Σοβαρά προβλήματα στις μεταφορές από τα Χανιά προς την υπόλοιπη Ελλάδα και αντιστρόφως, ακόμα και κίνδυνο υποβάθμισης της ποιότητας τοπικών νωπών αγροτικών προϊόντων, έχει προκαλέσει η αποχώρηση δύο φορτηγών πλοίων αλλά και των “Μινωικών” από τη γραμμή Σούδα – Πειραιάς η οποία πλέον εξυπηρετείται μόνο από ένα εμπορικό – οχηματαγωγό πλοίο της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ-Blue Star.
Και αυτό διότι στο ένα πλοίο -δεδομένου ότι έχουν μειωθεί στο ελάχιστο και τα δρομολόγια από οχηματαγωγά τύπου “Ρο-Ρο”- συχνά δεν χωράνε όλα τα φορτηγά που μεταφέρουν εμπορεύματα – αγροτικά προϊόντα από και προς τα Χανιά.
Έτσι, λόγω της μείωσης των δρομολογίων, κάποια φορτηγά “αποκλείονται” και οι οδηγοί τους πρέπει να περιμένουν μία ή δύο μέρες για να μπουν στο πλοίο.
ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ
Οι παραγωγοί κηπευτικών από το Λαφονήσι και την Παλαιόχωρα αναγκάζονται να στέλνουν τα προιόντά τους (ντομάτες, αγγούρια, κ.α.), μια – δυο μέρες νωρίτερα με την ελπίδα πως θα φτάσουν έγκαιρα στον προορισμό τους, στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη.
Ομως, έχουν πάντα την ανησυχία υποβάθμισης της ποιότητας του προϊόντος με τις καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν.
Οπως μας λέει, ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Λαφονησίου, Θοδωρής Ραισάκης, «υπάρχει πρόβλημα όταν τα προιόντα (ντομάτα και αγγούρι) πάνε καθυστερημενα στον προορισμό τους. Αν καθυστερήσουν έστω και μία μέρα, επειδή είναι ευπαθή προιόντα, κινδυνεύει η ποιότητά τους».
Πώς προσπαθούν όμως να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα; Οπως σημειώνει ο ίδιος, στέλνουν τα προιόντα νωρίτερα για να προλάβουν να φτάσουν έγκαιρα.
Ο κ. Ραισάκης τονίζει ότι όταν στη γραμμή ήταν δύο πλοία, δεν υπήρχε θέμα.
Τότε, προλάβαιναν να φορτώσουν τα προιόντα, την ημέρα αναχώρησης του πλοίου.
Από τη μεριά του, ο πρόεδρος της Ομάδας Παραγωγών Κηπευτικών Κουντούρας, Γιώργος Χαλκιάς, μας λέει ότι «υπάρχει θέμα με την παράδοση. Πρέπει να στέλνουμε τα προιόντα πιο νωρίς».
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι το πρόβλημα αυτό «δυστυχώς με το να μείνει ένα πλοίο στη γραμμή ήταν αναμενόμενο να συμβεί. Αν κάποια προιόντα καθυστερήσουν μπορεί να υποβαθμιστεί η ποιότητά τους. Ειναι νωπά προιόντα. Το θέμα ήταν να μην έφευγαν οι Μινωικές. Ολο το καλοκαίρι θα έχουμε ένα πλοίο».
ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ
«Πριν δύο μήνες που ήταν και οι Μινωικές δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στον νομό Χανίων. Ηταν η ΑΝΕΚ, υπήρχαν οι Μινωικές, υπήρχαν τα φορτηγά πλοία “Ιωσήφ” και “Πελαγίτης”», σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων Νομού Χανίων, Γιάννης Κουκουράκης.
Από τα φορτηγά πλοία τύπου “ΡοΡο” το “Ιωσήφ” το τελευταίο διάστημα πραγματοποιούσε δρομολόγια προς το Ηράκλειο.
Ωστόσο, κατέπλευσε ξανά στο λιμάνι της Σούδας χθες το απόγευμα όπου φόρτωσε φορτηγά για να τα μεταφέρει στην Αθήνα.
«Αν δεν έκανε αυτό το δρομολόγιο ο “Ιωσήφ” τι θα γινόταν;», διερωτάται ο κ. Κουκουράκης.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι έχουν αποκλειστεί 100 οχήματα στην Αθήνα.
«Τα Χανιά με ένα πλοίο δεν κάνουν… δουλειά. Υπάρχει πρόβλημα στις μεταφορές και στη μεταφορά εμπορευμάτων. Πηγαίνουμε με άδεια φορτηγά στην Αθήνα για να φέρουμε εμπορεύματα. Υπάρχουν φορτηγά που μεταφέρουν ειδικά μεγάλα φορτία από την Αθήνα για τοπικές επιχειρήσεις», τονίζει ο κ. Κουκουράκης και συμπληρώνει ότι το πρόβλημα θα ενταθεί το καλοκαίρι καθώς το πλοίο θα γεμίζει με ΙΧ αυτοκίνητα, οπότε θα μειωθούν οι θέσεις για φορτηγά.