Με τα μαθήματα της Χημείας και της Οικονομίας έπεσε χθες η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων. Χωρίς προβλήματα κύλισε η διαδικασία στα Χανιά.
Τα θέματα ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και δεν έκρυβαν ιδιαίτερες παγίδες.
Αναλυτικότερα, όσον αφορά το μάθημα της Χημείας και τα θέματα για τους υποψήφιους που έχουν επιλέξει το νέο σύστημα (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), αυτά κάλυψαν όλη την εξεταστέα ύλη και ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Σταυρούλα Καζάλη, χημικός, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου, οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορέσουν να γράψουν καλά. «Τα θέματα δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά, ωστόσο ήταν έξυπνος ο τρόπος με τον οποίο συνδυάστηκαν τα διάφορα κεφάλαια από την ύλη», σημείωσε.
Ιδιαίτερα για τη λύση των θεμάτων Γ και Δ, οι μαθητές θα έπρεπε να έχουν κατανοήσει καλά την ύλη και να κάνουν σωστή διαχείριση χρόνου.
Όσον αφορά στα θέματα της Χημείας, στα οποία εξετάστηκαν υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), ήταν καλύτερα διατυπωμένα σε σχέση με τα περυσινά και ήταν επίσης διαβαθμισμένης δυσκολίας. Ιδιαίτερα για το Γ θέμα, όπως σχολίασε η κ. Καζάλη, αφορούσε καθαρά το κομμάτι της οργανικής χημείας, οπότε αναμένεται να γράψουν όλοι καλά.
Σημειώνεται ότι το Β3 θέμα ήταν κοινό και στις δύο εξετάσεις (νέο και παλαιό σύστημα).
Στο μάθημα της Οικονομίας, επίσης, δεν υπήρξαν ιδιαίτερες παγίδες. Όπως σχολίασαν από κοινού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου, Βάια Μανιά και Βασίλης Πολυχρονόπουλος, τα θέματα των εξετάσεων και των δύο συστημάτων ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και χαρακτηρίζονται βατά.
Ιδιαίτερα για το νέο σύστημα, όπως ανέφεραν, τα θέματα Γ και Δ ήταν πολύ καλά δομημένα, με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, σαφώς διατυπωμένα και απαιτούσαν σχετικά εύκολους υπολογισμούς.
Το θέμα Δ είχε κοινά δεδομένα στα δύο συστήματα.
Όπως είπαν, τα θέματα επέτρεπαν στους μαθητές να γράψουν με ευκολία ανάλογα με τις δυνατότητές τους.
ΧΩΡΙΣ ΑΠΡΟΟΠΤΑ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
Ομαλά και χωρίς προβλήματα ολοκληρώθηκε η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων στην Π.Ε. Χανίων για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων, σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής πανελλαδικών εξετάσεων, Μανώλη Παπαδάκη. Στις εξετάσεις ήταν εγγεγραμμένοι 1.080 μαθητές ενώ το ποσοστό αποχής κυμάνθηκε περίπου στο 1,5% για το νέο σύστημα και στο 10%-15% για τους εξετασθέντες στο παλιό σύστημα. Πάντως, τόσο η αποχή όσο και κάποια μεμονωμένα συμβάντα υγείας/άγχους που καταγράφηκαν, κυμάνθηκαν στα συνηθισμένα ποσοστά και δεν παρουσιάστηκε καμία διαφοροποίηση λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν φέτος.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδάκη, εκπαιδευτικοί και υποψήφιοι προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα και η διαδικασία ολοκληρώθηκε ομαλά, χωρίς ευτράπελα. Στη συνέχεια, ξεκινά η βαθμολόγηση ενώ από 1η Ιουλίου, αρχίζει και η εξέταση των ειδικών μαθημάτων. «Φέτος, θα υπάρξει εξεταστικό κέντρο στο Ρέθυμνο και θεωρούμε ευτυχές ότι το θέμα λύθηκε. Πιστεύουμε ότι έπαιξαν ρόλο και οι δικές μας πιέσεις γιατί ως Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας είχαμε κάνει από τις αρχές Μαΐου ενέργειες στο Υπουργείο» σχολίασε ο κ. Παπαδάκης.
Η “ΣΚΥΤΑΛΗ” ΣΤΑ ΕΠ.ΑΛ.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται σήμερα, Σάββατο, για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων, με μαθήματα ειδικότητας.
Ειδικότερα, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα εξεταστούν στα μαθήματα: Αρχές Βιολογικής Γεωργίας, Ναυτικές Μηχανές, Προγραμματισμός Υπολογιστών και Ναυσιπλοΐα ΙΙ.
Αναμενόμενα θέματα
«Τα θέματα στην οικονομία ήταν εύκολα και αναμενόμενα. Απλώς το πλήθος των ερωτημάτων στη θεωρία ήταν μικρότερο και έπαιρνε διπλάσιες μονάδες. Οπότε όποιος έκανε λάθος εκεί θα του κοστίσει περισσότερο. Πάντως ακόμα και να μην ήσουν καλά προετοιμασμένος μπορούσες να γράψεις», σχολίασε ο Ηρακλής.
Βατά
«Τα θέματα της οικονομίας ήταν βατά, ήταν εύκολα. Ενας διαβασμένος θα μπορούσε να γράψει άριστα. Η θεωρία μόνο είχε μικρές παγιδούλες», σημείωσε η Ευγενία που θέλει να σπουδάσει Μηχανικός Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής.
“Έπεσαν SOS”
«Ηταν αρκετά βατά τα θέματα στην Οικονομία. Στην θεωρία έπεσαν θέματα “SOS”. Προσωπικά δυσκολεύτηκα στο θέμα Δ», ανέφερε η Πόπη που ονειρεύεται να σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων ή Τουριστικά Επαγγέλματα.
“Δεν ήταν δύσκολα”
«Δεν ήταν πολύ δύσκολα τα θέματα της Οικονομίας. Δεν είχα κάνει και την πιο σκληρή προετοιμασία αλλά στάθηκα λίγο τυχερός», ανέφερε ο Κωνσταντίνος που θέλει να σπουδάσει είτε ψηφιακά συστήματα, είτε φωτογραφία.
Αισιοδοξία για το αποτέλεσμα
«Τα πήγα πάρα πολύ καλά. Θεωρώ ότι ήταν πολύ εύκολα τα θέματα της Οικονομίας. Ακόμα και κάποιος που δεν ήταν προετοιμασμένος μπορούσε να τα καταφέρει», δήλωσε η Μαρία που θέλει να σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Αθήνα.
“Οπως τα περιμέναμε”
«Εγραφα Οικονομία. Τα θέματα ήταν όπως τα περιμέναμε. Δεν υπήρχε κάποια δυσκολία κι ο χρόνος έφτανε», σημείωσε η Ελένη που θέλει να εισαχθεί σε στρατιωτικές σχολές.
Κάπως δύσκολα
«Τα θέματα της Χημείας ήταν κάπως δύσκολα. Ειδικά το Γ και το Δ. Ηταν και πολλά 7 σελίδες. Ωστόσο νομίζω ότι έχω γράψει καλά», ανέφερε η Μαρία που εξετάστηκε με το παλιό σύστημα και ονειρεύεται να σπουδάσει Ιατρική.
“Οριακά έφτανε ο χρόνος”
«Νομίζω ότι τα πήγα καλά. Δεν ήταν ούτε τα πιο εύκολα ούτε τα πιο δύσκολα θέματα στη Χημεία. Δεν ήταν όπως τη Φυσική αλλά ήταν πάντως αρκετά. Από θέμα χρόνου οριακά προλάβαινε όποιος ήταν προετοιμασμένος», επεσήμανε η Μαρία που θέλει να σπουδάσει Αρχιτεκτονική.
“Καλή προετοιμασία”
«Το Α, Β και Γ θέμα της Χημείας ήταν σχετικά εύκολα για όποιον είχε διαβάσει και το Δ ήταν σχετικά δύσκολα. Ηταν ωστόσο πολλά, 7 και σελίδες. Ήθελε καλή προετοιμασία», ανέφερε ο Μιχάλης που θέλει να περάσει στο ΗΜΜΥ στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
Εύκολα
«Θεωρώ ότι ήταν αρκετά εύκολα τα θέματα της Οικονομίας κι όποιος είχε διαβάσει θα μπορούσε να γράψει. Δεν υπήρχαν παγίδες. Προσωπικά θέλω να σπουδάσω στο Οικονομικό στην Αθήνα», σημείωσε η Άννα.