Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024

“SinΕνοχή” στο Βενιζέλειο Ωδείο

Την κωμωδία αγωνίας «SinΕνοχή», βασισμένη στο έργο «Accomplice» του Ρούπερτ Χολμς, παρουσιάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης από σήμερα, Παρασκευή 11 Ιανουαρίου έως την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου, στη σκηνή του Βενιζέλειου Ωδείου Χανίων.

Aξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται στην Ελλάδα ένα έργο του βραβευμένου θεατρικού συγγραφέα Ρ. Χολμς, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί η σκηνογραφική συμβολή (projection mapping) του Εργαστηρίου Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων του Πολυτεχνείου Κρήτης με τη χρήση σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας.
Το έργο αποτελεί μια μαύρη κωμωδία μυστηρίου, με δολοφονικά σχέδια, διαρκείς ανατροπές και ίντριγκες, όπου θύματα και θύτες εναλλάσσουν ρόλους, σε μια πορεία που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού.
Τη διασκευή και σκηνοθεσία του έργου έχει κάνει ο Χρήστος Ραχιώτης, τα σκηνικά και τα κουστούμια είναι της Ξανθής Κόντου, η κινησιολογία της Έλενας Σταυροπούλου. Παίζουν οι ηθοποιοί Αθηνά Μαθιουδάκη, Δημήτρης Μελέτης, Μυρτώ Τζιγκουνάκη και Χρήστος Ραχιώτης.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες οι συντελεστές της παράστασης ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕΚ Νάσος Αθανασόπουλος υπογράμμισε ότι πρόκειται για μια παραγωγή που έρχεται να συστήσει έναν καταξιωμένο Αμερικάνο θεατρικό συγγραφέα στο ελληνικό κοινό, ενώ για το συγκεκριμένο έργο τόνισε ότι έχει ανέβει σε μεγάλες θεατρικές σκηνές των ΗΠΑ και της Αγγλίας. Υπογράμμισε ακόμα τη συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης, το οποίο δημιούργησε για τις ανάγκες της παράστασης εικονικά σκηνικά, σε ένα πρωτοποριακό πρότζεκτ για τον ελλαδικό χώρο, ενώ τέλος επεσήμανε το γεγονός ότι όλοι οι συντελεστές της παράστασης προέκυψαν μέσα από οντισιόν που πραγματοποιήθηκαν στα Χανιά και το Ηράκλειο.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Χρήστος Ραχιώτης αναφερόμενος στο έργο σημείωσε ότι πρόκειται για ένα αστυνομικό θρίλερ με στοιχεία κωμωδίας, στάθηκε επίσης στην πολύ καλή συνεργασία που υπήρξε ανάμεσα στους συντελεστές, ενώ για τη συμβολή του Πολυτεχνείου Κρήτης τόνισε ότι η ψηφιακή παρέμβαση που γίνεται σε σκηνογραφικό επίπεδο κάνει τα σκηνικά να μοιάζουν «ζωντανά».
Ο αναπληρωτής καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Κωστής Ουγγρίνης μιλώντας για το projection mapping (για το οποίο εργάστηκαν οι Ιάσονας Πατεράκης, Νεφέλη Μανουδάκη και Γιάννης Βγόντζας) επεσήμανε ότι στόχος δεν είναι τα ψηφιακά σκηνικά να «κλέψουν» την παράσταση αλλά να ενδυναμώσουν τη θεατρική εμπειρία, υποστηρίζοντας τις ιδέες του σκηνοθέτη και της σκηνογράφου της παράστασης. Διευκρίνισε, δε, ότι είναι η πρώτη φορά για το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων που «δοκιμάζεται» στο πλαίσιο μιας θεατρικής σκηνής, η οποία έχει αυξημένες και πολυεπίπεδες απαιτήσεις.
Η σκηνογράφος Ξανθή Κόντου τόνισε ότι η συμβολή του Πολυτεχνείου προσδίδει στην παράσταση κάτι από τη «μαγεία» του Εργαστηρίου του Πολυτεχνείου. «Θεωρώ ότι το αποτέλεσμα είναι αρκετά εντυπωσιακό χωρίς να επηρεάζει ερμηνευτικά τους ηθοποιούς πάνω στη σκηνή. Είναι κάτι που δεν το έχουμε ξανακάνει και περιμένουμε να δούμε κατά πόσο όλο αυτό το αντιλαμβάνεται ο κόσμος», ανέφερε η κα Κόντου.
Η ηθοποιός Μυρτώ Τζιγκουνάκη αναφερόμενη στο ψηφιακό σκηνικό τόνισε ότι παρά τον καινοτόμο χαρακτήρα του οι ηθοποιοί αισθάνθηκαν μεγάλη ασφάλεια καθώς είχαν την καθοδήγηση της σκηνογράφου, ενώ σημείωσε ότι η χρήση της τεχνολογίας λειτουργεί προσθετικά προς τα στοιχεία της παράστασης. Η ηθοποιός Αθηνά Μαθιουδάκη ανέφερε ότι το έργο συνδυάζει το στοιχείο της κωμωδίας, με την αγωνία και τις ανατροπές, βάζοντας τους θεατές σε μια διαδικασία προσήλωσης για ό,τι συμβαίνει επί σκηνής.
Να σημειώσουμε τέλος ότι μετά τα Χανιά η παράσταση θα περιοδεύσει στο Ρέθυμνο, το Ηράκλειο, τον Αγ. Νικόλαο, τη Σητεία και την ενδοχώρα του Ν. Χανίων.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα