Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Ρεσιτάλ πιάνου για δύο και τέσσερα χέρια

Δύο νέοι πιανίστες, που σπούδασαν και αποφοίτησαν από την ακαδημία Ferenc Liszt της Βουδαπέστης, ήρθαν στα Χανιά στις 24 Ιουνίου και μας χάρισαν σπουδαίες στιγμές με το ρεσιτάλ τους.
Αρχισαν παίζοντας τις 6 επιγραφές του Cl. Debussy, ένα έργο για τέσσερα χέρια με  εικόνες και σκηνές από τη φύση που συνήθως έγραφε ο συνθέτης και ήταν πρωτόγνωρες στην αρχή του 20ού αιώνα.
Το πρόγραμμα στη συνέχεια με τον Δ. Μιμίδη είχε ένα νυχτερινό του F. Chopin έργο 27 Νο 2, μια μπαλάντα Νο 2 του F. Liszt, ένα πρελούδιο έργο 23 Νο 4 του S. Rachmaninov και πέντε πρελούδια έργο 16 του A. Scriabin.
Συνέχισε ο πιανίστας Γ. Κωνσταντίνου που μας έπαιξε 4 σπουδές του G. Ligeti και τελείωσε με το έργο print music του έλληνα συνθέτη Γ. Απέργη.
Στο νυχτερινό του F. Chopin  ο Δ. Μιμίδης με τα προσεγμένα αγγίγματα, τις ειλικρινείς προθέσεις, τα παιχνιδίσματα με τον ρυθμό του rubato και τους εξαιρετικούς ήχους απέδωσε όλη την εσωτερικότητα της νεανικής ευαισθησίας του συνθέτη.
Ακολούθησε μία μπαλάντα του F. Liszt έργο δυναμικό, με δυσκολίες τεχνικές αλλά και χαρακτήρα αφηγηματικό, ποιητικό, με διαρκείς εναλλαγές στους ήχους που ο πιανίστας χειρίστηκε θαυμάσια καταλαβαίνοντας και αποδίδοντας πλήρως το νόημα του κομματιού.
Μπαίνοντας στον 20ό αιώνα ο S. Rachmaninov επιμένει στη ρομαντική μουσική γράφοντας έργα για πιάνο, κονσέρτα, σπουδές αναπτύσσοντας τις δυνατότητες της τεχνικής του οργάνου. Ακούσαμε ένα πρελούδιό του έργο 23 Νο 4 που ο καλλιτέχνης με την καθαρή ερμηνεία του μας παρέθεσε τη μουσική έμπνευση του συνθέτη.
Τα τελευταία κομμάτια που έπαιξε ο Δ. Μιμίδης ήταν  5 πρελούδια του A. Scriabin. Με νέα νοοτροπία και εξαιρετικά ενδιαφέροντα σημεία τα έργα έδωσαν την ευκαιρία στον πιανίστα με  εκκλήσεις και εντολές του στο πιάνο να παρουσιάσει τις εκπλήξεις και τις χρωματικές δυνατότητες του οργάνου που χαρακτηρίζει τον συνθέτη.
Ο πιανίστας Γ. Κωνσταντίνου στο δεύτερο μέρος της συναυλίας έπαιξε 4 σπουδές του σύγχρονου σπουδαίου συνθέτη G. Ligeti. Ο πιανίστας με τη συγκέντρωση και την αυτοπεποίθησή του ανέδειξε και αποκάλυψε τους εκπληκτικούς ήχους του πιάνου που είχε ερευνήσει ο συνθέτης για να φτιάξει αυτές τις υπέροχες συνθέσεις!
Τελευταίο κομμάτι από τον Γ. Κωνσταντίνου ήταν το print music του επίσης μεγάλου Ελληνα μουσικού Γ. Απέργη. Ηταν δύσκολη η ακρόαση από τους περισσότερους που δεν έχουμε  εξοικειωθεί με τα νέα ρεύματα και νοοτροπίες της σύγχρονης μουσικής! Ομως ο πιανίστας πιστός στην αξία του καινούργιου με τις χαρακτηριστικές διαφωνίες των φθόγγων και τις αλλαγές στον ρυθμό συνεχώς, μας έδωσε την εικόνα της μουσικής που συναντάμε σε πολλά έργα της τωρινής εποχής.
Οι δύο Ελληνες πιανίστες που ήρθαν κοντά μας για να επικοινωνήσουν μαζί μας, έδειξαν την αξία της εκπαίδευσης που πήραν από την Ακαδημία της Βουδαπέστης!
Καταναλώνω την ψυχή, το μυαλό και τη σκέψη μου όταν κάθομαι μπροστά σε ένα όργανο! Δεν ξεπερνάω τα όρια της ερμηνείας για να δείξω την τεχνική μου! Δεν υποτιμώ την αξία ενός έργου ερμηνεύοντας με έπαρση και αλαζονεία!
Τους ευχαριστούμε από καρδιάς για την εξαιρετική προσφορά τους!
*μουσικός


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα