Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα της καθαριότητας στον Δήμο Χανίων καθώς έως χθες δεν είχε υπογράψει ο εργολάβος που αναδείχθηκε από την τελευταία διαδικασία της δίμηνης ανάθεσης με διαγωνισμό. Η προθεσμία που δίνει ο νόμος εκπνέει στις 9 Ιανουαρίου, ωστόσο, από τη Δημοτική Αρχή εκτιμάται ότι το χρονικό περιθώριο δεν θα εξαντληθεί κι ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα κλείσει το θέμα. Στο μεταξύ, απαντώντας στις αιτιάσεις περί «οσμής σκανδάλου» ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Νεκτάριος Αλεξανδράκης τόνισε ότι η Δημοτική Αρχή είναι σίγουρη για τη νομιμότητα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε, ενώ απέδωσε τις πολύμηνες καθυστερήσεις για τη σύναψη ετήσιας σύμβασης στην αλλαγή της νομοθεσίας και τα ασφαλιστικά μέτρα που έχει υποβάλλει ένας εκ των διαγωνιζομένων.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
Το θέμα της καθαριότητας έθεσε κατά την προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μανώλης Σκουλάκης κάνοντας λόγο για «οσμή σκανδάλου» και καταγγέλλοντας έλλειψη καθαριότητας στις περιαστικές περιοχές καθώς ο Δήμος Χανίων έχει μείνει χωρίς εργολάβο καθαριότητας από τις αρχές Δεκεμβρίου. Να υπενθυμίσουμε σχετικά ότι από τις 20 Μαρτίου 2016 που έληξε η τελευταία ετήσια σύμβαση με εργολάβο ο Δήμος καλύπτει τις ανάγκες με δίμηνες αναθέσεις με διαπραγμάτευση. Κι αυτό διότι η διαδικασία της τελευταίας ετήσιας σύμβασης «πάγωσε» έπειτα από τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε ένας από τους διαγωνιζόμενους. «Μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο από δίμηνες συμβάσεις», εξήγησε ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Νεκτάριος Αλεξανδράκης. Σε ό,τι αφορά την τελευταία διαδικασία ανάθεσης με διαπραγμάτευση ο κ. Αλεξανδράκης τόνισε ότι στις 14 Νοεμβρίου ήταν η καταληκτική ημερομηνία προσφορών. «Από εκεί και πέρα η Επιτροπή Διαγωνισμού που απαρτίζεται από μόνιμους υπαλλήλους κι όχι από αιρετούς εξέτασε τη διαδικασία κι έκανε το πρακτικό στις 21-22 Νοεμβρίου.
Στο πλαίσιο αυτό, από τους 4 συμμετέχοντες οι 2 βγήκαν εκτός από το πρώτο στάδιο διότι δεν είχαν τα απαραίτητα και έμειναν οι άλλοι 2, ένας από τα Χανιά κι ένας από τη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο κ. Αλεξανδράκης και πρόσθεσε ότι το θέμα που προέκυψε με αυτούς ήταν ότι τα ασφαλιστήρια των οχημάτων τους έληγαν λίγες ημέρες μετά την καταληκτική ημερομηνία προσφορών: «Η Επιτροπή Διαγωνισμού τάχθηκε υπέρ του αποκλεισμού τους διότι στις 22 Νοεμβρίου που έκανε το πρακτικό είχαν λήξει τα ασφαλιστήρια. Ωστόσο, η Οικονομική Επιτροπή αποφάσισε ότι αφού στις 14 Νοεμβρίου που κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους ήταν σε ισχύ τα ασφαλιστήρια δεν μπορούν να βγουν έξω.
Μάλιστα, ο ένας εκ των διαγωνιζομένων στις 18 Νοεμβρίου ανανέωσε τα ασφαλιστήρια και τα έστειλε στην Οικονομική Υπηρεσία». Τελικά -σημείωσε ο κ. Αλεξανδράκης- η αιτία που αποκλείστηκε η προσφορά της εταιρείας από τα Χανιά ήταν ότι δεν είχε άδεια κυκλοφορίας σε 3 από τα μηχανήματά της.
«Στη συνέχεια προέκυψε μια ένσταση από της εταιρεία των Χανίων κατά εκείνης της Θεσσαλονίκης καθώς στον φάκελο που είχε κατατεθεί στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ) -σε αντίθεση με τον φάκελο που εξέτασε η Οικονομική Υπηρεσία- είχε σκαναριστεί δύο φορές η ίδια άδεια οχήματος.
Η Οικονομική Επιτροπή έκρινε όμως ότι εφόσον ο φάκελος που είχε υποβληθεί στην Οικονομική Υπηρεσία είναι πλήρης τότε δεν τίθεται κάποιο θέμα», τόνισε ο κ. Αλεξανδράκης. Απαντώντας στις αιτιάσεις που δέχθηκε από την αντιπολίτευση η Δημοτική Αρχή περί μη νομιμότητας του διαγωνισμού ο κ. Αλεξανδράκης επεσήμανε ότι «στην τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής που εξετάστηκε η ένσταση και αναθέσαμε στην εταιρεία της Θεσσαλονίκης έδωσε το “παρών”, μεταξύ άλλων, δικηγόρος της άλλης εταιρείας αλλά και η νομική υπηρεσία του Δήμου» και συμπλήρωσε ότι σε κάθε περίπτωση οι αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής ελέγχονται από την Αποκεντρωμένη. «Εμείς είμαστε σίγουροι ότι δεν έχουμε κάνει το παραμικρό», τόνισε ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής.
Η ΔΙΜΗΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ
Στο ερώτημα γιατί αφού η διαδικασία της τελευταίας δίμηνης ανάθεσης με διαπραγμάτευση ολοκληρώθηκε στις 15 Δεκεμβρίου ο νέος εργολάβος δεν είχε υπογράψει μέχρι χθες, ο κ. Αλεξανδράκης σημείωσε ότι ο νόμος δίνει στον εργολάβο περιθώριο 20 ημερών για να υπογράψει, από την ημέρα που θα εκπνεύσει η προθεσμία υποβολής των ενστάσεων δηλαδή από τις 20 Δεκεμβρίου.
Για το ίδιο θέμα ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Γιώργος Φραγγεδάκης τόνισε ότι ο Δήμος πίεσε τον εργολάβο από την πρώτη ημέρα να αναλάβει το έργο, ωστόσο, ο εργολάβος χρειάζεται ένα εύλογο διάστημα για να προσλάβει το προσωπικό. Σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες για έλλειψη καθαριότητας στους πρώην περιαστικούς Δήμους ο κ. Φραγγεδάκης υποστήριξε ότι οι ανάγκες καλύπτονται από το προσωπικό της Υπηρεσίας Καθαριότητας σε συνεργασία με τη ΔΕΔΙΣΑ. «Καλύπτουμε τις ανάγκες όσο γίνεται καλύτερα, δίνοντας έμφαση στα πιο σημαντικά και πολυσύχναστα σημεία λόγω γιορτών, το εμπορικό κέντρο της πόλης κ.λπ. Από εκεί και πέρα αν μπορούσαμε να καλύψουμε μόνοι μας και τους περιαστικούς Δήμους δεν θα χρειαζόμασταν εργολάβο.
Ωστόσο, ό,τι αίτημα έγινε κι σε ό,τι εκδήλωση πραγματοποιήθηκε νομίζω ότι η Υπηρεσία αντεπεξήλθε με τη ΔΕΔΙΣΑ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», είπε καταλήγοντας ο κ. Φραγγεδάκης.