Μικρά καθημερινά προβλήματα ταλαιπωρούν και τους κατοίκους της γειτονιάς των σχολείων της συνοικίας του Αγίου Ιωάννη.
Μερικά από αυτά, όπως οι ίδιοι λένε, είναι η έλλειψη πεζοδρομίων (με εξαίρεση το σημείο μπροστρά από τα σχολεία), η ελλιπής σήμανση αλλά και τα αδέσποτα ζώα.
Το τελευταίο διάστημα έγιναν μεν σε ορισμένα σημεία διαπλατύνσεις πεζοδρομίων αλλά αποτελούν μόνον μια “ένεση” καθώς υπάρχουν δρόμοι που τα πεζοδρόμια είναι ζητούμενο.
Παράλληλα, αναφέρονται και στην νοοτροπία οδηγών οι οποίοι αναπτύσσουν ταχύτητα μπροστά από τα σχολεία αλλά και ιδιοκτητών ζώων που δεν μαζεύουν τα περιττώματα από τα πεζοδρόμια.
Στο πλαίσιο των οδοιπορικών σε γειτονιές της πόλης βρεθήκαμε χθες στην περιοχή των σχολείων της συνοικίας του Αγίου Ιωάννη (προσφάτως είχαμε παρουσιάσει και τα προβλήματα στην περιοχή της Δεξαμενής). Εξω από τα σχολεία, συναντήσαμε γονείς – κατοίκους της περιοχής.
Ο Αχιλλέας ανέφερε ότι «είναι μια πάρα πολύ όμορφη γειτονιά που έχει την άπλα και την άνεσή της» αλλά της λείπουν εμπορικές δραστηριότητες.
Επίσης σημειώνει ότι θα μπορούσε να γίνει συντήρηση και αξιοποίηση – εκμετάλλευση του πάρκου της περιοχής ώστε να μπορούν οι γονείς να καθίσουν με τα παιδιά τους.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι «έχουν γίνει κάποιες διαπλατύνσεις στα πεζοδρόμια, ειδικά γύρω από το σχολείο» ενώ αναφέρεται και στο θέμα των αδέσποτων.
Ο Λευτέρης υπογραμμίζει ότι «έχει γίνει μια παρέμβαση στα πεζοδρόμια. Εχουν φτιαχτεί λίγο τα πεζοδρόμια. Το πρόβλημα είναι το κυκλοφοριακό. Έχει πάρα πολύ κίνηση. Δεν υπάρχει σωστή σήμανση το βράδυ. Δεν υπάρχει σωστός φωτισμός».
Ακόμα τονίζει ότι «στα σχολεία πρέπει να μπει το μάθημα της οδικής Παιδείας» και εξηγεί ότι «αν προσέξετε από τα 100 παιδιά που θα βγουν από το σχολείο τα 80 θα περάσουν το δρόμο χωρίς να κοιτάξουν αριστερά και δεξιά».
Η Σπυριδούλα ανέφερε ότι «σίγουρα ένα θέμα είναι με τα αυτοκίνητα. Υπάρχουν δύο σχολεία: το 15ο και το 19ο. Είναι σημαντικό όσο γίνεται τα αυτοκίνητα να μην τρέχουν. Δεν υπάρχει σήμανση, οπότε τα αυτοκίνητα τρέχουν πολύ γρήγορα, ειδικά τις ώρες που βγαίνουν τα παιδάκια. Σχολικός τροχονόμος σε αυτό το σχολείο δεν υπάρχει. Πεζοδρόμια ειδικά στη Μιχελογιάννη, δεν υπάρχουν στην κάθοδο».
Ο Βαγγέλης μας λέει ότι «σε πολλά σημεία δεν υπάρχουν πεζοδρόμια και τα παιδιά αναγκάζονται βαδίζοντας στον δρόμο να φτάνουν στο σπίτι τους. Ασυνείδητοι περνάνε από την Μακεδονομάχων και άλλους δρόμους με υπερβολική ταχύτητα. Ολοι βιάζονται και κανένας δεν λαμβάνει υπόψη του ότι εδώ είναι τρία νηπιαγωγεία και ένα δημοτικό με 220 παιδιά μόνο στο δημοτικό.
Θέτοντας σε κίνδυνο τα παιδιά που επιστρέφουν είτε με συνοδεία είτε μόνα τους στο σπίτι τους απο διαδρομές που δεν έχουν πεζοδρόμια».
Ο ίδιος αναφέρει ότι «υπάρχει μια παιδική χαρά που είναι παρετημένη στη μοίρα της. Δεν υπάρχει καμία συντήρηση και πολλά από τα παιγνίδια έχουν γίνει επικίνδυνα. Σχεδόν κάθε πρωί κανένας δεν φροντίζει να μαζεύει τα περιττώματα των ζώων. Είναι το πεζοδρόμιο, αφοδευτήριο σκύλων».
Για την Κατερίνα «το βασικότερο πρόβλημα είναι τα αδέσποτα».
«Εχω μηχανάκι, περνάω από το δρόμο, ορμάνε πάνω μου», σημειώνει.
Σύμφωνα και με τη Μαρία «το πρόβλημα στη γειτονιά, στα πεζοδρόμια του σχολείου, είναι ότι κάποιοι ιδιοκτήτες σκύλων βγάζουν τα σκυλάκια τους το πρωί και δεν μαζεύουν τα περιττώματα».
Η ίδια αναφέρεται και «στα σκουπίδια που πετάνε έξω από τους κάδους».
Στη διάρκεια του οδοιπορικού μας συναντήσαμε και τη Σπυριδούλα η οποία με τη σειρά της αναφέρει: «Εδώ στο σχολείο και μέσα στην αυλή και στα πεζοδρόμια βλέπεις περιττώματα από σκύλους. Η παιδική χαρά θέλει φτιάξιμο. Την έχουν εγκαταλείψει».
Τα “Χανιώτικα νέα” ανοίγουν τον “φάκελο” γειτονιές της πόλης, και μέσα από μια σειρά ρεπορτάζ, δίνουν τον λόγο στους πολίτες, καταγράφοντας προβλήματα που ζητούν λύση