Τρίτη, 21 Ιανουαρίου, 2025

∆ρόµος – καρµανιόλα στο Βαμβακόπουλο (φωτ.)

» Προσφυγή κατοίκων στον εισαγγελέα µε αίτηµα για άµεσες παρεµβάσεις ασφάλειας

Ασφάλεια! Αυτό ζητούν οι κάτοικοι του Βαµβακόπουλου που προσέφυγαν στην Εισαγγελία Χανίων ζητώντας να γίνουν διαγραµµίσεις και διαβάσεις στη Λεωφόρο Καζαντζάκη, να κατασκευαστούν πεζοδρόµια και  να προχωρήσουν κάποιες βασικές υποδοµές.

Όλα αυτά σε ένα δρόµο µε τεράστια κίνηση, από τον οποίο καθηµερινά περνάνε εκατοντάδες παιδιά για να µεταβούν στα σχολεία της περιοχής, ηλικιωµένοι για τα super market και το ΚΑΠΗ κα.

Τα “Χ.ν.” βρέθηκαν στη λεωφόρο Καζαντζάκη και περπάτησαν µαζί µε τους κατοίκους όλο σχεδόν το δρόµο σε κάθε επικίνδυνο του σηµείο. «Ζητούµε  να παρέµβει ο ∆ήµος Χανίων ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών και η δική µας! ∆υστυχώς από το 1980 που έγιναν κάποια υποτυπώδη πεζοδρόµια δεν έχει γίνει τίποτα» εξηγούν.

Πράγµατι τα υπάρχοντα πεζοδρόµια στο ύψος του δηµοτικού καταστήµατος Θερίσου, εκεί που τώρα στεγάζονται το ΚΕΠ, η ∆Ε∆ΙΣΑ, η υπηρεσία καθαριότητας του ∆ήµου είναι σε άθλια κατάσταση. Αδύνατον να περπατηθούν από αρτιµελές άτοµο πόσο µάλλον από ηλικιωµένο ή άνθρωπο µε κινητικά προβλήµατα.

«Ο γιος µου είναι 14 ετών και δεν τον έχω αφήσει να περάσει απέναντι µόνος του! Γιατί; Γιατί φοβάµαι» µας εξηγεί µια µητέρα από τον οικισµό της Καλλιθέας. Είναι µεσηµέρι και ο δρόµος είναι κυριολεκτικά “πνιγµένος” από οχήµατα κάθε είδους. «Και είναι Γενάρης, φανταστείτε τι γίνεται το καλοκαίρι µε τα τουριστικά λεωφορεία, τα ενοικιαστικά. Και πρέπει να σηµειωθεί πως στην Αγιά έχουν µεταφερθεί οι περισσότερες µεταφορικές εταιρείες και καθηµερινά περνάνε τεράστιες νταλίκες. Ο δρόµος χωρίζει το χωριό στα δύο  και εµείς καθηµερινά κινδυνεύουµε» λένε οι πολίτες.
«Από τη στιγµή που ο δρόµος µέσα στον οικισµό ανήκει στο ∆ήµο Χανίων πρέπει να µας πουν τι κανόνες ασφάλειας πληρεί για πεζούς και οχήµατα; Είναι ο πρώτος δρόµος των Χανίων σε όγκο οχηµάτων (µεταφορικές εταιρείες, αγροτικά προϊόντα, τουριστικά λεωφορεία κα.) υπάρχουν κανόνες ασφάλειας; Υπάρχει ένα σήµα για την ταχύτητα, δεν έχει διαβάσεις πεζών, δεν έχει πεζοδρόµια (είχαν γίνει τη δεκαετία του ΄80). Όλα αυτά σε µια πυκνοκατοικηµένη περιοχή µε χιλιάδες κατοίκους» µας εξηγούν.

Μας δείχνουν την στάση όπου τα παιδιά καθηµερινά περιµένουν για να τα παραλάβει το σχολικό και να τα µεταφέρει στο Γυµνάσιο- Λύκειο Αλικιανού. ∆εν υπάρχει σκέπαστρο και οι µαθητές είναι εκτεθειµένοι στα στοιχεία της φύσης.

Έπειτα πηγαίνουµε στο σηµείο από όπου καθηµερινά εκατοντάδες µαθητές περνάνε την Καζαντζάκη για να πάνε στο ∆.Σ. Βαµβακοπούλου. «Ανησυχούµε πάρα πολύ για κάποιο δυστύχηµα. Έχουµε θρηνήσει θύµατα, καθηµερινά γίνονται συγκρούσεις οχηµάτων, δεν µπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγµα».

Μεταβαίνουµε στον κόµβο του ΒΟΑΚ. Και εκεί η κίνηση γίνεται µε µεγάλες δυσκολίες. «Πρέπει να µπει κάποιο φανάρι. Είχε γίνει µια προσπάθεια επί Σκουλάκη, η αρµοδιότητα είναι της Περιφέρειας βέβαια αλλά δεν προχώρησε» µας λένε, ενώ ανάλογο είναι το πρόβληµα στο ύψος της διασταύρωσης που οδηγεί στο ΚΤΕΟ.

Στο ύψος του ΣΥΝΚΑ συναντάµε µια κάτοικοι µητέρα δύο ανήλικων παιδιών. «Τρέµω καθηµερινά να βγω στο δρόµο, να πάω στο super market όπως πάει όλος ο κόσµος. Πείτε από που να περάσω, χωρίς διάβαση, χωρίς φανάρι, µε τα αυτοκίνητα να κινούνται µε µεγάλες ταχύτητες!» δηλώνει η µητέρα, ζητώντας την άµεση παρέµβαση του ∆ήµου.

Πιο βόρεια φτάνουµε στο σηµείο που τα οχήµατα στρίβουν για το αθλητικό κέντρο της “Μοναχής Ελιάς”. «Τέσσερις οµάδες προπονούνται, υπάρχουν σπίτια αριστερά και δεξιά της Καζαντζάκη και δεν υπάρχει µια πινακίδα, µια διάβαση, ο φωτισµός είναι ανεπαρκής στο µεγαλύτερο µήκος του. Μόνο εκεί που είναι το βενζινάδικο έχει κάποια φώτα» επισηµαίνουν οι αγανακτισµένοι κάτοικοι.

Κινούµαστε ακόµα πιο βόρεια και φτάνουµε στο ύψος του Αγ. Στυλιανού. Εκεί µια κάτοικος µας µιλάει για ένα άλλο ζήτηµα που τους απασχολεί. «Κατεβαίνουν τεράστιες ποσότητες νερού όταν βρέχει πολύ, ο δρόµος ανυψώθηκε 75 πόντους και τα σπίτια από την ανατολική πλευρά της Λ. Καζαντζάκη είναι πιο χαµηλά! Αποτέλεσµα; Με την πρώτη δυνατή βροχή, µε σχάρες διατοµής µόλις 30 πόντους, ο δρόµος γίνεται λίµνη και εµείς πληµµυρίζουµε! ∆εν υπάρχει φωτισµός, δεν υπάρχει διάβαση, δεν υπάρχει τίποτα» καταλήγουν.

Οι συνοµιλητές µας αναφέρουν πως ο δηµοτικός σύµβουλος κ. Ν. Μπουρµπάκης, ενδιαφέρθηκε για τα προβλήµατα τους, τον ενηµέρωσαν και δεσµεύτηκε πως θα κάνει ότι µπορεί ώστε να δοθούν κάποιες λύσεις.

ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ

Οι κάτοικοι µε πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Συλλόγου και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεµόνων κατέθεσαν υπόµνηµα µε πάνω από 600 υπογραφές στον εισαγγελέα Χανίων όπου διατυπώνουν τις ανησυχίες τους και κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Σε αυτό αναφέρουν µεταξύ άλλων πως «η Λεωφόρος Καζαντζάκη ξεκινά από τον ποταµό του Κλαδισού και τελειώνει στην περιοχή της Συκολιάς (Νούµερο 140). Μια ταχείας ανάπτυξης περιοχή, αφού βρίσκεται στο κοντινότερο σηµείο (2 χιλιόµετρα) στην πόλη µε µη τουριστικό ενδιαφέρον. Σε περίπου 4 χιλιόµετρα, λειτουργούν 140 επιχειρήσεις µαζί µε τους πάροδους σε αυτή, πολλές δε µε βαρέα οχήµατα. Μεταφορικές, σιδήρου, αλουµινίου, κρέατος, εµφιάλωσης νερού, άρδευσης, σταθµοί για αστικό-υπεραστικό ΚΤΕΛ, συνεργία. Μαζί µε τον κόµβο του ΒΟΑΚ, ενώνει το λιµάνι και την πόλη µε το Σέλινο, Οµαλό, Φαράγγι Σαµαριάς, χωριά κυρίως παραγωγής εσπεριδοειδή, και κατ’ επέκταση, µε πολλά συσκευαστήρια που χρειάζονται τον κόµβο Βαµβακόπουλου και τη Λ. Καζαντζάκη για την αποστολή των στο λιµάνι της Σούδας. Υπάρχουν επίσης και δυο µονάδες παραγωγής σκυροδέµατος που και αυτές χρησιµοποιούν τη Λ. Καζαντζάκη και τον κόµβο για τροφοδοσία υλικών αλλά και τη µεταφορά του.» Έπειτα κάνουν µια αναλυτική παρουσίαση του κάθε προβλήµατος:

• ΦΩΤΙΣΜΟΣ, ∆ΙΑΒΑΣΕΙΣ:  Σε όλη τη Λ. Καζαντζάκη εξ αρχής, δεν υπάρχει επαρκής φωτισµός, καµία διάβαση πεζών, και ελάχιστα σηµεία µε πεζοδρόµια. Στον κόµβο, δεν υπάρχουν φωτεινοί σηµατοδότες για τη ρύθµιση της κυκλοφορίας, µε αποτέλεσµα ώρες αιχµής στον ΒΟΑΚ να σχηµατίζουν ουρά αφού εισέρχονται τα βαρέα οχήµατα του λατοµείου και οι νταλίκες των µεταφορικών. Τους καλοκαιρινούς µήνες λειτουργεί σαν είσοδος της πόλης από την τουριστική ζώνη µε ακόµα µεγαλύτερη επιβάρυνση της Λεωφόρου.
• ΠΕΖΟ∆ΡΟΜΙΑ: Στη Λ. Καζαντζάκη από το Ν.1 στον Κλαδισό έως και το Ν 58-60, δεν υπάρχουν καθόλου Πεζοδρόµια. Η Λεωφόρος ως εκεί έχει 10 παρόδους που σε καµία δεν υπάρχει ορατότητα να βγουν στη Λεωφόρο. Κάποιες στάσεις λεωφορείων χωρίς στέγαστρα είναι µέσα στα «χαντάκια», ενώ άλλες είναι µια ανάσα από τη λωρίδα. Υπάρχει το ένα και µοναδικό (κοντινό), σουπερµάρκετ στην περιοχή, ένας Σταθµός ΚΤΕΛ, και µια µεταφορική, 3 γήπεδα µε 4 οµάδες της ΕΠΣ Χανίων µε τµήµατα µικρών/µεγάλων από 6 χρονών, χωρίς νόµιµη πρόσβαση σε αυτά, αφού έχει διπλή διαχωριστική λωρίδα από Βαµβακόπουλο σε αυτά, ενώ από αυτά προς Χανιά, δεν υπάρχει καµία κυκλοφοριακή µελέτη στο σηµείο αυτό και κανένα ενδιαφέρον να γίνει κάτι.

• ΚΟΜΒΟΣ ΒΟΑΚ:  Ο  κόµβος του ΒΟΑΚ είναι ιδιαίτερα βεβαρηµένος: από το Ν 60 έως και το Ν 140 αρχίζει το δυσκολότερο κοµµάτι µιας και εκεί βρίσκεται ο «κόµβος». Γιαµπουλάκη – Λ. Καζαντζάκη που ενώνει την πόλη µε την οδό Μάνου στα Περιβόλια και τον κόµβο της οδού Γογονή που ενώνει την πόλη µε τις Μουρνιές. Αυτοί οι δρόµοι είναι παράλληλοι του ΒΟΑΚ, µε µεγάλες επιχειρήσεις, µια από µεγαλύτερες µεταφορικές PCL (Ζανιδάκης), µια από τις δυο στον νοµό επιχειρήσεις γερανών (Μακρυγιαννάκη), ένα από τα µεγαλύτερα φυτώρια στην πόλη (Ξερογιαννάκη), και µια από τις µεγαλύτερες επιχειρήσεις ξυλείας (Παναγιωτάκης), µαζί µε τη Λαχαναγορά Χανίων. Το ένα από τα δυο ΚΤΕΟ χρειάζονται  τη διαδροµή για να βγουν στον κόµβο του ΒΟΑΚ και εµπλέκονται και αυτά στη Λ. Καζαντζάκη χωρίς καµία κυκλοφοριακή µελέτη, χωρίς φωτεινό σηµατοδότη, χωρίς διαβάσεις πεζών, ούτε πεζοδρόµια.

• ΚΕΝΤΡΟ:  Στο ‘‘κέντρο’’ του Βαµβακόπουλου που η κατάσταση είναι εκρηκτική, χωρίς φωτισµό, πεζοδρόµια σε ελάχιστα σηµεία, σήµα 40 ανώτατη ταχύτητας κάπου στα δεξιά (αν τη δεις). Έχει ένα ΚΑΠΗ, το κοινοτικό γραφείο, το ΚΕΠ Θερίσου, τα γραφεία ∆Ε∆ΙΣΑ, 2 µίνι µάρκετ/καφενεία, ένα Νηπιαγωγείο από πλευράς διασταύρωσης Καλλιθέας, ένας δηµόσιος παιδικός σταθµός, και ένα 12θέσιο δηµοτικό σχολείο από πλευράς διασταύρωσης µε την οδ. Μπιρµπίλη. Επίσης υπάρχει η κεντρική στάση λεωφορείου για παιδιά Γυµνασίου/Λυκείου της περιοχής που µε απόφαση της δευτεροβάθµιας φοιτούν στην αντίστοιχα βαθµίδα του Αλικιανού.

Η στάση λεωφορείου είναι δίχως στέγαστρο µίας και δεν χωράει στο πεζοδρόµιο 80-90 πόντων, που από κατασκευής του δρόµου αυτού είναι χωρίς φωτεινό σηµατοδότη. Και το χειρότερο από όλα: ο δρόµος σε αυτό το σηµείο είναι χωρίς διάβαση πεζών µε πολλές καταγγελίες κατά καιρούς για το θέµα.  Στα 100 µέτρα πιο πέρα υπάρχει και η κεντρική εκκλησία του χωριού – περιοχής που η πρόσβαση της είναι µόνο από τη Λ. Καζαντζάκη. Αν και είναι από τα λίγα σηµεία µε πεζοδρόµιο στο Βαµβακόπουλο για πρόσβαση πεζών, µιας και εκεί έχουµε να κάνουµε µε µεγάλες ηλικίες που το κάνει άκρως επικίνδυνο χωρίς σηµατοδότη.  Από περίπου το Ν 100 και µετά, πάµε σε κατάσταση εναλλάξ µε πεζοδρόµιο η χωρίς, ενώ στον δρόµο µπορεί να µην έχει γίνει παρέµβαση ποτέ και σίγουρα όχι τα τελευταία 30 χρόνια αφού είναι χωρίς φωτισµό. Παρόλα αυτά, έχει συνεχή επιχειρηµατική ανάπτυξη χωρίς την ισόποσες εργασίες από την πολιτεία τα τελευταία χρόνια!».

∆ΗΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ

Προβλήµατα πολεοδοµικά – ιδιοκτησιακά

Τα ζητήµατα που βάζουν οι κάτοικοι του Βαµβακόπουλου τα θέσαµε στον αντιδήµαρχο αρµόδιο για τις τεχνικές υπηρεσίες κ. Μ. Καλογριδάκη. «Ο ∆ήµος έχει αρµοδιότητα στα τµήµατα που είναι οικισµός, όπου υπάρχει σχέδιο πόλης. Γενικότερα µε τις εισόδους της πόλης υπάρχουν ζητήµατα όχι µόνο στη Λεωφόρο Καζαντζάκη αλλά και στην οδ. Κισσάµου, στην οδ. Ακρωτηρίου (Κ. Μητσοτάκη) στην Λεωφόρο Σούδας. Απαιτούνται παρεµβάσεις σε αυτούς τους δρόµους αλλά υπάρχουν πολεοδοµικά ζητήµατα και δεν είναι ξεκάθαρο το ιδιοκτησιακό τους σε κάποια κοµµάτια» απαντάει ο αντιδήµαρχος.

Ειδικά για την Λ. Καζαντζάκη παρατηρεί πως «είναι σε εξέλιξη η εκπόνηση του τοπογραφικού, το οποίο θα το στείλουµε στη ∆ΕΥΑΧ να κάνει µια µελέτη για αλλαγή των δικτύων καθώς οι αγωγοί σπάνε συνέχεια για αυτό και γίνονται συνέχεια τοµές. Πέρυσι βάλαµε νέο ασφαλτικό αλλά από τότε έχουν σκάψει 10 φορές γιατί οι αγωγοί σπάνε συνέχεια. Θα πρέπει να δούµε και τα πολεοδοµικά ζητήµατα γιατί δεν είναι παντού σχέδιο πόλης, υπάρχουν ιδιοκτησίες που µπαίνουν µέσα στο δρόµο και πρέπει να δούµε τι θα γίνει γιατί σε κάποια κοµµάτια έχουν γίνει απαλλοτριώσεις σε κάποια όχι! Αυτά είναι τα δύσκολα θέµατα, για αυτό και τόσες δεκαετίες δεν έχουν γίνει τα έργα.» Σύµφωνα µε τον αντιδήµαρχο για να γίνουν διαβάσεις θα πρέπει να κατασκευαστούν πεζοδρόµια και ράµπες, που στα περισσότερα σηµεία του δρόµου δεν υπάρχουν. «Όταν ανοίγουν χρηµατοδοτικά προγράµµατα η υπηρεσία µας πρέπει να τρέξει να καταθέσει προτάσεις. Μέχρι τον Μάιο θα πρέπει να καταθέσουµε τις 6 προτάσεις για τα ΒΑΑ, βγήκε και το πρόγραµµα για τα σχολεία, ένα έργο αγροτικής οδοποιίας που πρέπει να καταθέσουµε σε ένα µήνα κα. Λόγω υποστελέχωσης και υποχρηµατοδότησης από τος κράτος είµαστε αναγκασµένοι να κυνηγάµε όλα τα χρηµατοδοτικά εργαλεία, αν µας τα έδινε το κράτος κατευθείαν  τα χρήµατα ή αν είχαµε 20 µηχανικούς παραπάνω δεν θα χρειάζονταν η τριπλάσια δουλειά που κάνουµε τώρα» υπογραµµίζει ο κ. Καλογριδάκης, συµπληρώνοντας πως οι ίδιοι υπάλληλοι πρέπει να κάνουν τις µελέτες, να καταθέσουν τους φακέλους, να επιβλέψουν τα έργα.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα