Οι διαγραμμίσεις του παραχωρούμενου χώρου στο ενετικό λιμάνι ήταν προγραμματισμένες από το Λιμενικό Ταμείο ήδη από την εποχή που ήμουν πρόεδρος και σωστά πράττει η νέα διοίκηση να τις πραγματοποιήσει εν όψει θερινής περιόδουκαι έχει την υποστήριξή μας να τις ολοκληρώσει.
Οι διαγραμμίσεις αυτές ορίζουν παραχωρούμενο χώρο 4550 τ.μ., μικρότερο κατά 25% του χώρου που σήμερα καταλαμβάνουν οι επιχειρήσεις και ήταν το αποτέλεσμα ενός μεγάλου αγώνα που δώσαμε ως δημοτική αρχή, πετυχαίνοντας να γίνει απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν επηρεάζονται και τα τετραγωνικά αφαιρούνται, κυρίως, από κάποιες περιοχές όπου υπάρχει υπερβολική κατάληψη δημοσίου χώρου, όπως στην πλατεία Σιντριβανιού. Ήταν καιρός να υπάρξει εξορθολογισμός στην παραχώρηση δημοσίου χώρου σε ένα τόσο σημαντικό μνημείο με τεράστια επισκεψιμότητα και προβολή.
Στη νέα διοίκηση του λιμενικού ταμείου παραδώσαμε επίσης έτοιμη μελέτη για τα σκιάδια, την οποία μάλιστα καταθέσαμε στην υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, η οποία βρίσκει σύμφωνη την πλειοψηφία των επαγγελματιών, όπως αυτοί είχαν εκφραστεί σε σχετική εκδήλωση. Όλα αυτά τα προχωρήσαμε με τη συνεργασία και τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής Εφορίας Αρχαιοτήτων. Για να ολοκληρωθεί αυτό το σημαντικό έργο, που θα αλλάξει την εικόνα του πολυφωτογραφημένου σκιαδίων. Ακόμα κι αν εκφράζονται από κάποιους επί μέρους απόψεις για τη μορφή τους, αυτές δεν πρόκειται να εκλείψουν ποτέ και πρέπει να δούμε τη μεγάλη εικόνα και το όφελος που θα φέρει η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση από την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που είχαμε ως δημοτική αρχή και που το παραδώσαμε λίγο πριν την τελική εφαρμογή του.
Η τεθλασμένη γραμμή που εγκρίθηκε από το Κ.Α.Σ., για την οποία κάποιοι διαμαρτύρονται, έχει να κάνει με το ότι επιλέχτηκε η αρχιτεκτονική λύση να μην ισχύσει η ενιαία γραμμή από την άκρη της προβλήτας, αλλά να ισχύσει η απόσταση από τα κτήρια ως μία αισθητικά σωστότερη λύση. Η δήθεν «ανησυχία» που εκφράζεται από κάποιους λίγους επαγγελματίες για το ότι τα σκιάδια δεν θα είναι σε ίση απόσταση από την θάλασσα, υποκρύπτει την ανησυχία τους για τον περιορισμό του χώρου που σήμερα καταλαμβάνουν. Το πρόβλημα που δημιουργείται από την εφαρμογή της γραμμής παραχώρησης εντός του χώρου που σήμερα καταλαμβάνουν τα σκιάδια σε ορισμένες επιχειρήσεις μπορεί να επιλυθεί, δίνοντας άμεσα στους επαγγελματίες τη δυνατότητα να τα αφαιρέσουν, αντικαθιστώντας τα με νέα εγκεκριμένα σκιάδια από το ΚΑΣ. Αυτό είναι υποχρέωση του ΔΛΤ και της δημοτικής αρχής. Αυτός ήταν ο λόγος που μέχρι την τελευταία μέρα επί της θητείας μας τρέξαμε να υποβάλουμε τα ολοκληρωμένα σχέδια σκιαδίων, για να γίνει εφικτή η εφαρμογή από το 2020.
Οποιαδήποτε καθυστέρηση με οποιαδήποτε δικαιολογία υποκρύπτει κινδύνους.
Όσο για τη νέα παράταση παραμονής των αυθαίρετων κατασκευών που δόθηκε, κακώς, από το υπουργείο, στην πράξη με την παραπάνω ενέργεια επίσπευσης, ουσιαστικά μπορεί να ξεπεραστεί και να υποχρεωθούν όλοι στην άμεση εφαρμογή.
Αυτή η ευκαιρία που δίνεται στη πόλη δεν πρέπει να χαθεί και δεν πρέπει να υπάρξει υποχώρηση σε συμφέροντα ολίγων που εμποδίζουν εδώ και δεκαετίες να υπάρξει μία λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση στο δημοφιλέστερο μνημείο της Κρήτης.
Κοπιάσαμε πολύ ως δημοτική αρχή και πληρώσαμε υψηλό πολιτικό τίμημα, για να φτάσουμε ένα βήμα πριν κοπεί το νήμα, και είναι κρίμα να μην το κόψουμε, καταγράφοντας μια νίκη της κοινωνίας μας.