Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Ριζικές αλλαγές στις αφετηρίες των αστικών ΚΤΕΛ

 

O πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ κ. Γιάννης Καρτάκης

 

Νέες αφετηρίες και αλλαγές στα δρομολόγια το επόμενο διάστημα για το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων. Στην “Επιτροπή Κυκλοφοριακού “ του Δήμου Χανίων  έγιναν δεκτές οι εισηγήσεις των υπηρεσιών και οι αποφάσεις αναμένεται να περάσουν το επόμενο διάστημα από τη “Δημοτική Επιτροπή” και το Δημοτικό Συμβούλιο Χανιών. Επίσης θα ξεκινήσουν και μερικά νέα δρομολόγια προς περιαστικές περιοχές των Χανίων.
O πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ κ. Γιάννης Καρτάκης εξήγησε στα “Χ.ν.” τις βασικές αλλαγές που προτείνει η “Επιτροπή Κυκλοφοριακού” στις αφετηρίες και στις διαδρομές.

•ΧΑΛΕΠΑ: Θα έχει αφετηρία τον Κλαδισό τη Νέα Χώρα και θα πηγαίνει στη Χαλέπα μέσω Ελευθερίου Βενιζέλου (παραλιακά) και όχι την Κωνσταντίνου Μητσοτάκη (Ακρωτηρίου) και θα τερματίζει στο Μουσικό Σχολείο.

• ΛΕΝΤΑΡΙΑΝΑ: Η αφετηρία θα βρίσκεται στα Λενταριανά (στις εργατικές κατοικίες) και θα συνδέεται με τον Αγ. Ιωάννη και θα επιστρέφει στην πλατεία Κοτζάμπαση.

• ΚΟΥΝΟΥΠΙΔΙΑΝΑ: Στον οικισμό των Κουνουπιδιανών θα βρίσκεται η αφετηρία της γραμμής και θα καταλήγει στα Νέα Καταστήματα. Η περιοχή Καμπάνι, Αγ. Ονούφριος, Πυθάρι θα εξυπηρετείται με mini bus με ανταπόκριση με την κεντρική γραμμή στην πλατεία Κουνουπιδιανών.

• ΛΕΝΤΑΡΙΑΝΑ- ΣΟΥΔΑ: Το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει μια νέα διαδρομή που θα συνδέει τα Λενταριανά με την Κάτω Σούδα.

• ΝΕΡΟΚΟΥΡΟΥ: Νέα γραμμή και αυτή προς τα Νεροκούρου με αφετηρία το γήπεδο και τέρμα την ακτή Κοτσάμπαση.

• ΤΣΙΚΑΛΑΡΙΑ: Τσικαλαριά- Χανιά, νέα γραμμή επίσης μέσω Λιβαδίων, οδός Μαλινού το στρατόπεδο Μαρκοπούλου, πλατεία Κοτσάμπαση και επιστροφή μέσω Ηγ. Γαβριήλ.

• ΣΟΥΔΑ: Η αφετηρία θα παραμείνει στο λιμάνι της Σούδας, συνδέοντας και το Ναυτικό Νοσοκομείο. Στα Χανιά το λεωφορείο θα φεύγει από τα Νέα Καταστήματα.

• ΓΑΛΑΤΑΣ: Η αφετηρία θα παραμείνει στην οδό Ζυμβρακάκηδων.

• ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ: Και σε αυτήν τη γραμμή δεν αλλάζει κάτι παραμένει η αφετηρία στη Ζυμβρακάκηδων.

• ΠΕΡΒΟΛΙΑ: Θα έχει αφετηρία τη Μάρκου Μπότσαρη και θα πηγαίνει τη διαδρομή Κουμπές- Γογονή- Πασακάκι και θα επιστρέφει από Πασακάκι (Αγ. Νεκτάριος φούρνος).

• ΚΑΛΑΜΑΚΙ: Θα ξεκινάει από το Καλαμάκι (ξενοδοχείο Πανόραμα) και δεν θα μπαίνει στην πλατεία Νέων Καταστημάτων (1866).

• ΑΓΙΑ: Θα έχει αφετηρία το δρόμο μπροστά στον ΟΑΚ.

Ο πρόεδρος της “Επιτροπής Κυκλοφοριακού” κ. Νίκος Χαζηράκης υπογράμμισε πως το επόμενο διάστημα μόλις γνωμοδοτήσουν και τα τοπικά συμβούλια όπου απαιτείται η εισήγηση της Επιτροπής θα περάσει από την “Δημοτική Επιτροπή” και το Δημοτικό Συμβούλιο.

Δεν δίδονται πάρκινγκ στα ξενοδοχεία

 

Στην “Επιτροπή Κυκλοφοριακού” ήλθαν προς συζήτηση τα αιτήματα ξενοδοχείων (κύρια ξενοδοχεία, με ρεσεψιόν) της πόλης για να τους δοθεί χώρος στάθμευσης 20 μέτρων μπροστά στις επιχειρήσεις τους καθώς πρόσφατος νόμος του 2021 τους δίνει το δικαίωμα αυτό.
Ωστόσο η “Επιτροπή” απέρριψε όλα τα αιτήματα αφού έκρινε πως αφορούσαν δρόμους που απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση. Τα αιτήματα αφορούσαν την οδό Λιθινών στην παλιά πόλη (ξενοδοχεία “Πανδώρα” και “Αμφιτρίτη”), Τζανακάκη (ξενοδοχεία “Κύδων” και “Αύρα”) ενώ για την πλατεία 1866 (ξενοδοχείο “Αρκάδι”) το αίτημα θα εξεταστεί αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες διαμόρφωσης της περιοχής.
«Ζοριστήκαμε πολύ τα προηγούμενα 4 χρόνια με τη συγκεκριμένη νομοθεσία, που είναι φωτογραφική για τα ξενοδοχεία και μας δένει τα χέρια και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα είναι υποχρεωτικό να τους δώσουμε χώρο, όπου όμως το επιτρέπει η κυκλοφορία» ανέφερε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Μιχ. Καλογριδάκης, συμπληρώνοντας πως έχουν κατατεθεί δεκάδες αιτήματα από ξενοδοχεία και πως «αν δεν κρατηθεί μια διαδικασία θα γεμίσουν οι δρόμοι “πάρκινγκ ξενοδοχείων”.
Το μέλος της “Επιτροπής” κ. Σοφία Ελευθεριάδου- Παπαδάκη τόνισε πως η νομοθεσία θα πρέπει να ζητάει από τα ξενοδοχεία να διαθέτουν χώρους στάσης και στάθμευσης καθώς «οι εικόνες με τους ανθρώπους να κατεβαίνουν στη μέση του δρόμο με τις βαλίτσες και τα μικρά παιδιά δεν μας τιμάει».

 

Μερική μονοδρόμηση της οδού Σελίνου

Η “Επιτροπή” τέλος ψήφισε υπέρ της μονοδρόμησης του μεγαλύτερου μέρους της οδού Σελίνου.
Η μονοδρόμηση της Σελίνου (από την Πετρώφ μέχρι τον Κλαδισό θα φέρει και τη μονοδρόμηση της Γεωργιακάκηδων στα πλαίσια του ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας). Πρόθεση του Δήμου είναι η μονοδρόμηση να προχωρήσει πριν το καλοκαίρι. Η θέση του δήμου ήταν η Σελίνου να έχει φορά προς τον Κλαδισό ενώ αντίθετα η τροχαία εξέφρασε ενστάσεις τασσόμενη υπέρ της μονοδρόμησης από τον Κλαδισό προς το Πανελλήνιο ωστόσο τελικά ενέκρινε την εισήγηση μετά από τη συζήτηση που έγινε και τις εξηγήσεις που δόθηκαν από τους υπηρεσιακούς.

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

2 Comments

  1. Πρώτα απ’ όλα να πω ότι οι αλλαγές αυτές χρειάζονται για να αποσυμφορηθεί το κέντρο από τις αφετηρίες και την στάθμευση τών μεγάλων οχημάτων επί μακρού χρόνου.
    Αλλά όμως, οι αρμόδιοι, πρέπει να μας διευκρινίσουν ακριβώς τα νέα δρομολόγια, επειδή κάποια από αυτά, π.χ. Χαλέπας, μας λένε την διαδρομή άφιξης αλλά όχι της επιστροφής, η οποία πιθανότατα θα είναι πάλι από την ίδια διαδρομή.
    Σε αυτήν την περίπτωση, αυτοί που κατευθύνονται στα πάνω όρια της Χαλέπας, Κων/νου Μητσοτάκη, πώς θα κινούνται, με τα λεωφορεία των Κουνουπιδιανών;
    Και αν ναι, κάθε πόση ώρα θα περνάει αυτό(;), από την στιγμή που γνωρίζουμε ότι αυτό, κατά πάσα πιθανότητα, θα είναι σε διαφορετική συχνότητα από αυτό που ισχύει σήμερα.
    Πρέπει, πριν πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε αλλαγή, να εξεταστούν όλες οι παράμετροι ώστε να διευκολύνουν την ζωή των κατοίκων και όχι να την παρενοχλούν οι όποιες αλλαγές, που επαναλαμβάνω ότι χρειάζονται αλλά με σύνεση και… ρέγουλα, που έλεγαν και οι παλαιότεροι.

  2. Επίσης, με μια δεύτερη ανάγνωση, πιθανών να πρέπει να εφαρμοστεί και ένα νέο, ενιαίο εισιτήριο, με όρους Αθήνας, από την στιγμή που κάποια δρομολόγια θα είναι εκ των πραγμάτων συνέχεια κάποιων άλλων, ώστε ο επιβάτης με ένα εισιτήριο να μπορεί να πάει από ένα προορισμό σε άλλον και με ανάλογη μειωμένη τιμή σε σχέση με τα δύο ή τρία ξεχωριστά, χρησιμοποιώντας δύο ή τρία λεωφορεία με μετεπιβίβαση σε ελάχιστο χρόνο από το ένα στο άλλο και από την ίδια στάση, που αυτό βέβαια προϋποθέτει ηλεκτρονική επικύρωση εισιτηρίου για τον έλεγχο των απαιτούμενων χρόνων μετεπιβίβασης και όχι το… τραγικά γελοίο και απλό σκίσιμό του, όπως συμβαίνει μέχρι τώρα.
    Αν πρέπει να αναβαθμιστούν οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης μας να γίνει σωστά και ολοκληρωμένα.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα