Ανακοίνωση σχετικά με την επίσκεψη του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών στην Κρήτη προκειμένου να ανακοινωθούν τρία έργα σε Χανιά και Ηράκλειο, απέστειλε η «Ριζοσπαστική Συνεργασία Κρήτης».
Συγκεκριμένα στο κείμενο αναφέρονται τα εξής: «Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, όπως δήλωσε στην πρόσφατη συνάντηση στο Ηράκλειο για τις Υποδομές «με ευθύνη προς τους πολίτες της Κρήτης», ήρθε για να αναγγείλει τρία έργα: την κατασκευή του Αεροδρομίου στο Καστέλι, την κτιριακή επέκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου και την ολοκλήρωση ως αυτοκινητόδρομου του ΒΟΑΚ.
Οποιαδήποτε αναγγελία έργων από τον Υπουργό δεν μπορεί να σβήσει τις διαχρονικές και μεγάλες ευθύνες των κυβερνήσεων του δικομματισμού και του ντόπιου τους πολιτικού προσωπικού, από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, για τη κατάσταση των υποδομών στη Κρήτη. Έγινε ολοφάνερη, για ακόμα μια φορά, η αποσπασματική αντιμετώπιση του όλου θέματος των υποδομών όταν ξαφνικά γίνεται μια τέτοια συνάντηση και αναφέρεται ο Υπουργός μόνο στα τρία αυτά έργα και παραπέμπονται στο μέλλον όλα τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν με το ΝΟΑΚ, τους κάθετους οδικούς άξονες, το επαρχιακό δίκτυο, λιμάνια, υδροαρδευτικά έργα, έργα ενέργειας κλπ. και αυτό γιατί λείπει ο συνολικός σχεδιασμός με συμμετοχή της κοινωνίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ας έλθουμε όμως πιο συγκεκριμένα σε όσα ειπώθηκαν:
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση της κτιριακής επέκτασης του αεροδρομίου Ηρακλείου συμφωνούμε, αλλά θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα και όχι να μείνει στα λόγια, όταν μάλιστα το συγκεκριμένο αεροδρόμιο εισφέρει στο κράτος περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Σε σχέση με το αεροδρόμιο στο Καστέλι δεν ακούσαμε τίποτα το διαφορετικό, θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, περιμένουν να κατατεθούν προσφορές μέχρι 16 Δεκέμβρη, θα αξιολογηθούν στη συνέχεια και θα έλθει το θέμα στη Βουλή. Μήπως έγινε κάποια αναφορά στους όρους της σύμβασης παραχώρησης, στα χαρακτηριστικά του αεροδρομίου, των κτιριακών εγκαταστάσεων, για το στρατιωτικό αεροδρόμιο, τους οικισμούς που πρέπει να απομακρυνθούν, τα συνοδευτικά έργα; Το μόνο νέο που ακούστηκε από τον Υπουργό είναι ότι θα γίνει ΣΧΟΑΠ στη περιοχή.
Για τον ΒΟΑΚ, που είναι ο πιο επικίνδυνος Εθνικός δρόμος της χώρας, ο Υπουργός δήλωσε ότι δεν υπάρχουν χρήματα αλλά και αν υπήρχαν δεν είναι ώριμες οι μελέτες. Ανακοίνωσε την κατασκευή του ως αυτοκινητόδρομου, με μέθοδο χρηματοδότησης “πληρωμές διαθεσιμότητας – χωρίς διόδια” ήτοι χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και Ιδιωτικά κεφάλαια. Μάλιστα διευκρίνισε ότι με τον τρόπο αυτό έγινε το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος δηλαδή ο Ιδιώτης εισπράττει το λεγόμενο “σπατόσημο” από κάθε εισιτήριο (Διόδια Αέρος) και περίπου 75 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από το δημόσιο.
Η πρόταση αυτή εγείρει πολλά ερωτηματικά αναφορικά με το κόστος του έργου, με τους όρους της σύμβασης, το ότι περιλαμβάνει μέχρι τη λειτουργία –συντήρηση από τον ιδιώτη, τι θα γίνει σε περίπτωση αδυναμίας αποπληρωμής, μήπως τότε έρχονται τα διόδια;
Αυτοί μας κοροϊδεύουν για να κερδίσουν χρόνο και να πάνε στις εκλογές με δήθεν δρομολογημένες λύσεις στα μεγάλα αυτά θέματα.
Εμείς λέμε ότι χρειάζεται άμεση αναθεώρηση του Επιχειρησιακού προγράμματος Μεταφορών 2014-2020 με ανακατανομή των Κοινοτικών πόρων, δίνοντας προτεραιότητα στο ΒΟΑΚ, σε άμεσες και γενναίες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, ώστε να σταματήσουμε να θρηνούμε ανθρώπινα θύματα. Δεν συμφωνούμε με συμβάσεις που είναι εις βάρος του Δημοσίου συμφέροντος, που δεν θα είναι επωφελείς για τη κοινωνία μας, αλλά για τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, υπάρχουν και μπορούν να εξεταστούν άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία ακόμη και από τις ίδιες τις υποδομές μας, φτάνει να σταματήσει το ξεπούλημα.
Η κοροϊδία πρέπει να έχει τέλος, οι υποδομές της Κρήτης πρέπει να ολοκληρωθούν, με δημόσιο χαρακτήρα και προς όφελος των πολιτών της».