Παρασκευή, 16 Αυγούστου, 2024

Σουέζ – Ομαλός

» Μία νέα διάνοιξη μερικών δεκάδων χιλιομέτρων πραγματοποιήθηκε στη διώρυγα του Σουέζ και που η εργασία αυτή, αν και είχε προγραμματιστεί για διάρκεια τριών ετών, μέσα σε έναν χρόνο ακριβώς παραδόθηκε το έργο. Και ας κάνουμε μια λυπηρή σύγκριση. Μια λιμνοδεξαμενή στον Ομαλό, που δεν θα είναι εκατό μέτρα, κοντεύει δεκαετία. Ενα κτήριο Μουσείου θα πιάσει και αυτό όπου να ’ναι τα δέκα χρόνια.
Κάποιοι μεγάλοι δρόμοι στην άλλη Ελλάδα, όπως π.χ. Κορίνθου – Πατρών ίσως θα χρειαστούν και εικοσαετία. Και όχι μόνο η υπερταχεία περάτωση, αλλά πριν τελειώσει το έργο στο Σουέζ, είχε στηθεί και ένα πελώριο άγαλμα για τιμή στους 43.000 εργάτες που δούλεψαν εκεί και ιδίως σ’ αυτούς που πέθαναν από δυστυχήματα. Υπάρχει όμως και μια απορία: Τόσα εκατομμύρια οι Αιγύπτιοι δεν βρέθηκε ένας… οικολόγος να σταματήσει το έργο γιατί καταστράφηκε τόση γη για να γίνει θάλασσα; Στον Ομαλό όμως βρέθηκε.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Μερικά ξεχασμένα “σημεία”.
    1) η Διώρυγα Σουέζ μειώνει χρόνο και απόσταση για τα πλοία, καθώς η εναλλακτική τους είναι ο κύκλος της Αφρικής. Το κόστος για το πέρασμα του κάθε πλοίου είναι αρκετά μεγάλο για τον ιδιοκτήτη του και η απόσβεση του έργου πολύ γρήγορη.
    2) Και για τη διώρυγα του Σουέζ υπάρχουν και υπήρχαν παρεμβάσεις περιβαντολλόγων… κυρίως για την Μεσόγειο όχι για τη στεριά.
    3) Όταν υπάρχουν συμφέροντα (εμπορικά, διεθνή κλπ), βρίσκεται και χρηματοδότηση. Στην Ελλάδα, ακόμα και αν υπάρχει ενδεχόμενο δυναμικό κέρδοφορίας, όλοι περιμένουμε να πληρώσει το κράτος. Και οσο αυξάνονται φόροι και γραφειοκρατεία, όλες οι επιλογές με μικρό δυναμικό κερδοφορίας γίνονται ασύμφορες.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα