Πέμπτη, 15 Αυγούστου, 2024

Ρατσιστική συμπεριφορά οδηγού

» «Μόνο τα Ελληνόπουλα δεν πληρώνουν»

Ερευνα για περιστατικό ρατσιστικής συμπεριφοράς απέναντι σε ξένους επιβάτες που φέρεται να επέδειξε, σύμφωνα με καταγγελία, ένας οδηγός λεωφορείου, διεξάγει το Γραφείο Προσωπικού του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνης.

Συγκεκριμένα, γυναίκα που δήλωσε αυτόπτης μάρτυρας στο περιστατικό κατήγγειλε προφορικά ότι την περασμένη Κυριακή στη διαδρομή Καλύβες – Χανιά ο οδηγός του λεωφορείου απάντησε σε σχετικό ερώτημα μιας Ρωσίδας, μητέρας δύο παιδιών, ότι δωρεάν μεταφορά δικαιούνται μόνο τα Ελληνόπουλα κάτω των έξι ετών!
Οπως διευκρίνισε, μιλώντας στα “Χ.Ν.”, ο προϊστάμενος του Γραφείου Προσωπικού του ΚΤΕΛ, Γιώργος Παπουτσάκης, η καταγγελία έγινε από μια Ελληνίδα, η οποία ανέφερε ότι ήταν παρούσα στο περιστατικό.
Ωστόσο, όπως υποστήριξε ο κ. Παπουτσάκης, σύμφωνα με τον  κανονισμό, επειδή η καταγγελία ήταν προφορική -και όχι γραπτή- το θέμα θα πρέπει πρώτα να διερευνηθεί και εφόσον προκύψουν στοιχεία, τότε ο οδηγός θα κληθεί να απολογηθεί στο Συμβούλιο της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε, θα πρέπει να αναζητηθούν αυτόπτες μάρτυρες για να επιβεβαιώσουν την προφορική καταγγελία και τα όσα ειπώθηκαν ανάμεσα στον οδηγό και τη Ρωσίδα τουρίστρια.
Συγκεκριμένα για το συμβάν, σύμφωνα με τον κ. Παπουτσάκη, η καταγγέλλουσα υποστήριξε ότι, όταν μπήκαν στο λεωφορείο οι Ρώσοι τουρίστες και ρώτησαν αν τα παιδιά τους, που είναι μικρά, δικαιούνται να μπουν δωρεάν, ο οδηγός τους απάντησε ότι ο νόμος ισχύει μόνο για τους Ελληνες και όχι για τους ξένους.
«Πράγμα το οποίο βέβαια δεν ισχύει. Ο νόμος είναι ενιαίος και δεν ξεχωρίζει εθνικότητες και πρόσωπα. Τα παιδιά ηλικίας από 6 ετών και κάτω δεν πληρώνουν εισιτήρια. Είναι δωρεάν», επεσήμανε ο κ. Παπουτσάκης.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Στο μεταξύ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.) γίνεται αναλυτική αναφορά στις υποχρεώσεις των Συγκοινωνιακών Φορέων, αλλά και των επιβατών, που ταξιδεύουν με λεωφορείο.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις του προσωπικού των Συγκοινωνιακών Φορέων σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι θα πρέπει:
• Να έχουν ευπρεπή εμφάνιση και να φέρουν την ειδική στολή για όσους επιβάλλεται κατά την ώρα της Υπηρεσίας διατηρημένη σε καλή κατάσταση.
• Να συμπεριφέρονται προς το επιβατικό κοινό με ευγένεια, σοβαρότητα και προθυμία και να φροντίζουν για την πλήρη και άμεση εξυπηρέτησή του.
• Να επιδεικνύουν ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή όταν πρόκειται για εμποδιζόμενα άτομα (ηλικιωμένα πρόσωπα, έγκυες γυναίκες και άτομα με ειδικές ανάγκες).
• Να δίδουν με προθυμία κάθε χρήσιμη πληροφορία που ανάγεται στην αρμοδιότητά τους, ιδίως για τα δρομολόγια, αφίξεις αναχωρήσεις λεωφορείων κ.λπ.
• Να μην καπνίζουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.
• Να επιμελούνται με υπευθυνότητα της παραλαβής και παράδοσης των αποσκευών των επιβατών και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων.
• Οι ελεγκτές των εισιτηρίων να επιδεικνύουν την υπηρεσιακή τους ταυτότητα κατά τη διάρκεια του ελέγχου.
• Οι οδηγοί των λεωφορείων να τοποθετούν το ονοματεπώνυμό τους σε ορισμένη θέση και να αλλάζουν την οθόνη του λεωφορείου.
• Να μεριμνούν ώστε οι επιβάτες να μην ανοίγουν τα παράθυρα του λεωφορείου όταν λειτουργεί ο κλιματισμός ή όταν αντιτίθενται άλλοι επιβάτες σε αυτό.
• Να μην επιτρέπουν στους επιβάτες να προβαίνουν σε οποιαδήποτε ενέργεια που μπορεί να προκαλέσει φθορά στο λεωφορείο.
• Να μην επιτρέπουν στους επιβάτες να καπνίζουν μέσα στο λεωφορείο.
• Να συνιστούν στους επιβάτες να παραχωρούν τη θέση τους σε άτομα που χρήζουν βοηθείας (έγκυες, ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες) κατά τη διάρκεια δρομολογίων με λεωφορεία στα οποία επιτρέπεται η μεταφορά όρθιων επιβατών.
Επίσης, στην ανακοίνωσή του το ΚΕ.Π.ΚΑ. υπογραμμίζει ακόμα ότι οι Συγκοινωνιακοί Φορείς θα πρέπει να διαθέτουν μηχανισμό διεκπεραίωσης των καταγγελιών επιβατών.
«Οι επιβάτες που επιθυμούν να υποβάλουν καταγγελία στον Συγκοινωνιακό Φορέα οφείλουν να το πράξουν εντός τριών μηνών από την ημερομηνία κατά την οποία παρασχέθηκε ή θα έπρεπε να έχει παρασχεθεί η υπηρεσία της τακτικής λεωφορειακής γραμμής. Εντός μηνός από την παραλαβή της καταγγελίας, ο Συγκοινωνιακός Φορέας ενημερώνει τον επιβάτη ότι η καταγγελία του εκρίθη βάσιμη, απερρίφθη ή εξετάζεται ακόμη. Η προθεσμία τελικής απάντησης δεν υπερβαίνει τους τρεις μήνες από την ημερομηνία παραλαβής της καταγγελίας», σημειώνει ο ΚΕ.Π.ΚΑ. και προσθέτει: «Εφόσον ο επιβάτης δεν επιθυμεί να κάνει χρήση της διαδικασίας χειρισμού αναφορών/καταγγελιών της ή θεωρεί το αποτέλεσμα αυτής ως μη ικανοποιητικό, οι αναφορές πολιτών για παραβάσεις των υποχρεώσεων και τον κανονισμό του προσωπικού των Συγκοινωνιακών Φορέων υποβάλλονται στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα