Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

“Ο Μίτος του Χρόνου”: Τέχνη, μύθος και γυναίκα

Ένα αδιόρατο νήμα που έχει υφανθεί με τέχνη, μύθο και μια γυναικεία ματιά πάνω σε πανανθρώπινες αγωνίες, μοιάζει να συνδέει τα έργα της Έκθεσης Σύγχρονης Τέχνης με τίτλο “Ο Μίτος του Χρόνου”, της εικαστικού Λαμπρινής Μποβιάτσου, η οποία εγκαινιάστηκε χθες το βράδυ στον “Χώρο Τέχνης Χανίων”.
Μια έκθεση που έχουν επιμεληθεί ο εικαστικός Γιάννης Μαρκαντωνάκης και η κριτικός τέχνης, δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέγκυ Κουνενάκη και η οποία είναι εμπνευσμένη από την κρητική μυθολογία.
«Η έκθεση αυτή αποτυπώνει μια προσωπική διαδρομή μέσα σε έναν λαβύρινθο συναισθημάτων και σκέψεων, όπως είναι και η ζωή μας», σημείωσε, μιλώντας στα “Χ.ν.”, η εικαστικός Λαμπρινή Μποβιάτσου.

Στα έργα της, όπως τόνισε, αποτυπώνονται συναισθήματα ενθουσιασμού, χαράς αλλά και φόβου ή απογοήτευσης: «Τα έργα αφηγούνται μικρές προσωπικές ιστορίες, με τον εαυτό μου στον ρόλο του μοντέλου, και με την πρόθεση πάντα να μπορέσει ο θεατής να τα οικειοποιηθεί, να τα κάνει δικά του. Άλλωστε τα έργα δεν έχουν μια μονοσήμαντη ερμηνεία. Περισσότερο σηματοδοτούν μια γενική αγωνία για τον έρωτα, την αγάπη, το πάθος κ.λπ.».


«Η Λαμπρινή Μποβιάτσου με έναν δικό της τρόπο τυλίγει και ξετυλίγει το κόκκινο νήμα της για να αφηγηθεί με τα έργα της τον μύθο του Θησέα και της Αριάδνης, όπως τουλάχιστον τον αντιλαμβάνεται μια σύγχρονη γυναίκα – καλλιτέχνις, μεταφέροντας σε εικόνες ανθρώπινες περιπέτειες στον δαιδαλώδη Λαβύρινθο της ζωής και της τέχνης», επισημαίνει, μεταξύ άλλων, στο σημείωμα του καταλόγου η κριτικός τέχνης Πέγκυ Κουνενάκη και προσθέτει: «Η Μποβιάτσου κάνει μια καθαρά γυναικεία τέχνη. Επιστρατεύει τους διαφορετικούς ρόλους που μετέρχεται μια γυναίκα για να υπάρξει, εικονίζει τις ισορροπίες που της επιβάλλει η σύγχρονη πραγματικότητα, προβάλλει εμμέσως τα δικαιώματά της που οφείλει να υπερασπιστεί, συναισθηματικά και κοινωνικά μοιάζει να ασφυκτιά σε κανόνες που συνέταξαν οι άλλοι για να την εγκλωβίσουν. Απαντά στις κοινωνικές προκλήσεις με σύμβολα και ιδιόμορφες συνθέσεις».

Ο εικαστικός Γιάννης Μαρκαντωνάκης στο δικό του σημείωμα τονίζει, μεταξύ άλλων, για την τέχνη της Λαμπρινής Μποβιάτσου: «Ο André Breton χαρακτήρισε τον Duchamp τον πιο ευφυή άνθρωπο του αιώνα, ίσως γιατί η επαναστατική φύση του δεν καπελώθηκε από σχολές και άλλα κινήματα, όμως ταυτόχρονα για πολλούς ήταν ο πιο ενοχλητικός. Ίσως η Λ. Μποβιάτσου έναν αιώνα μετά, παρόλο που είναι καλοσυνάτη και αγαπητή να είναι “ενοχλητική” επειδή συνεχίζει να τολμά σε μια εποχή που το γυναίκειο κίνημα μένει σε στερεοτυπικές εκφάνσεις (βλέπε me too) και δεν πρωτοπορεί αναδεικνύοντας γυναικείες προσωπικότητες όπως η Μποβουάρ, η Γιουρσενάρ ή το πρότυπο της Λαμπρινής, η Μπουρζουά. Η μεταμοντέρνα ματιά της Μποβιάτσου είναι εκλεκτιστική και για αυτό τόσο σύγχρονη. Ο μίτος της, διαπερνά τον 20ο αιώνα μπρος και πίσω. Είμαστε εντός του μέλλοντος μας».

Η έκθεση, που πλαισιώνεται από πρωτότυπη σύνθεση του Νίκου Περάκη, θα είναι επισκέψιμη στον Χώρο Τέχνης Χανίων (Αλ. Παπαναστασίου 59) έως 28 Φεβρουαρίου 2023.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα