Αιχμές κατά της κυβέρνησης για κωλυσιεργία στο θέμα του Βoρείου Οδικού Αξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) άφησε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος – Τμήμα Δυτικής Κρήτης (Τ.Ε.Ε. – Τ.Δ.Κ.) Λευτέρης Κοπάσης κατά την τελευταία ημέρα του αναπτυξιακού συνεδρίου με τίτλο “Συζήτηση” και θέμα την τοπική ανάπτυξη και το επάγγελμα του μηχανικού, το οποίο διοργάνωσε το Τ.Ε.Ε. – Τ.Δ.Κ. σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.
Ειδικότερα ο κ. Κοπάσης μιλώντας στα “Χ.ν.” επεσήμανε ότι στο συνέδριο ετέθη το ζήτημα να καθιερωθεί ο Οκτώβριος ως ο μήνας όπου κάθε χρόνο θα καταγράφονται και θα αναλύονται τα βήματα που έγιναν ή δεν έγιναν σε σχέση με τις αναγκαίες υποδομές.
«Παρατηρείται ένας ιδιότυπος μιθριδατισμός καθώς ξεχνιούνται οι υποσχέσεις που κάθε φορά δίνονται. Κι αυτό είναι εύκολο να το δει κανείς αν αντιπαραβάλει τα στοιχεία από έτος σε έτος», σχολίασε ο κ. Κοπάσης και πρόσθεσε: «Ειδικότερα ως προς τον Β.Ο.Α.Κ. διαπιστώνεται ότι ακόμα δεν έχει προχωρήσει η ένταξη της μελέτης για τον στρατηγικό σχεδιασμό. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αν υπήρχαν διαθέσιμα κεφάλαια για τη χρηματοδότηση του έργου δεν θα γινόταν να διεκδικηθούν σοβαρά από τη στιγμή που δεν είναι γνωστά τα στοιχεία του έργου. Δεν ξέρει δηλαδή πόσα χιλιόμετρα θα είναι ο δρόμος πόσο θα κοστίσει, από πού θα περάσει κ.λπ.».
Συνεχίζοντας ο κ. Κοπάσης ανέφερε ότι και στην περίπτωση που όλα προχωρήσουν κανονικά θα χρειαστούν αρκετά χρόνια μέχρι να ξεκινήσει το έργο: «Η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού πιθανόν να σημάνει κι έναν διαφορετικό τρόπο χρηματοδότησης.
Η γενικότερη πάντως εικόνα είναι ότι έτσι όπως είναι σήμερα τα πράγματα και με αυτούς τους ρυθμούς παραγωγής έργου, θα χρειαστούν για να τελειώσει ο δρόμος περίπου 30 χρόνια. Θα παραξενευτούμε αν γίνει νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται εγρήγορση και διεκδικητικότητα απ’ όλους γιατί τα πράγματα δεν προχωρούν καλά».
Ο κ. Κοπάσης υπογράμμισε ότι η Κρήτη παραμένει αδικημένη καθώς την ίδια στιγμή που το θέμα του Β.Ο.Α.Κ. έχει “βαλτώσει” στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας η κυβέρνηση ενεργεί και προχωρούν τα μεγάλα έργα οδοποιίας.
Να σημειώσουμε τέλος ότι στο συνέδριο παρευρέθηκε και ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γιώργος Στασινός, ο οποίος άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για τις διαρκείς αναβολές της κατάθεσης του νομοσχεδίου για τα αυθαίρετα που έχουν “μπλοκάρει” την αγορά, για τη μη έκδοση υποδειγμάτων τευχών δημοπράτησης σχετικά με τον νέο νόμο για τα δημόσια έργα, το θέμα της χρηματοδότησης του Τ.Ε.Ε. κ.ά.