Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

Βρέθηκαν τα συντρίμμια του αεροσκάφους, λέει ο αντιπρόεδρος της EgyptAir

Βρήκαμε τα συντρίμμια του χαμένου αεροσκάφους, δήλωσε πριν από λίγη ώρα ο αντιπρόεδρος της αιγυπτιακής εταιρείας EgyptAir, μιλώντας στο CNN.

Νωρίτερα, πλωτά μέσα της Αιγύπτου κατευθύνονταν προς το σημείο, όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε εντοπισθεί αριθμός αντικειμένων μπλε και πορτοκαλί χρώματος, του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών, το οποίο αγνοείτο από τις πρώτες πρωινές ώρες.

Επίσης, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, πλαστικά αντικείμενα με σχοινιά εντοπίσθηκαν 50 μίλια νοτιανατολικά από το σημείο που χάθηκαν τα ίχνη του αεροσκάφους.

Παράλληλα, η αιγυπτιακή πλευρά ενημέρωσε την ελληνική ότι δεν χρειάζεται τη συνδρομή ελληνικών πλωτών μέσων για την περισυλλογή των αντικειμένων.

Υπενθυμίζεται, ότι τα πρώτα αντικείμενα εντοπίσθηκαν 200-230 μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης ή 100 μίλια από το αρχικό σημείο των ερευνών, εντός του FIR Καϊρου, από αιγυπτιακό αεροσκάφος.

To αεροσκάφος που πραγματοποιούσε την πτήση Παρίσι – Κάιρο εξαφανίστηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης από τα ραντάρ πάνω από την Μεσόγειο.

Η πτήση 804 της EgyptAir μετέφερε 66 επιβάτες και πλήρωμα.

Ο υπουργός αεροπορίας Σαρίφ Φατί σημείωσε ότι η Αίγυπτος δεν μπορεί να αποκλείσει οποιαδήποτε πιθανότητα για το τι συνέβη αεροσκάφος, ανάμεσά τους και την «τρομοκρατική ενέργεια».

Είπε, μάλιστα, ότι η πιθανότητα τρομοκρατικής ενέργειας είναι «πιο ισχυρή» από εκείνη της τεχνικής βλάβης.

Το χρονικό και τα στοιχεία της πτήσης

Πρόκειται για αεροσκάφος Airbus Α320 κατασκευής του 2003, σύμφωνα με την εταιρεία και είχε 48.000 ώρες πτήσης, σύμφωνα με όσα ανέφερε ξεχωριστά η κατασκευάστρια Airbus. Η πτήση προς Κάιρο ήταν η πέμπτη πτήση της ημέρας, με το αεροσκάφος να έχει περάσει προηγουμένως από Τυνησία και Ερυθραία, όπου όμως δεν είχε αναφερθεί τεχνικό πρόβλημα.

Είχε απογειωθεί από το Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης και ήταν προγραμματισμένο να προσγειωθεί στο Κάιρο στις 03:15, εκτελώντας την πτήση MS804. Σύμφωνα με την EgyptAir, ο κυβερνήτης είχε 6.275 ώρες πτήσης (από τις οποίες οι 2.101 σε τέτοιου τύπου αεροσκάφος) και ο συγκυβερνήτης 2.766 ώρες πτήσης.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 56 επιβάτες -ανάμεσά τους ένα παιδί και δύο βρέφη- και 7μελές πλήρωμα. Επιπλέον, σύμφωνα με την Egyptair, στο αεροσκάφος βρίσκονταν και τρία μέλη του προσωπικού ασφαλείας της εταιρείας, συνολικά δηλαδή επέβαιναν 66 άτομα.

Μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκονταν 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 2 Ιρακινοί, 1 υπήκοος Κουβέιτ, 1, Βρετανίας, 1 Βελγίου, 1 Σαουδικής Αραβίας, 1 Σουδάν, 1 Τσαντ, 1 Πορτογαλίας, 1 Αλγερίας και 1 Καναδά.

Η πρώτη επικοινωνία με τις ελληνικές υπηρεσίες έγινε στη 01:55 ώρα Καΐρου (02:55 ώρα Αθήνας) όταν το αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από την Κέα και ο κυβερνήτης «δεν ανέφερε προβλήματα», σύμφωνα με όσα είπε ο διοικητής της ΥΠΑ Κώστας Λιντζεράκος στο Reuters.

Μιλώντας στη συνέχεια στο Mega, ο διοικητής της ΥΠΑ ανέφερε πως ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησε να επικοινωνήσει εκ νέου στις 02:27 (ώρα Καΐρου, 03:27 Αθήνας) με το αεροσκάφος κατά την έξοδο από το ελληνικό FIR αλλά ο κυβερνήτης δεν ανταποκρίθηκε. Οι προσπάθειες συνεχίστηκαν τα επόμενα λεπτά και ενημερώθηκε η αιγυπτιακή πλευρά.

Tο στίγμα χάθηκε στις 02:30 (ώρα Καΐρου), τρία τέταρτα πριν την προγραμματισμένη άφιξή του. Αιγυπτιακά ΜΜΕ ανέφεραν πως η τελευταία επαφή έγινε δέκα λεπτά πριν την εξαφάνιση και στην αρχή υποστήριζαν πως το αεροσκάφος δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου -κάτι που στη συνέχεια φάνηκε να αντικρούει αναφορά της εταιρείας, η οποία όμως με τη σειρά της διαψεύστηκε από τις αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις.

Σε ανάρτησή της στο Twitter, η εταιρεία ανέφερε πως το αεροσκάφος πετούσε στα 37.000 πόδια και είχε ήδη μπει 16 χιλόμετρα στον αιγυπτιακό ενάεριο χώρο όταν χάθηκε «κάθε επαφή» μαζί του. Την ώρα της εξαφάνισης, πετούσε σε απόσταση περίπου 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ ενώ πετούσε στα 37.000 πόδια και είχε εισέλθει στο FIR Αιγύπτου 5-10 μίλια νότια του σημείου Κόμπι – σημείο εξόδου του FIR Αθηνών. Τότε το αεροσκάφος κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες πραγματοποίησε έκανε στροφή 90 μοιρών αριστερά και στη συνέχεια στροφή 360 μοιρών δεξιά με καθοδική πορεία πέφτοντας στα 15.000 και στα 10.000 μίλια οπότε χάθηκε από τα ραντάρ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα