Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024

Σχέδια επί χάρτου για τη μαρίνα στη Νέα Χώρα

■ Γενικότητες σε φόντο προεκλογικό παρουσιάστηκαν χθες στα Χανιά
■ Ενστάσεις – αμφιβολίες Αντιπεριφερειάρχη για τις ανακοινώσεις του Δημάρχου

Γενικότητες σε φόντο προεκλογικό στη χθεσινή παρουσίαση της προκαταρκτικής μελέτης για τη χωροθέτηση μαρίνας στη Νέα Χώρα. Η πρόταση ήταν καθαρά σε αρχικό στάδιο, χωρίς τις απαραίτητες βασικές μελέτες και σίγουρη μόνο την τοποθέτηση της βόρεια της Ακτής Κανάρη. Στην εκδήλωση ούτε ο δήμαρχος, ούτε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, αλλά ούτε και ο μελετητής απάντησαν στις “ενστάσεις” που βάζει η μελέτη της ομάδας Συνολάκη αναφορικά με το συγκεκριμένο σημείο και ειδικότερα:

• Πώς θα αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει η Νέα Χώρα από τη λειτουργία της μαρίνας (συν τριών τουλάχιστον μεγάλων ξενοδοχείων στην Ακτή Κανάρη);
• Πώς θα αντιμετωπιστεί ο ισχυρός κυματισμός και τι είδους λιμενικά έργα θα απαιτηθούν ;
• Πώς θα επηρεάσουν οι παρεμβάσεις αυτές τη μοναδική μεγάλη παραλία εντός του αστικού ιστού, αυτή της Νέας Χώρας; Τι εξασφαλίζει ότι δεν θα έχουμε φαινόμενα ανάλογα με αυτά του Κολυμβαρίου, της Αγ. Μαρίνας και του Πλατανιά (που επίσης έγιναν λιμενικά έργα).
Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δεν δόθηκαν αλλά μόνο αναφορές ότι πρόκειται για το πρώτο βήμα.

ΣΕ 10 ΧΡΟΝΙΑ

Πιο συγκεκριμένος στην τοποθέτηση του εμφανίστηκε ο περιφερειάρχης κ. Στ. Αρναουτάκης λέγοντας πως «πάντα πρέπει να έχουμε κατά νου το όραμα με τον ρεαλισμό. Πρέπει να υπάρξει διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και αν συμφωνεί προχωράμε στα επόμενα βήματα. Για να δούμε τα χρονοδιαγράμματα, στην καλύτερη περίπτωση είναι 10 χρόνια για να είμαστε πραγματιστές… 20 χρόνια ακούμε για μια άλλη μαρίνα στο Ηράκλειο και δεν έχει προχωρήσει».

Για καλύτερο «χτένισμα» της προμελέτης έκανε λόγο ο αντιπεριφερειάρχης κ. Ν. Καλογερής, παρατηρώντας ότι η μαρίνα με βάση το σχέδιο φαίνεται να «καλύπτει» το παλιό λιμάνι, ενώ η γενικότερη αρχιτεκτονική της δεν συνάδει με την παλιά πόλη.
Ο μελετητής κ. Δημήτρης Ρομπογιαννάκης μίλησε για μια «μεγάλη μαρίνα που αν κατασκευαστεί θα είναι από τις 10 μεγαλύτερες της Ελλάδας που θα μπορεί να φιλοξενήσει από μικρά σκάφη έως μεγαγιότ». Ερωτηθείς από τα “Χ.ν.” για το αν η συγκεκριμένη περιοχή είναι «η βέλτιστη» και αν λήφθηκε υπ’ όψιν η μελέτη του Πολυτεχνείου (ομάδα Συνολάκη), απάντησε πως λήφθηκε υπ’ όψιν η μελέτη Συνολάκη και η έρευνα από την Εφορία Εναλίων Αρχαιοτήτων έδειξε πως είναι η περιοχή που δεν έχει αρχαία, σε αντίθεση με το Κουμ Καπί και την Αγ. Κυριακή (που επίσης εξετάζονταν). Αναφορικά με τους έντονους κυματισμούς, ο μελετητής υπογράμμισε ότι «αυτό είναι σε όλα τα λιμάνια, σε όλη την Κρήτη το βόρειο παραλιακό μέτωπο έχει πρόβλημα με τους κυματισμούς. Με τα λιμενικά έργα που προτείνουμε, κοιτάζουμε να δημιουργήσουμε μια ασφαλή λιμενολεκάνη, άρα δεν θα έχουμε πρόβλημα σε αυτό». Για το λιμάνι της Σούδας είπε πως «είναι καταπληκτικό σημείο (για μαρίνα)» και θα μπορούσε να λειτουργήσει παράλληλα με τη μαρίνα της Νέας Χώρας καθώς «θα μπορούσαν να γίνουν δύο μαρίνες, τα Χανιά είναι μια πόλη και ένας Δήμος που έχει τη δυνατότητα μεγάλων λιμενικών υποδομών».

Για «το πρώτο και αποφασιστικό βήμα, για να δοθεί μια οριστική απάντηση στο πού θα φτιαχτεί η μαρίνα, στα βασικά μεγέθη, στη σκοπιμότητα και την ωφέλεια των Χανίων και ευρύτερα της Κρήτης» μίλησε ο δήμαρχος Χανίων κ. Π. Σημανδηράκης.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΣΔΙΤ

Για τη χρηματοδότηση ο κ. Σημανδηράκης σημείωσε πως το πιθανότερο είναι να γίνει με ΣΔΙΤ. Στην αρχική του τοποθέτηση ο δήμαρχος Χανίων έκανε μια γενική παρουσίαση όλων των μελλοντικών έργων στο παραλιακό μέτωπο των Χανίων (Αγ. Κυριακή, Κουμ Καπί, ανατολικό ανάχωμα, πλακόστρωτο λιμανιού, Νεώρια, κυματοθραύστης, ανάπλαση ακτής Κανάρη, ενοποίηση τάφρου, τμήμα Ν. Χώρα – Αγ. Απόστολοι). Ανέφερε επίσης πως στο πλαίσιο της διαβούλευσης θα ληφθούν υπ’ όψιν παρατηρήσεις, προτάσεις και ενστάσεις από φορείς και κατοίκους.
«Έργο ορόσημο για την περιοχή» ονομάτισε τη μαρίνα ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χανίων κ. Μ. Κοτσιφάκης, ενώ θετικά τοποθετήθηκε και ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Λιμενικού Ταμείου κ. Δ. Βιριράκης. «Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι είναι το καλύτερο σημείο» δήλωσε ο βουλευτής κ. Β. Διγαλάκης που στάθηκε ιδιαίτερα στα τεχνικά ζητήματα και στο ότι «οι μεγάλες παρεμβάσεις δεν θα έχουν επιπτώσεις ούτε στο λιμάνι ούτε στην παραλία της Ν. Χώρας». Για ένα «φιλόδοξο σχέδιο» μίλησε ο γ.γ. του ΕΟΤ κ. Δ. Φραγκάκης συμπληρώνοντας πως το σημαντικό πλέον δεν είναι η χωροθέτηση αλλά κατά πόσο θα είναι βιώσιμος ένας τουριστικός λιμένας. Τόνισε επίσης πως οι μελέτες θα μπορούσαν να ενταχθούν για χρηματοδότηση στο “Ταμείο Ανάκαμψης”. «Μέρα Γιορτής» ήταν η αναφορά του προέδρου του Δ.Σ. του ΟΑΚ κ. Λ. Κοπάση που παρατήρησε επίσης πως η παρουσίαση γίνεται καθώς έχουμε μπει σε προεκλογική περίοδο. Ακολούθησαν τοποθετήσεις από τον πρόεδρο του Ιστιοπλοϊκού, από τον πατέρα Αντώνη Σαπουνάκη εκ μέρους των φορέων της Ν. Χώρας κ.α.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα