Την επέκταση στο ελαιόλαδο του προγράµµατος συµβολαιακής γεωργίας που ήδη εφαρµόζει από το 2011 στη βιοµηχανική ντοµάτα προανήγγειλε η διοίκηση της Eλαϊς-Unilever Ελλάς, στο πλαίσιο πρόσφατης συνάντησης Τύπου που παραχώρησε.
Την είδηση επιβεβαίωσε μιλώντας αποκλειστικά στην εφημερίδα Agrenda ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Γρ.Αντωνιάδης.
«Θεωρώ ότι η διεύρυνση του προγράµµατος είναι µια φυσική εξέλιξη τόσο για την εταιρεία όσο και για το µοντέλο της γεωργίας που επιτάσσουν οι ανάγκες της χώρας και η σύγχρονη γεωργική πρακτική», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αντωνιάδης διευκρινίζοντας ότι «αυτή τη στιγµή, βέβαια, δεν είµαστε σε θέση να µιλήσουµε για κάποιο συγκεκριµένο χρονοδιάγραµµα υλοποίησης, δεδοµένου ότι χρειάζεται να υπάρξει συνεννόηση και µε τους ελαιοπαραγωγούς ενώ θα πρέπει να έχουµε υπόψη ότι πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικά προϊόντα».
Αν και η εταιρεία βλέπει πολύ θετικά τα χρηµατοδοτικά προγράµµατα που έχει δηµιουργήσει στο µέτωπο αυτό η Τράπεζα Πειραιώς, δε σκοπεύει να ενταχθεί σε κάποιο από αυτά καθώς, όπως, εκτιµά ο κ. Αντωνιάδης, «έχουµε τα µέσα, τους πόρους και την τεχνογνωσία για να στηρίξουµε το εγχείρηµα µε τις δικές µας δυνάµεις». Ο ίδιος χαρακτήρισε τη συµβολαιακή «µια ‘win-win’ µορφή συνεργασίας, µε την έννοια ότι βγαίνουν κερδισµένοι τόσο οι αγρότες που διασφαλίζουν την απορρόφηση της παραγωγής τους όσο και η βιοµηχανία που έχει άµεσο έλεγχο και εποπτεία της ποιότητας».
Οι ποσότητες ελαιολάδου που προµηθεύεται σε ετήσια βάση η Ελαϊς Unilever Hellas φτάνουν τους 13.000-14.000 τόνους ενώ 45.000 τόνοι βιοµηχανικής ντοµάτας απορροφούνται κάθε χρόνο από τους 100 συµβαλλόµενους παραγωγούς από τη Γαστούνη Ηλείας για την παραγωγή των προϊόντων Pummaro στη χώρα µας ή της σειράς Knorr από τη Unilever Ευρώπης.
«∆εν είναι προς πώληση η Eλαΐδα»
Καµία σκέψη δεν υπάρχει αυτή τη στιγµή στη Unilever για πώληση των δραστηριοτήτων της στη χώρα µας. Αυτό υπογραµµίζει ο κ. Αντωνιάδης σχολιάζοντας την ειδησεογραφία των τελευταίων µηνών που εµφανίζει τον όµιλο να βρίσκεται σε µια διαδικασία αποεπένδυσης από αρκετά ξένα σήµατα τροφίµων (κυρίως προϊόντα ντοµάτας). «Υπήρξε ένα σχέδιο το 2008, δροµολογήθηκε ο διαγωνισµός ο οποίος, εν τέλει, δεν τελεσφόρησε. Το θέµα αυτό τελείωσε, τώρα κοιτάµε µπροστά», δηλώνει χαρακτηριστικά στην Agrenda.
Την Τρίτη πραγµατοποιήθηκε επίσης και ο απολογισµός των δράσεων αειφορίας τις οποίες η εταιρεία έχει ενσωµατώσει στη συµβολαιακή γεωργική πρακτική της. Πέρυσι το 48% των γεωργικών πρώτων υλών που χρησιµοποίησε η εταιρεία παγκοσµίως προήλθε από αειφόρες πηγές,.
Αποστολή