Τρόπους με τους οποίους οι νέοι μπορούν να προστατέψουν το υδάτινο στοιχείο, κλήθηκαν να αναπτύξουν χθες οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, κατά την πρώτη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, που εξετάστηκαν στα Νέα Ελληνικά (Γενικής Παιδείας).
Οι μαθητές που μίλησαν στα “Χ.ν.” έκαναν λόγο για θέματα “βατά” που μπορούσαν να γράψουν ακόμα και λιγότερο καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι. Οι εξετάσεις κύλησαν ομαλά και χωρίς προβλήματα στα εξεταστικά κέντρα των Χανίων.
Το κείμενο στο οποίο βασίστηκε το θέμα της έκθεσης και οι ερωτήσεις, ήταν διασκευή άρθρου του Κοσμά Βίδου για την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό, το οποίο δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάρτιο σε εβδομαδιαίο περιοδικό.
Στο δεύτερο μέρος της εξέτασης, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις πάνω σε απόσπασμα που προέρχεται από τη 13η ιστορία του μυθιστορήματος του Ίταλο Καλβίνο «Μαρκοβάλντο ή Οι εποχές στην πόλη» (μετάφραση Έφη Καλλιφατίδη, Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα, 1989), με τίτλο: «Πού είναι πιο γαλάζιος ο ποταμός».
Στην ιστορία, ο ήρωας εργάζεται ως αχθοφόρος σε μια εταιρεία για να ζήσει την πολυμελή οικογένειά του. Στη δουλειά του και στο καφενείο ακούει διαρκώς ιστορίες που αποκαλύπτουν στοιχεία σχετικά με την κερδοσκοπία στα τρόφιμα και αποφασίζει να δράσει.
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ θα συνεχιστούν αύριο, Πέμπτη, 18 Ιουνίου, με το μάθημα των Μαθηματικών (Αλγεβρα), που είναι επίσης μάθημα Γενικής Παιδείας.
«Εύκολα!»
«Τα θέματα μου φάνηκαν εύκολα. Κι αδιάβαστος μπορούσε κάποιος να γράψει παρότι προσωπικά δεν το περίμενα το θέμα», σημείωσε ο Κωνσταντίνος που στοχεύει να περάσει στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού.
«Νορμάλ θέματα»
«Νορμάλ» χαρακτήρισε τα θέματα ο Αντώνης που έχει θέσει στόχο να σπουδάσει τοπογράφος: «Δεν είχα καμία δυσκολία, είχα διαβάσει και προετοιμαστεί όλο τον χρόνο και πιστεύω ότι τα έχω πάει καλά», ανέφερε σχετικά.
«Δεν ήταν δύσκολα»
«Δεν ήταν πολύ δύσκολα. Τα έγραψα όλα. Ακόμα κι ένας μαθητής που δεν είχε προετοιμαστεί τόσο καλά θα μπορούσε να γράψει», ανέφερε η Σοφία που θέλει να σπουδάσει βρεφονηπιοκόμος.
«Βατά»
«Απλά ήταν τα θέματα. Εύκολα», σημείωσε η Βασιλική που θέλει να σπουδάσει πληροφορική.
Χαμηλές προσδοκίες
«Το θέμα μου φάνηκε τελείως άσχετο. Δεν το περίμενα και προσωπικά δεν περιμένω και πολλά από την απόδοσή μου», ανέφερε η Χαρά που θέλει να σπουδάσει στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού.
«Μια χαρά!»
«Ηταν μια χαρά τα θέματα. Δεν το περίμενα. Νομίζω ότι έγραψα καλά», ανέφερε ο Μπεν που στοχεύει να περάσει στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού.
«Ενδιαφέροντα θέματα»
«Νομίζω ότι μπορούσε κανείς και χωρίς να είναι καλά προετοιμασμένος να γράψει. Τα θέματα για εμένα είχαν ενδιαφέρον», σημείωσε η Νικολέτα που θέλει να σπουδάσει παιδαγωγικά.
«Ευκολα για διαβασμένους»
«Τα θέματα ήταν εύκολα, αλλά ήθελε να είσαι διαβασμένος», επεσήμανε η Αργυρώ που ενδιαφέρεται να περάσει είτε σε στρατιωτικές σχολές είτε να σπουδάσει γεωπονία.
«Αρκετά εύκολα»
«Ήταν αρκετά εύκολα. Είχα προετοιμαστεί κατάλληλα καθώς είχαμε και αρκετό καιρό λόγω της καραντίνας», τόνισε ο Βασίλης, που φιλοδοξεί να σπουδάσει στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού.
Πολύτιμη η περιβαλλοντική εκπαίδευση
«Η επιλογή του θέματος στις πανελλαδικές δείχνει τη μεγάλη σημασία που έχει η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και το πόσο πολλά πράγματα έχει να προσφέρει στα παιδιά», επισημαίνει ο υπεύθυνος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου, το οποίο στεγάζεται στον Κεφαλά Αποκορώνου, Φώτης Ποντικάκης.
Ο κ. Ποντικάκης, σε επιστολή του προς τα “Χ.ν.”, αναφέρεται και στη σημερινή Ημέρα κατά της Ερημοποίησης και της Ξηρασίας που έχει οριστεί από τον ΟΗΕ (17η Ιουνίου κάθε χρόνο) τονίζοντας πως το φαινόμενο της ερημοποίησης «προκαλείται κυρίως από ανθρώπινες δραστηριότητες και κλιματικές αλλαγές», ενώ υπογραμμίζει πως η φετινή ημέρα κατά της ερημοποίησης έχει θέμα “Τροφή, Ζωοτροφές, Φυτικές Ίνες – Η σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση και τη γη”.
«Η αυξημένη παραγωγή και κατανάλωση είναι βασικός παράγοντας υποβάθμισης της γης και της ερημοποίησης», αναφέρει, μεταξύ άλλων, και προσθέτει ότι «θα πρέπει να αλλάξουμε τρόπους ζωής, παραγωγής και κατανάλωσης». Παράλληλα, επισημαίνει πως το ΚΠΕ Βάμου έχει μεταφράσει υλικό από τη διεθνή εκστρατεία του ΟΗΕ κατά της ερημοποίησης το οποίο είναι προσβάσιμο σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσα από το ιστολόγιο του Κέντρου.