Ξεκολλάνε, έστω και με αρκετή καθυστέρηση, οι διαδικασίες για την απόδοση του ελληνικού σήματος αρχής γενομένης με το γάλα και τα αλκοολούχα ποτά ενώ τη σκυτάλη θα πάρει στη συνέχεια, όπως όλα δείχνουν, το ελαιόλαδο ακολουθούμενο από τους χυμούς και τα αυγά.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14 Οκτωβρίου στο γραφείο του γενικού γραμματέα Εμπορίου (σ.σ. υπάγεται στο υπουργείο Ανάπτυξης), Στ. Κομνηνού, με τη συμμετοχή αντιπροσωπείας του ΣΕΒΙΤΕΛ αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες ομάδα εργασίας στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι παραγωγικοί φορείς του ελαιουργικού κλάδου.
Η ομάδα θα έχει ως αντικείμενο να καταλήξει σε ένα πλαίσιο κανόνων και προϋποθέσεων τις οποίες θα πρέπει να πληροί ένα ελαιόλαδο (εμφιαλωμένο, εξυπακούεται) προκειμένου να φέρει το ελληνικό σήμα. Θα αποσαφηνίζεται, επίσης, η διαδικασία πιστοποίησης των επιχειρήσεων που θα μπορούν να λάβουν το σήμα.
Όπως λέει στο Agronews ο γενικός διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ, Γιώργος Οικονόμου ο οποίος έδωσε το παρών στη σύσκεψη, από το Γενικό Γραμματέα Εμπορίου τέθηκε ένα χρονοδιάγραμμα τριών μηνών, διάστημα στο οποίο η Επιτροπή θα πρέπει να έχει καταλήξει στις προτάσεις της, να γίνει η απαραίτητη διαβούλευση μεταξύ όλων των φορέων και, εν συνεχεία, να οριστικοποιηθεί, μέσω της σχετικής υπουργικής απόφασης, ο κανονισμός απονομής του σήματος ώστε να ξεκινήσει και η απόδοσή του στις επιχειρήσεις και προϊόντα που το «δικαιούνται».
Από τη σύσκεψη προέκυψε, επίσης, ότι -όπως και στο γάλα, έτσι- και στο ελαιόλαδο φορέας απονομής του σήματος θα είναι ο ΕΛΓΟ-Δήμητρα στον οποίο θα πρέπει να υποβάλουν όλες οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις προκειμένου να λάβουν την πιστοποίηση.
Βεβαίως, για να γίνουν όλα αυτά, θα πρέπει πρώτα το υπουργείο Ανάπτυξης να καταλήξει στην τελική μορφή του σήματος. Μέχρι στιγμής και μετά από το σχετικό διαγωνισμό, έχει επιλεγεί η γνωστή «καρδούλα», όμως εξακολουθεί να. αναζητείται το λεκτικό τμήμα που θα τη συνοδεύει. Αυτός είναι, άλλωστε, κι ένας από τους λόγους που το ελληνικό σήμα, καίτοι τυπικά ισχύει από το καλοκαίρι, δεν έχει μέχρι στιγμής κάνει την εμφάνισή του στις συσκευασίες του γάλακτος, των γαλακτοκομικών προϊόντων και των αλκοολούχων ποτών. Και τούτο παρά το γεγονός ότι οι σχετικές κοινές υπουργικές αποφάσεις με τους αντίστοιχους κανονισμούς έχουν ήδη δημοσιευθεί σε ΦΕΚ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Agronews, το ζήτημα έχει φτάσει μέχρι το. πρωθυπουργικό γραφείο το οποίο, όπως λένε οι ίδιες πηγές, έχει. πάρει πάνω του την υπόθεση της επιλογής του σήματος επενδύοντας πάνω του και πολιτικά και θέλοντας, ενόψει και των πολύ πιθανών πλέον επερχόμενων εκλογών, να του προσδώσει τον απαραίτητο συμβολισμό.
Πηγή: www.agronews.gr