Σύντομο το ταξίδι στην Κύπρο, γεμάτο ωστόσο εικόνες και εμπειρίες!
Κρήτη και Κύπρος έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά, έστω κι αν το νησί της Αφροδίτης είναι ένα νησί – κράτος που ένα μέρος του τελεί υπό κατοχή μετά την τουρκική εισβολή του Αττίλα το 1974!
Διαφορετική -σε πολλά- και η διαχείριση του τόπου από τις κυβερνήσεις· πλέον και τα δύο αυτά νησιά ανήκουν στην οικογένεια της Ε.Ε.
Μεγάλες οι αλλαγές από το προηγούμενο ταξίδι μου στην Κύπρο, πριν 10 περίπου χρόνια!
Σήμερα θα αναφερφώ μόνο στο οδικό δίκτυο της Κύπρου· πραγματική απόλαυση η ασφαλής οδήγηση στους βασικούς αυτοκινητόδρομους του νησιού, (με δύο και τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση)!
Ειδικά για εμάς τους Κρητικούς, η… εμπειρία(!) δεν περνάει απαρατήρητη! Μέσα από διαφορετικούς ανισόπεδους κόμβους και κυκλικούς κόμβους βγήκαμε και μπήκαμε σε αυτοκινητόδρομους για να φτάσουμε σε διαφορετικές τοποθεσίες, η αίσθηση πάντα η ίδια· της ασφάλειας και μιας μεγαλοπρέπειας ενός τόπου που σέβεται τους κατοίκους αλλά και τους φιλοξενούμενούς του!
Αναπόφευκτη η ερώτησή μου: «Ρε παιθκιά έχετε διόδια;»
«Όι», η απάντηση! «Μα ξέρεις εμείς πλερώνουμε στο κράτος τέλη κυκλοφορίας τσιαι απ’ εκεί φτιάχνουμε τους δρόμους», αποστομοτική η επωδός! Αυτή τελευταία απάντηση, με έκανε να… γκουγκλάρω και παραθέτω εδώ τι ακριβώς εξακολουθεί να δημιουργείται στο οδικό δίκτυο της Κύπρου!
Αντιγράφω κείμενο από το politis.com.cy, δημοσιευμένο στα τέλη του 2021:
«Τα κυριότερα έργα που βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό εκτέλεση (σ.σ. από το Υπουργείο Μεταφορών), αφορούν τον δρόμο Πόλης Χρυσοχούς – Πάφου (€83,3 εκατ.), τον περιμετρικό δρόμο Λευκωσίας (€72,3 εκατ.), το σύστημα φωτοεπισήμανσης (€34,1 εκατ.) και τον δρόμο Λεμεσού – Σαϊττά (€31,1 εκατ.). Όσον αφορά τα κυριότερα έργα που βρίσκονται σε διαδικασία προσφορών, αυτά είναι […] δρόμος Λάρνακας – Δεκέλειας (€20,8 εκατ.), βελτίωση του δρόμου Σωτήρας – Δερύνειας (€16 εκατ.)».
Στο παρελθόν έχω αναφέρει μέσω της στήλης και τα όσα είχε δηλώσει ο αείμνηστος υπουργός Μεταφορών της Κύπρου Τάσος Μητσόπουλος, όταν εν μέσω κρίσης είχε τεθεί το θέμα επιβολής διοδίων.
Εκτός άλλων είχε σημειώσει: «[…]όπως προέκυψε και από σχετική μελέτη των δεδομένων, οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές.
Πέραν της μικρής σχετικά απόστασης μεταξύ των διαφόρων επαρχιών μας, κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων μας υπάρχει μεγάλος αριθμός εισόδων και εξόδων για τα οχήματα, κάτι το οποίο θα επιβάρυνε τις κοινότητες με τροχαία κίνηση».
Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος σημείωνε ότι: «λόγω και της οικονομικής κρίσης, δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε ειδικά τους κατοίκους πολλών κοινοτήτων, οι οποίοι για να μεταβούν στο διπλανό χωριό θα πρέπει να πληρώσουν διόδια, τη στιγμή κατά την οποία στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα διακινούνται μόνο μερικά χιλιόμετρα, π.χ. από τη μια κοινότητα στην άλλη».
Εμείς εδώ; Ακούει; Καταλαβαίνει; Νοιάζεται;