Πολεοδομικά και ρυμοτομικά ζητήματα εγείρονται στα οικόπεδα που προορίζονται για τη δημιουργία περιφερειακών πάρκινγκ, ενώ η Δημοτική Αρχή φαίνεται να εμμένει στο σχέδιο για τη χρησιμοποίηση ως προσωρινού χώρου στάθμευσης τμήματος του πρώην στρατοπέδου Μαρκοπούλου έως ότου προχωρήσει η μελέτη για το πάρκο.
Στο μεταξύ, σαρωτικές αλλαγές στην κυκλοφορία μέσα στην πόλη προβλέπει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Χανίων με ορίζοντα υλοποίησης τα δέκα χρόνια.
Η τελική μορφή του Σχεδίου παρουσιάστηκε το πρωί της Τετάρτης από τον μελετητή Απόστολο Μπιζάκη το πρωί της Τετάρτης στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων.
Το Σχέδιο προβλέπει εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, αναπλάσεις περιοχών, μονοδρομήσεις οδών, ποδηλατόδρομους, χρήση Μέσων Μαζικής Κυκλοφορίας, περιφερειακά πάρκινγκ κ.ά.
Στον πυρήνα της φιλοσοφίας των προτεινόμενων παρεμβάσεων είναι ο περιορισμός της χρήσης του αυτοκινήτου, η αξιοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών και η χρήση ήπιων μέσων μεταφοράς.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Μιχάλης Καλογριδάκης τόνισε ότι ήδη εκτελούνται τμήματα της μελέτης που αφορούν αναπλάσεις περιοχών και την προμήθεια 5 ηλεκτρικών λεωφορείων (θα παραδοθούν τέλος του καλοκαιριού), ενώ επεσήμανε ότι η υλοποίηση των μέτρων του ΣΒΑΚ έχει ορίζοντα δεκαετίας.
Ως προς τα περιφερειακά πάρκινγκ ο κ. Καλογριδάκης τόνισε ότι προχωρούν οι διαδικασίες ωστόσο έχουν ανακύψει «πολλά πολεοδομικά ζητήματα αλλά και ρυμοτομικά, όπως οριοθετήσεις ρεμάτων».
«Χρειάζεται κάποιος χρόνος για να μπορέσουμε να τελειώσουμε όλες αυτές τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Το σημαντικό όμως είναι ότι υπάρχει ένας σχεδιασμός ο οποίος δεν υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια», πρόσθεσε.
Ερωτηθείς για τα περιφερειακά πάρκινγκ σημείωσε ότι πρόκειται για οικόπεδα που «αγκαλιάζουν τον παλιό Δήμο Χανίων» και συγκεκριμένα:
– Στην περιοχή του Κλαδισού όπου όμως απαιτείται οριοθέτηση ρέματος και αλλαγή στο σχέδιο πόλης, ενώ προχωράει η αναγκαστική απαλλοτρίωση ορισμένων ιδιωτικών εκτάσεων.
– Με απαλλοτρίωση προχωράει και το οικόπεδο που βρίσκεται κάθετα στη λεωφόρο Μουρνιών.
– Με απαλλοτρίωση αναμένεται να προχωρήσει και η υπόθεση του οικοπέδου που βρίσκεται απέναντι από τον Άγιο Λουκά.
– Με απαλλοτρίωση θα προχωρήσει και η υπόθεση του οικοπέδου που βρίσκεται στη Σοφοκλή Βενιζέλου από την μεριά του Ακρωτηρίου, όπου υπάρχει ρέμα και απαιτείται οριοθέτηση.
Οι συγκεκριμένες υποθέσεις – διευκρίνισε ο κ. Καλογριδάκης – έχουν ξεκινήσει τα τελευταία δύο χρόνια αλλά απαιτείται περισσότερος χρόνος, δικαστικές αποφάσεις και Προεδρικά Διατάγματα για να αλλάξει η χρήση των οικοπέδων και να αξιοποιηθούν ως περιφερειακά πάρκινγκ.
Σε ό,τι αφορά την προοπτική για τη δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ στο Εθνικό Στάδιο Χανίων ο αντιδήμαρχος επεσήμανε ότι το Στάδιο δεν ανήκει στον Δήμο Χανίων ωστόσο έχει γίνει μια προσέγγιση με την κεντρική εξουσία και απαιτούνται γεωλογικές μελέτες κάτι που καθιστά πιο μακροπρόθεσμη μια τέτοια προοπτική.
Τέλος για το πρώην στρατόπεδο Μαρκοπούλου ο κ. Καλογριδάκης απάντησε ότι «έχουμε πει ότι όταν γίνουν οι μελέτες θα γίνει ένα υπόγειο πάρκινγκ για τις ανάγκες του πάρκου και της περιοχής αλλά μέχρι τότε θα δούμε πως θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μικρό κομμάτι για να βοηθήσουμε την κυκλοφορία μέχρι να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να γίνει το αστικό πάρκο που έχουμε πει».
.δηλαδή αγοράσατε λεωφορεία ηλεκτρικά 4 εκ ευρω για περιφερειακά παρκιγκ αλλά τωρα ναυαγούν τα σχεδία και μαγειρεύετε άλλα… ώρα να φεύγετε μετά το καλοκαίρι λέω εγώ κ.Καλογριδακη ειδικά εσείς θα πρέπει να λογοδοτήσετε για κακοτεχνίες για καθυστερήσεις πολλών έργων.