Την ανάγκη αποτελεσματικότερης οργάνωσης του οινικού κλάδου στην Ελλάδα, που θα κινείται στο πλαίσιο μιας κοινής στρατηγικής και όλοι οι εμπλεκόμενοι, μεγάλοι και μικροί, ενωμένοι θα δίνουν τη μάχη του Marketing για το καλό ελληνικό κρασί, ώστε να “σβηστεί” από το μυαλό των ξένων καταναλωτών ότι στη χώρα μας παράγονται μόνο “ρετσινώδεις” γεύσεις, υπογράμμισαν οι συμμετέχοντες σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη. Τη διοργάνωσαν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης, οι Οίνοι Βόρειας Ελλάδας, το Γενικό Προξενείο Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη και το Σωματείο “ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ”.
“Τα τελευταία 10-15 χρόνια δοκίμασα 40-50 ελληνικά κρασιά και δεν ξετρελάθηκα. Χτες σε τραπέζι που μας παρατέθηκε, δοκίμασα έξι διαφορετικά ελληνικά κρασιά και μου άρεσαν όλα πάρα πολύ. ‘Αρχισα να αναρωτιέμαι πως και γιατί έγινε αυτό. Μάλλον πρέπει οι Έλληνες αμπελουργοί να εστιάσετε περισσότερο στο Marketing και την προώθηση του καλού ελληνικού κρασιού”, είπε το μέλος του Συνδέσμου Γερμανικών Διακεκριμένων Οινοκτημάτων (VDP), Tom Drieseberg, υπογράμμισε ότι “ο καταναλωτής στη Γερμανία δεν ξέρει το καλό ελληνικό κρασί, γνωρίζει μόνο τα κακής ποιότητας”, και συνέστησε τους οινοπαραγωγούς να ζητήσουν βοήθεια σε θέματα μάρκετινγκ.
Χαρακτήρισε “κακό μπελά για τους Έλληνες παραγωγούς οίνου” την επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο κρασί, είπε ότι στη Γερμανία δεν υπάρχει και αναφέρθηκε στην προσωπική του προσπάθεια να εισάγει κρασί από την Ελλάδα, αλλά – όπως είπε – βρέθηκε αντιμέτωπος με γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, που τον οδήγησαν στο να ματαιώσει τα σχέδιά του.
Την προσπάθειά της να βάλει το δικό της λιθαράκι στο χτίσιμο μιας καλής εικόνας για το ελληνικό κρασί, οργανώνοντας γευσιγνωσίες και μιλώντας για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματά του, αναφέρθηκε από την πλευρά της η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Οινολογίας Geisenheim, Δρ. Med Evelyn Dimkou. Κατά την ομιλία της αναφέρθηκε στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Πανεπιστημίου, αλλά και στη συμμετοχή ξένων φοιτητών από όλο τον κόσμο, και την Ελλάδα, και έστειλε το μήνυμα να υποστηριχθούν ακόμη περισσότερο οι Έλληνες φοιτητές για σπουδές στο εξωτερικό, αφού η ωφέλεια για τον κλάδο στην χώρα θα είναι στη συνέχεια πολλαπλάσια.
“Μέτρια” χαρακτήρισαν την εικόνα που έχουν για τα ελληνικά κρασιά Γερμανοί καταναλωτές, όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε Online το Πανεπιστήμιο Geisnheim και παρουσίασε στη σημερινή ημερίδα ο καθηγητής, Δρ. Gergely Szolnoki. Η έρευνα έγινε σε δείγμα 200 Γερμανών καταναλωτών, επτά εμπόρων λιανικής, δύο χονδρικής και 41 παραγωγών στην Ελλάδα. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, οι Γερμανοί καταναλωτές πίνουν ελληνικό κρασί σε εστιατόρια, υπάρχει όμως περιορισμένη δυνατότητα να τα βρουν, δεν γνωρίζουν πολλά για το ελληνικό κρασί, όμως παρά αυτά, δήλωσαν ότι το ενδιαφέρον τους είναι υψηλό για την κατανάλωσή τους.
Οι Γερμανοί πωλητές σε κάβα, βάσει της προαναφερόμενης έρευνας, δήλωσαν ότι είναι κακή η εικόνα του ελληνικού κρασιού, δεν γίνεται διαφήμιση και υπάρχει ελάχιστη εμπειρία, τόνισαν όμως ότι διατίθενται να το συμπεριλάβουν στο κατάστημά τους. «Κακή» χαρακτήρισαν την εικόνα του ελληνικού κρασιού και οι χονδρέμποροι, οι οποίοι σύμφωνα με τον καθηγητή, κ. Szolnoki, υπογραμμίζουν την έλλειψη προώθησης και διαφήμισης που γίνεται από τους Έλληνες παραγωγούς. “Κακή” βλέπουν την εικόνα τους ελληνικού κρασιού και οι παραγωγοί που συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ εκτιμούν ότι η σχέση ποιότητας/τιμής δεν είναι καλή, αναγνωρίζουν το κενό στο marketing και δηλώνουν απόλυτα θετικοί σε κοινή εμφάνιση των Ελλήνων οινοποιών στη γερμανική αγορά.
“Δύσπιστοι στο να δοκιμάσουν το ελληνικό κρασί, αλλά πολύ ικανοποιημένοι με την γεύση του αφού το πράξουν», χαρακτηρίζει του Γερμανούς καταναλωτές ο Αντώνης Ασκητής, η οικογένεια του οποίου διαθέτει εστιατόρια στο Ντίσελντορφ, λέγοντας χαρακτηριστικά “όταν έλεγα στους πελάτες ότι έχουμε και ελληνικό κρασί, με κοιτούσαν σαν να ήμουν από άλλο πλανήτη. Με τον καιρό που με εμπιστεύτηκαν, όχι μόνο το ήπιαν, αλλά το προτιμούν κιόλας”.
Μεταξύ άλλων, ο ίδιος τόνισε ότι δυστυχώς δεν «υπάρχει καλή ποιότητα ελληνικού κρασιού στην οικονομική κατηγορία», ενώ σημείωσε ότι είναι «λάθος η απευθείας πώληση στα καταστήματα» και συνέστησε τους παραγωγούς να προχωρούν οργανωμένα. Επίσης, ο ίδιος συνέστησε στους Έλληνες παραγωγούς να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τους σεφ κάβας, τους οποίους όπως είπε «εμπιστεύεται ο καταναλωτής γενικώς και μπορεί να προωθήσει το καλό και ποιοτικό κρασί».
Στο 5% βρίσκεται η κατανάλωση βιολογικού κρασιού στην Γερμανία, ποσοστό όμως που διαμορφώνεται στο 11% όταν οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν κρασί από οινοποιεία, τόνισε ο Naturland, Okologische Welne, Wolfgang Patzwahl. Ο ίδιος, μεταξύ άλλων υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της πιστοποίησης των βιολογικών κρασιών.
Να δημιουργήσουν πρότυπα ποιότητας και να ξεφύγουν της νοοτροπίας πώλησης του ελληνικού κρασιού σε ταβέρνες, προέτρεψε τους Έλληνες παραγωγούς ο Γενικός Πρόξενος Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, Walter Stechel, κατά το χαιρετισμό του στην ημερίδα.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.