Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

“Πότε θ’ ανοίξ’ η ανατολή”: Μαθαίνοντας ιστορία μέσα από το θέατρο

Μια ξεχωριστή γνωριμία με ένα τεράστιας εμβέλειας ιστορικό γεγονός -τη Μικρασιατική καταστροφή- μέσα από ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα είχαν μαθητές της Γ΄ τάξης του 4ου Γυμνασίου και του 1ου Πειραματικού Χανίων.

Όλα όσα αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα οι μαθητές τα παρουσίασαν χθες το πρωί στο χώρο του Πνευματικού Κέντρο μέσα από τη δράση “Πότε θ’ ανοίξ’ η Ανατολή” αποσπώντας το ζεστό χειροκρότημα των θεατών.

Μιλώντας στα “Χ.ν.” για το πρόγραμμα η εμπνευστής και δημιουργός του κ. Βαλεντίνα Παπαδημητράκη επισήμανε πως το συγκεκριμένο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα εφαρμοσμένης ιστορίας αποτελεί «μια δράση που σχεδίασε το “Θέατρο του Παπουτσιού πάνω στο δέντρο” για τη σχολική χρονιά 2022-2023 και τρέχει παράλληλα στην Αθήνα και τα Χανιά σε γυμνάσια και στις δύο πόλεις. Σχεδιάστηκε με αφορμή την επέτειο των 100 ετών από την Μικρασιατική καταστροφή και αντλεί υλικό από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές καθώς και από τα πεδία της λογοτεχνίας και της λαογραφίας. Χρησιμοποιήσαμε τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος, θεάτρου του καταπιεσμένου και πολλούς αυτοσχεδιασμούς που έγιναν από τα παιδιά συνθέτοντας μια παράσταση που τα δύο σχολεία συναντήθηκαν και το ένα έδειξε στο άλλο τη δουλειά του».

Οι μαθητές διάβασαν δημοσιεύματα από της εφημερίδες της εποχής και καταγεγραμμένες μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν τη Μικρασιατική καταστροφή, είδαν οπτικοακουστικό υλικό, άκουσαν παραδοσιακά τραγούδια της Μ. Ασίας. «Συζητήσαμε με τα παιδιά πάνω στο υλικό και έγινε μια προσπάθεια να “μπουν βιωματικά” σε αυτό, να το αναπαραστήσουν να το φέρουν στο σήμερα, στο δικό μας σώμα, στη δική μας ψυχοσύνθεση. Ουσιαστικά το αναπαρέστησαν δημιουργώντας εικόνες», τόνισε η κ. Ανθούλα Μαρινάκη που μαζί με την κ. Παπαδημητράκη εργάστηκαν πάνω στο πρόγραμμα. Η ίδια εξηγεί πως μέσα από ανάλογες δράσεις τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν βιωματικά ιστορικά γεγονότα.

«Σίγουρα μένον πολλά πράγματα στα παιδιά αυτά και αν υπήρχαν στην αρχή υπήρχε αμηχανία και δυσκολία προσαρμογής και μόνο που κινητοποιήθηκε το σώμα και η φαντασία και είδαν τα πράγματα να ζωντανεύουν μέσα από μια συναισθηματική κίνηση, τότε σίγουρα κέρδισαν», τόνισε. Στη δράση μετείχαν και δύο παιδιά από τη Συρία βρίσκοντας έτσι τον τόπο και τον τρόπο να εκφράσουν το δικό του βίωμα!

«Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, ενώ υπήρξε συμπληρωματική χρηματοδότηση και από την Περιφέρεια Κρήτης. Θα θέλαμε να συνεχίσουμε τέτοιες δράσεις! Από τα ίδια τα σχολεία είναι ζητούμενο και από τους καθηγητές που συνέβαλλαν στην υλοποίηση τους, ενεπλάκησαν στη διαδικασία, βοήθησαν τα παιδιά στην ανάγνωση και στην κατανόηση των κειμένων και συντηρούσαν την όλη διαδικασία», επισημαίνει η κ. Παπαδητράκη. Στο σχεδιασμό του προγράμματος συνέβαλλαν επίσης ο κ. Τάσος Καρακύκλας και ο κ. Κωνσταντής Ντίσιος, ενώ σημαντική ήταν η συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕΚ και το Chania Film Festival – Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης .


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα