Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

“SINGING AROUND” από το 3ο Γυμνάσιο Χανίων

Στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής αδελφοποίησης σχολείων από διαφορετικές χώρες μέσω του διαδικτύου, το 3ο Γυμνάσιο Χανίων από το προηγούμενο σχολικό έτος είχε συνεργαστεί επιτυχώς με το Γυμνάσιο ΙΕ Sant Jordis της πόλης Navas στην Καταλωνία (ημιαυτόνομη περιοχή με κέντρο τη Βαρκελώνη στην Ισπανία).


Kατά το τρέχον σχολικό έτος στη δράση αυτή εντάχθηκαν άλλα δύο σχολεία, το Γυμνάσιο NÖMS Europallee II Bilingual Junior High School  στην Αυστρία και το Γυμνάσιο Piaceczno High School στην Πολωνία και τα εμπλεκόμενα σχολεία προχώρησαν στην υποβολή αίτησης προκειμένου να εγκριθεί  χρηματοδότηση Erasmus+ για το επόμενο σχολικό έτος.
Γενικός σκοπός του προγράμματος ήταν η βιωματική προσέγγιση – από τους μαθητές των εμπλεκομένων σχολείων – των πολιτισμών των αντίστοιχων χωρών.
Το κάθε σχολείο ξεχωριστά ανέλαβε να παρουσιάσει ένα παραδοσιακό τραγούδι της χώρας του, μεταδίδοντας σχετικές πληροφορίες στις ομάδες μαθητών των άλλων σχολείων. Ένα από τα βασικά καθήκοντα κάθε ομάδας ήταν να μελετήσει και να μάθει να τραγουδά τα τραγούδια των υπόλοιπων ομάδων.
Επί πέντε περίπου μήνες οι Χανιώτες μαθητές βρίσκονταν σε σταθερή ηλεκτρονική επικοινωνία με τους μαθητές των άλλων σχολείων, αναλαμβάνοντας να παρουσιάσουν τον αριστουργηματικό «Ερωτόκριτο» του Βιτσέντζου Κορνάρου, που δικαίως κατέχει εξέχουσα θέση στην ελληνική πολιτισμική κληρονομιά, κάτω από την συνεχή εποπτεία και καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριας Νεκταρίας Λιγκουνάκη και των συνεργαζομένων εκπαιδευτικών Άννας Λαμπαρδάκη, Αλεξίας Καστανάκη και Αργυρώς Σκουντριδάκη. Εκπόνησαν ομαδικές εργασίες στην αγγλική γλώσσα,  πρόβαλαν σημαντικά αποσπάσματα του έργου σε δικές τους απαγγελίες και μουσικές ερμηνείες και μετέφεραν στα αγγλικά τους στίχους των αποσπασμάτων αυτών.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη της ομάδας των 18 μαθητών μας και των συνοδών καθηγητών στην πόλη Νavas και στο συνεργαζόμενο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να φιλοξενηθούν από καταλανικές οικογένειες, να γευτούν την οικογενειακή και σχολική καθημερινότητα των καινούργιων συναδέλφων και συμμαθητών τους και γενικά να αποκομίσουν εμπειρίες μοναδικές και αξιοποιήσιμες στο άμεσο και απώτερο μέλλον.
Οι εμπλεκόμενοι βρέθηκαν μπροστά στην πρόκληση να αναθεωρήσουν, να ανανεώσουν και να βελτιώσουν τη στάση τους απέναντι στην εκπαίδευση, ανταλλάσσοντας ιδέες και εμπειρίες με τους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς και μαθητές, παρακολουθώντας και εφαρμόζοντας οι ίδιοι στο πρόγραμμα αυτό νέες διδακτικές και μαθησιακές πρακτικές, τη διαθεματικότητα, τον βιωματικό τρόπο μετάδοσης και πρόσληψης της γνώσης.
Η αλληλεπίδραση αυτή συντέλεσε στην ουσιαστική επαφή εκπαιδευτικών και μαθητών με τους πολιτισμούς των εμπλεκομένων χωρών, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως είναι η χρήση της αγγλικής γλώσσας ως λειτουργικού μέσου επικοινωνίας και η χρήση των νέων τεχνολογιών, καθώς και στην καλλιέργεια πολύτιμων κοινωνικών αξιών όπως η πολυπολιτισμική ανεκτικότητα, η αλληλοκατανόηση, η φιλία, η συνεργασία, το συλλογικό πνεύμα.
Τα οφέλη αυτά κατά την εξέλιξη του προγράμματος γίνονταν όλο και περισσότερο αισθητά, με αποκορύφωμα την κοινή αποχαιρετιστήρια εκδήλωση στο Navas, όπου όλοι οι μαθητές τραγούδησαν και χόρεψαν σκοπούς του τόπου τους, αλλά και τα τραγούδια των άλλων χωρών. Η αίθουσα γέμισε από την αρμονική πολυχρωμία των τεσσάρων σχολείων και από τα μηνύματα του “Singing around”: ότι το ευρωπαϊκό όραμα παραμένει ζωντανό, ότι η καλοπροαίρετη προσπάθεια προσέγγισης του «άλλου» μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει, ότι η παιδεία και ο πολιτισμός προσφέρουν έναν χώρο φιλόξενο για την ειρηνική και δημιουργική συνύπαρξη των λαών.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα