Λύση ζητούν από τον ∆ήµο
Πρόσθετα προβλήµατα στο ζήτηµα της στάθµευσης αναµένεται να επιφέρει το έργο ανάπλασης οικοδοµικών τετραγώνων στην περιοχή του κέντρου των Χανίων, γύρω από το ΚΤΕΛ και το Ανοιχτό Κέντρο Εµπορίου της πλατείας 1866, αν ο ∆ήµος δεν µεριµνήσει για την εξυπηρέτηση των µόνιµων κατοίκων.
Το θέµα συζητήθηκε σε συνάντηση µόνιµων κατοίκων µε τον σύµβουλο της ∆ηµοτικής κοινότητας Χανίων, Νεκτάριο Τζοµπανάκη, χθες βράδυ στο Ε΄ ΚΑΠΗ στη Σπλάντζια.
Μάλιστα, όπως επισηµάνθηκε στη συνάντηση, αρκετοί πολίτες κατά την έκδοση των οικοδοµικών αδειών στη συγκεκριµένη περιοχή, έχουν πληρώσει για θέσεις πάρκινγκ τις οποίες έχει υποχρέωση ο ∆ήµος να καλύψει µε παραχώρηση θέσεων στο δηµοτικό πάρκινγκ της οδού Περίδου.
Μιλώντας στα “Χ.ν.”, ο κ. Τζοµπανάκης σηµείωσε ότι τον «κάλεσαν οι πολίτες της περιοχής του κέντρου των Χανίων που αρχίζουν και βιώνουν προβλήµατα µε θέσεις πάρκινγκ στο έργο της ανάπλασης για το open mall αλλά και κάτοικοι των επόµενων οικοδοµικών τετραγώνων στα οποία θα γίνει ανάπλαση». Εξήγησε ότι στο πλαίσιο οι κάτοικοι, «όταν δεν προβλέπονται θέσεις στο αρχιτεκτονικό σχέδιο, ζήτησαν θέση στο δηµοτικό πάρκινγκ, κάτι δύσκολο από ό,τι τους είπε ο αντιδήµαρχος γιατί θα πρέπει να βγάζουν στις 9 το βράδυ το αυτοκίνητο και να το πηγαίνουν την άλλη µέρα το πρωί. Επίσης, µέσα από τη συζήτηση που έγινε, ανακαλύψαµε ότι πολλά ακίνητα κατά την έκδοση της άδειας έχουν πληρώσει τη θέση πάρκινγκ µε διάταξη, σύµφωνα µε την οποία, «αν και εφόσον φτιάξει ο ∆ήµος ένα δηµοτικό πάρκινγκ, θα έχουν θέση µέσα σε αυτό. Άρα, αυτό ανατρέπει πολλά πράγµατα γιατί σηµαίνει ότι σε όλες αυτές τις άδειες θα πρέπει να δοθούν κατά προτεραιότητα θέσεις πάρκινγκ µέσα στο δηµοτικό πάρκινγκ γιατί είναι πληρωµένες».
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Σύµφωνα µε τον ίδιο, για το πρόβληµα πάρκινγκ για τους µόνιµους κατοίκους που τα σπίτια τους επηρεάζονται από το συγκεκριµένο έργο, τίθενται οι προτάσεις για την παράλληλη αναβάθµιση και της ποιότητας ζωής των κατοίκων αυτών.
• Καταµέτρηση των διαµερισµάτων (κατοικίες) και µονοκατοικιών στην περιοχή όπου θα γίνει το έργο.
• Οριοθέτηση και διασφάλιση (βάσει αρχιτεκτονικού σχεδίου ανάπλασης) των θέσεων πάρκινγκ για τους µόνιµους κατοίκους (µε ένα πρόχειρο υπολογισµό ξεπερνούν τις 500 οικογένειες).
• Σε περίπτωση που δεν προβλέπονται τόσες θέσεις από την ανάπλαση, να δοθούν στους κατοίκους θέσεις στο δηµοτικό πάρκινγκ µε προτεραιότητα και µειωµένο αντίτιµο.
• Υπάρχουν κατοικίες που κατά την έκδοση της οικοδοµικής άδειας έχουν πληρώσει το παράβολο για την θέση πάρκινγκ. Πιθανότατα οι άδειες αυτές να έχουν δικαιωµατική και νόµιµη πρόσβαση στο δηµοτικό πάρκινγκ.
Με εισήγηση που θα συζητηθεί στη ∆ηµοτική Κοινότητα, θα ζητηθεί «έστω και την τελευταία στιγµή να µεριµνήσει ο ∆ήµος για το παραπάνω πρόβληµα που αν δεν λυθεί θα αναγκάσει πολλές οικογένειες να εγκαταλείψουν τις κατοικίες τους (όπως έγινε και στην παλιά πόλη) µετατρέποντας τις σε κατοικίες βραχυχρόνιας µίσθωσης».
Ο κ. Τζοµπανάκης τονίζει ότι «οι αναπλάσεις γίνονται µε γνώµονα τον πολίτη και όχι το χρήµα, έτσι όταν γίνεται µια µελέτη σε τόσο µεγάλο έργο (30 οικοδοµικά τετράγωνα) ο µελετητής θα πρέπει να έχει µατιά και προς τα πάνω, βλέποντας τις πολυκατοικίες που σίγουρα δεν κατοικούν περιστέρια αλλά άνθρωποι και να έχει ζητήσει την καταγραφή τους και ως κοινωνική οντότητα (υπερήλικες, Αµεα κ.α.)».