Καταγγελίες εργαζοµένων στον απόηχο της κινητοποίησης της Τετάρτης
«Να κάνουµε τον σταυρό µας να υπογραφεί του χρόνου η σύµβαση για τον Β.Ο.ΑΚ.». Την απάντηση αυτή έδωσε ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής, σε φορείς και εργατικά σωµατεία που συναντήθηκαν µαζί του την Τετάρτη στο πλαίσιο διαµαρτυρίας για το πρόσφατο τροχαίο δυστύχηµα στον Γαλατά, το οποίο οι εργαζόµενοι χαρακτηρίζουν «εργατικό δυστύχηµα».
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του Σωµατείου Επισιτισµού που ανέλαβε την πρωτοβουλία της κινητοποίησης, «για την κατάσταση του ΒΟΑΚ η απάντηση του αντιπεριφερειάρχη ήταν πως είναι αναρµόδιος. Σηµείωσε ότι η περιφέρεια έχει ευθύνη µόνο για την συντήρηση και πως η κυβέρνηση θα ψηφίσει έκτακτη χρηµατοδότηση για έργα , τα οποία δεν ξέρουµε καν αν θα είναι σύµφωνα µε τις πραγµατικές ανάγκες. Ανάφερε επίσης ότι η σύµβαση για τον ΒΟΑΚ έχει καθυστερήσει ήδη δυο χρόνια και δεν ξέρουµε αν θα υπογράφει και του χρόνου, συγκεκριµένα είπε “Να κάνουµε τον σταυρό µας να υπογράφει του χρόνου”».
Για το Σωµατείο, «το συµπέρασµα είναι ότι ο χανιώτικος λαός θα περιµένει για χρονιά µέχρι την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, που θα είναι κοµµένος και ραµµένος στις απαιτήσεις των επιχειρηµατικών οµιλών. Το µόνο σίγουρο είναι ότι ο κρητικός λαός θα πληρώσει ακριβά για την κατασκευή ,την συντήρηση και την λειτουργία του. Το κράτος θα µπουκώσει µε χρήµα τους κατασκευαστικούς οµίλους, ενώ θα ο λαός µας θα αναγκαστεί να πληρώνει τα κάθε λογής διόδια. Περιµένοντας λοιπόν ποτέ και αν θα ξεκινήσει το έργο , δεν υπάρχει καµία δέσµευση για χρηµατοδότηση στο υπάρχον οδικό δίκτυο σύµφωνα µε τις ανάγκες ώστε να µην χάνονται κάθε χρόνο δεκάδες ζωές. Το σχέδιο είναι να προχωρήσουν µε καθυστέρηση κάποια µπαλώµατα».
Όπως αναφέρουν οι εργαζόµενοι, «η µόνη δέσµευση που πήραµε είναι πως όταν τελικά φτιαχτεί ο ΒΟΑΚ θα πληρώνουµε διόδια όπως όλη η Ελλάδα. Όταν ζητήθηκε να υπάρξει πίεση και από την αντιπεριφέρεια ώστε να παρθούν άµεσα µετρά διαπλάτυνσης, τοποθέτησης διαχωριστικού ,φωτισµού σε όλο το µήκος ,όταν ζητήσαµε να πιέσει πολιτικά ώστε να προχωρήσουν γρηγορά απαραίτητες διαδικασίες και έλεγχοι για να καταγράφει το τροχαίο ως εργατικό δυστύχηµα και να αποδοθούν ευθύνες όπου πρέπει , αντίστοιχη ήταν η απάντηση ότι αυτός “∆εν µπορεί να πιέσει”» .
Το Σωµατείο Επισιτισµού καλεί «όλους τους συνάδελφους ,τον χανιώτικο λαό και την νεολαία σε κλιµάκωση του αγώνα ,τα σωµατεία και τους φορείς των Χανίων σε συντονισµό ώστε να απαιτήσουµε:
Άµεσα να δηλωθεί το δυστύχηµα ως εργατικό και να γίνουν όλες οι απαραίτητες έρευνες των αιτιών και συνθηκών υπό τις οποίες συνέβη.
Έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδροµο, δωρεάν από την Κίσσαµο µέχρι την Σητεία, χωρίς παραχωρήσεις σε ιδιώτες, πρόσθετη φορολογία και διόδια.
Άµεσα µέτρα για την οδική ασφάλεια τόσο στο ΒΟΑΚ , όσο και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο και αναβάθµισή του σύµφωνα µε τις ανάγκες. Άµεσα να εγκατασταθεί φωτισµός, µπάρες, σήµανση σε επικίνδυνα σηµεία, διαπλάτυνση όπου χρειάζεται µε προτεραιότητα την οδική ασφάλεια και όχι το κέρδος.
Πρόβλεψη για µαζική, δωρεάν και ασφαλή µεταφορά των εργαζοµένων τόσο στον Βόρειο Άξονα και αλλού δωρεάν µε ευθύνη των µεγάλων επιχειρηµατικών οµίλων και του κράτους.
Επέκταση µέχρι το πιο µικρό χωρίο των ∆ηµόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς µε συχνή ανταπόκριση για την προσιτή, γρήγορη και φθηνή µετακίνηση, µε ευθύνη του τοπικού και κεντρικού κράτους.
Να καταργηθούν όλοι οι νόµοι που καταργούν τη µόνιµη και σταθερή δουλειά (νόµος Αχτσιόγλου-Βρούτση, Χατζηδάκη, Γεωργιάδη).
Τήρηση του 5θηµερου- 8ωρου – 40ωρου µε δύο συνεχόµενα ρεπό. Να εφαρµοστεί απαρέγκλιτα παντού στον υποχρεωτικά στον Επισιτισµό η Συλλογική Σύµβαση Εργασίας
Πλήρης στελέχωση όλων των ελεγκτικών µηχανισµών του Σώµατος Επιθεώρησης Εργασίας (ασφάλειας στην εργασία και εργασιακών σχέσεων), του ΕΦΚΑ και του Τµήµατος Υγειονοµικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής. Να ενταθούν οι έλεγχοι σε κάθε χώρο δουλειάς.
∆ιασφάλιση µέσα από τις Συλλογικές Συµβάσεις όλων των επιδοµάτων, των δώρων, των αδειών, ωραρίων, των αποζηµιώσεων απόλυσης, της επαναπρόσληψης των εποχικών συναδέλφων και όλων των όλων των προηγούµενων συλλογικών ρυθµίσεων».