Η ΕΙΚΟΝΑ ανήκει στην τηλεόραση, ο λόγος περισσότερο στην εφημερίδα!
ΟΙ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ φυσικές καταστροφές σε Σύμη, Μάνδρα, Πέραμο κ.λπ., μάλιστα αφήνοντας ασυνήθιστα πολλούς νεκρούς, ανέδειξαν την αμεσότητα και αποτελεσματικότητα που έχει ένα καλό ρεπορτάζ: οι φωτογραφίες, τα βίντεο, κυρίως ο τρόπος και ο χρόνος λήψης τους είναι αυτά που προβάλλουν εντονότερα ένα θέμα προκαλώντας το άμεσο ενδιαφέρον των πολιτών, την κατακραυγή τους και την κινητοποίηση των ιθυνόντων.
ΣΕ ένα “ζωντανό” (live) ρεπορτάζ πλεονεκτεί η τηλεόραση με την εικόνα και τα σύντομα σχόλια. Η εφημερίδα έπεται με τα δικά της λεπτομερέστερα και εγκυρότερα σχόλια.
ΚΙ ΑΥΤΟ, επειδή η εικόνα (βίντεο, φωτογραφία) αναδεικνύει προς στιγμήν την κυριαρχία του συναισθήματος πάνω στη λογική και στη γνώση. Κάτι που επιδιώκει η τηλεόραση για λόγους τηλεθέασης. Αντίθετα, η “περιγραφική” παρουσίαση κι ο σχολιασμός στην εφημερίδα έπονται χρονολογικά και απευθύνονται στη λογική και την κρίση του πολίτη. Eτσι ο πολίτης είναι σε θέση να διαμορφώσει άποψη. Κάτι που επιδιώκουν και η τηλεόραση και η εφημερίδα.
Η ΜΝΗΜΗ (εικόνα) και η κρίση (επεξεργασία πληροφοριών) καλούν τον πολίτη να αποβάλλει ό,τι περιττό του “προσφέρεται” για να μείνουν, γυμνά η αλήθεια και καθαρά τα συμπεράσματά του. Αυτή είναι η δύναμη και η αποστολή μιας σωστής “ενημέρωσης”.
ΜΕΣΑ σε ένα τέτοιο περιβάλλον (εικόνων, δημοσιογραφικών σχολίων) που συνήθως κυριαρχείται από την “άχρηστη και περιττή πληροφόρηση” (διαδίκτυο), αλλά και από την “πολιτική-θέαμα/ψέμα”, τα ερωτήματα για σωστά ρεπορτάζ είναι- και θα παραμένουν- πολλά και ζωτικά.
ΠΙΟ παλιά, για τη δημιουργία ενός ρεπορτάζ υπήρχαν δύο: ο δημοσιογράφος των ερωτήσεων/σχολίων και ο φωτορεπόρτερ των σχετικών (αλλά δυνατών) φωτογραφιών… Σήμερα με την τεχνολογία και τα ποικίλα social media, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά μια τοπική εφημερίδα, οι δυο (δημοσιογράφος-φωτορεπόρτερ) συνυπάρχουν σε ένα πρόσωπο, και με ένα “εργαλείο”.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.