Μόλις ένα ποσοστό 7% με 8% των καταστημάτων στα Χανιά διαθέτει δικό του e-shop ώστε να διευκολυνθεί στην πώληση των εμπορευμάτων ή των υπηρεσιών του ειδικά αυτήν την περίοδο. Το ποσοστό είναι μικρότερο και από τον μέσο ελληνικό όρο όπου με βάση έρευνα του “Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ” είναι στο 18%! Παρότι σε ό,τι αφορά τα Χανιά δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων εκτιμά πως ένα ποσοστό της τάξης του 7-8% έχει προχωρήσει στη σύσταση e-shop, ενώ άλλοι επαγγελματίες προκειμένου να πουλήσουν τα προϊόντα τους χρησιμοποιούν διαδικτυακές πλατφόρμες. Όπως μας τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Γιώργος Τοπολιανάκης από την προηγούμενη διοίκηση του ΕΒΕΧ είχε ξεκινήσει και είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η δημιουργία πλατφόρμας του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου στην οποία θα μπορούσαν να εισάγονται όλα τα καταστήματα μέλη του δωρέαν. Ωστόσο η νέα διοίκηση του ΕΒΕΧ δεν συνέχισε την προσπάθεια.
Στο 28ο επεισόδιο, στέλνουμε “6” για εορταστικές μετακινήσεις, ανησυχούμε για νέες πλημμύρες σε περιοχές του νομού Χανίων αλλά… μένουμε αισιόδοξοι για να ζήσουμε περισσότερο.
Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΕΣΕΕ
Με βάση την έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας που αφορούσε 500 καταστήματα σε όλη τη χώρα και που παρουσιάσθηκε στο τέλος του Νοέμβρη «η μεγέθυνση του ηλεκτρονικού τζίρου δεν κατανέμεται ισόρροπα. Πέρα από κάθε αμφιβολία, οι μεγάλες αλυσίδες του λιανικού εμπορίου είναι εκείνες πως έχουν ευνοηθεί περισσότερο από την εντυπωσιακή αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Από την άλλη οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται πως καταγράφουν μια σημαντική υστέρηση σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες. Ωστόσο, βρίσκουν τρόπους να ανταποκριθούν και συγχρόνως αντιλαμβάνονται την πρόκληση της «νέας εποχής». Είναι χαρακτηριστικό πως για τις μικρότερες επιχειρήσεις, σύμφωνα και με τις σχετικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, περισσότερες από το 70% διαθέτουν πλέον σύνδεση στο διαδίκτυο, το 36% έχει ενεργή ιστοσελίδα και πάνω από 55% ενεργή σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα. » Με βάση την έρευνα της ΕΣΕΕ οι επιχειρήσεις εμφανίζουν μικρή αύξηση στη δημιουργία e-shop κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, ενώ έχουν αυξηθεί οι τηλεφωνικές παραγγελίες. Οι λόγοι είναι το βραχύ διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ολικών lock down, η έλλειψη πόρων (οικονομικών και ανθρώπινων) αλλά και υποδομών. Επίσης καταγράφεται ότι 7 στις 10 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εκτός ήταν περισσότερο πρόθυμες να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, δεδομένου ότι πρόκειται για επιχειρήσεις που εξωθήθηκαν σε αναγκαστικό κλείσιμο λόγω του lockdown. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της επιχείρησης αποτελεί κυριότερη ανάγκη της εμπορικής επιχειρηματικότητας καθώς οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις (31%) θεωρούν ότι οι ευρωπαϊκοί πόροι θα πρέπει να κατευθυνθούν προς την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. Ένα σημαντικό τμήμα των επιχειρήσεων (17%) θεωρεί πως τα κονδύλια θα πρέπει να υποβοηθήσουν τις συνέργειες και τις δικτυώσεις των επιχειρήσεων, την εκπαίδευση του προσωπικού στις νέες τεχνολογίες (17%) αλλά και τον πράσινο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων (16%). Γ.ΚΩΝ.