Συνεχίζουμε σήμερα τις βόλτες μας με τα ζωάκια της φάρμας της στήλης. Πρώτη στάση κάπου εκεί στη Μουσούρων, στον δρόμο μας για την παλιά πόλη.
• Αφήσαμε την Ντόλυ (το αλογάκι μας) και… ξεπεζέψαμε παρ’ ότι είχαμε και ένα Αμεα μαζί μας, έναν ηλικιωμένο και το εγγονάκι του. Διότι, λέει, απαγορεύεται η διέλευση επιβατηγών, μηχανακιών κ.λπ.
• Σωστά. Αλλά, ποια είναι η εναλλακτική πρόσβασης με αυτοκίνητο όλο το 24ωρο;
• Στο ερώτημα της καθημερινής 24ωρης εξυπηρέτησης όλων, υποτίθεται, ότι έχει απαντήσει η μελέτη Ρωμανού Καλλιγά: Ότι η Μουσούρων, και όχι μόνο, είναι δρόμος για μίνι μπας. Με συγκεκριμένη διαδρομή. Η οποία θα αποφασιστεί τελεσίδικα με κυκλοφοριακή μελέτη της Παλιάς πόλης. Σε συνδυασμό με την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης της πόλης. Και φυσικά υπάρχει πρόβλεψη και για νέους χώρους στάθμευσης κατοίκων και μη της παλιάς πόλης. Αφού ζητούμενο είναι ΚΑΙ η ενίσχυση της κατοικίας στα ιστορικά κέντρα πόλεων.
• Η σημερινή δημοτική αρχή τήρησε σιγή ιχθύος τόσο για την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης της πόλης όσο και τη σύνταξη ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης για την παλιά πόλη. Παρ ότι υπάρχει ρητή δέσμευση στο προεκλογικό της πρόγραμμα και για τις δύο (σελ. 5).
Μπορούν Aμεσα
• Μεταξύ των πολλών καθημερινών σχολίων και των διαμαρτυριών των κατοίκων της παλιάς πόλης γι’ αυτό και άλλα θέματα, πρόσφατα διαβάσαμε στο προσωποβιβλίο ένα ακόμα σχόλιο από μια γνωστή συμπολίτισσα αρχιτέκτονα που υπηρέτησε πολλά χρόνια στην Εφορεία Βυζαντινών αρχαιοτήτων. Την Μαριάννα Αγγελάκη.
• Η οποία επικαλείται και την εμπειρία της από το ιστορικό κέντρο της Φλωρεντίας με την κυκλοφορία μίνι μπας (φωτ.), γράφοντας: «Μικρά, ευέλικτα, ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, 4 γραμμές, και μία ολονύκτια, αλωνίζουν αποκλειστικά το ιστορικό κέντρο της Φλωρεντίας και εξυπηρετούν κατοίκους και τουρίστες. Τα ταξί έχουν περιοριστεί, τα αυτοκίνητα έχουν εξαφανιστεί (βέβαια σε κάθε γειτονιά έχει φροντίσει ο Δήμος για χώρους στάθμευσης των κατοίκων), αυτοκίνητα άμεσης ανάγκης (πυροσβεστική, ασθενοφόρα, αστυνομία) έχουν ελεύθερη πρόσβαση ανά πάσα στιγμή. Είναι τόσο δύσκολο να αγοράσει ο Δήμος μας ένα, μόνο ένα, τέτοιο μικρό λεωφορείο για το ιστορικό κέντρο των Χανίων; Πόσα προβλήματα θα έλυνε πόσο θα διευκόλυνε, πόσο θα περιόριζε τα ιδιωτικά αυτοκίνητα…».
• Χαμός από σχόλια. Όλα υπέρ μιας τέτοιας εφαρμογής. Η οποία μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα. Μόνο με την αγορά, ΕΝΟΣ μίνι μπας ώσπου να ολοκληρωθούν οι κυκλοφοριακές μελέτες.
ΠεζΟδρομοι
ναι ή Οχι;
• Κατηφορίζοντας προς το λιμάνι πάμε από Ποτιέ μεριά. Αρτι ολοκληρωθείσα η ανάπλαση. Πεζόδρομος, λέει, κι αυτή. Οκέι. Αλλά όταν λέμε πεζόδρομος, το εννοούμε; Μήπως, δηλαδή, τραπεζάκι- τραπεζοκαθισματάκι γίνει κι αυτός τραπεζοκαθισματό-δρομος! Ηδη, ένθεν και ένθεν απλώνονται τραπεζοκαθίσματα (φωτ.). Και που να καλοκαιρέψει.
• Για την ιστορία, σύμφωνα πάντα με την πρόταση των Ρωμανού – Καλλιγά (η οποία στη σελ. 38 – 39 γράφει για ανάγκη δημιουργίας «τριών κυκλωμάτων κυρίων οδικών αρτηριών» στην παλιά πόλη για μεταβατικό στάδιο έως ότου ολοκληρωθούν τα μέτρα και τα έργα, όπως χώροι στάθμευσης) η Ποτιέ ανήκει στο δεύτερο δίκτυο.
•Εμείς, χωρίς ειδική κυκλοφοριακή μελέτη, χωρίς έργα για χώρους στάθμευσης στις παρυφές της πόλης, χωρίς μίνι μπας, χωρίς 24 ωρη κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση, υψώσαμε ανεπαισθήτως «τείχη» για κατοίκους, Αμεα κλπ ανήμπορους και για τουρίστες ανάλογων κατηγοριών.
• Πώς θα πορευτεί, λοιπόν, στην Π.Π. η επόμενη δημοτική αρχή; Υπάρχει ή όχι πρόβλημα; Και σε ποια σειρά το ιεραρχεί, αν το ιεραρχεί στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της;
• Γι’ αυτά και άλλα προβλήματα της παλιάς πόλης και της πόλης φυσικά θα υπάρξουν συγκεκριμένες προτάσεις –δεσμεύσεις με χρονοδιάγραμμα από τους υποψηφίους;
• Η θα μιλάμε θεωρητικά για μνημονιακές και αντιμνημονιακές δυνάμεις (άλλωστε κανείς πλέον δεν θέλει μνημόνια) και «κινηματικές» υποψηφιότητες (που προϊδεάζουν για… παράλυση του δήμου Χανίων) και θα πάμε στην κάλπη με…
άλλα
λόγια ν’ αγαπιόμαστε;