«Το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης αφορά στον ΒΟΑΚ και είναι έργο από μία κυβέρνηση η οποία δεν λέει λόγια, δεν κοροϊδεύει τους πολίτες, μα πάνω από όλα δεν ακολουθεί την τακτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες αποσπασματικά και λανθασμένα προσπαθούσαν να δημιουργήσουν ένα δρόμο που να συνδέει όλη την Κρήτη, αλλά τελικά δεν τα κατάφεραν». Τις επισημάνσεις αυτές διατύπωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης κατά την ενημερωτική συνάντηση που είχε με τον περιφερειάρχη Κρήτης και τους δημάρχους του νησιού.
Ο κ. Σπίρτζης ενημέρωσε τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης για τη διαδικασία που από προχθές ξεκίνησε και αφορά στη δρομολόγηση των διαγωνισμών για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). «Δεν είναι λόγια, οι διαδικασίες ξεκίνησαν για ένα έργο αναπτυξιακό με κοινωνική διάσταση που θα προσφέρει ασφάλεια. Η δέσμευση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης υλοποιείται. Στόχος μας ήταν να σταματήσουμε τον αποσπασματικό σχεδιασμό, να υπάρχει ολιστική αντιμετώπιση του ΒΟΑΚ και ως εκ τούτου έχοντας πλήρη γνώση για τις άμεσες ανάγκες του νησιού των πολιτών, των επιχειρήσεων, επιλέξαμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση του έργου από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και δεύτερον να εκπονηθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός που θα περιλαμβάνει την οριστικοποίηση του σχεδιασμού και των αναγκαίων μελετών για τα τμήματα από το Καστέλλι Χανίων και από Άγιο Νικόλαο σε Σητεία» σημείωσε.
Ο περιφεριάρχης Κρήτης, αλλά και δήμαρχοι, μίλησαν με τον υπουργό και του ζήτησαν ο νέος ΒΟΑΚ να μην αφήσει δυσαρεστημένους ούτε πολίτες ούτε όμως να αφήσει περιοχές εκτός σχεδιασμού, ο οποίος ζήτησαν να συμπεριλάβει τις όποιες ενστάσεις και προτάσεις τους.
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Να υπάρξουν σαφή χρονοδιαγράμματα για τα έργα του ΒΟΑΚ που μπαίνουν στη διαγωνιστική διαδικασία από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, αλλά και για την μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού που αφορά τα τμήματα Καστέλι Κισσάμου -Χανιά και Άγιος Νικόλαος-Σητεία, ζήτησε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και τον Γ.Γ. Υποδομών Γιώργο Δέδε στην παρέμβασή του κατά τη σημερινή ενημερωτική συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών στο Ηράκλειο με Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχες, Δημάρχους, τον ΟΑΚ και φορείς. “Είναι ενταγμένη η μελέτη στο ΕΣΠΑ, έχει χρηματοδότηση και πρέπει να προχωρήσει μέχρι το φθινόπωρο. Εμείς θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε μέχρι να υλοποιηθούν όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα στο νησί”, τόνισε ο κ. Αρναουτάκης, σημειώνοντας πως θα πρέπει “μόλις δημοπρατηθούν τα έργα που ανακοινώθηκαν να προχωρήσουν οι μελέτες για τα τα τμήματα Χανιά – Κίσσαμος και Άγιος Νικόλαος -Σητεία”.
Σχετικά με τη σημασία των εξαγγελιών που έκανε ο Υπουργός Υποδομών για τις προκηρύξεις τριών τμημάτων από τα Χανιά στον Άγιο Νικόλαο, ο Περιφερειάρχης επεσήμανε πως “είναι μια θετική εξέλιξη, το γεγονός πως επιτέλους ξεκινά μια διαγωνιστική διαδικασία”, αναφερόμενος στους διαγωνισμούς που θα γίνουν για τα τμήματα Χανιά – Χερσόνησος, Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.
Σε ότι αφορά το δεδομένο πως το έργο θα προχωρήσει με τρεις διαφορετικούς διαγωνισμούς για το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος ο Περιφερειάρχης ανέφερε πως δεν είναι κυρίαρχο θέμα, αφού το ζητούμενο της Περιφέρειας και των πολιτών είναι να υλοποιηθεί το έργο. “Η Περιφέρεια Κρήτης δεν υποδεικνύει τον τρόπο που θα επιλέξει το Υπουργείο Υποδομών για να υλοποιήσει το έργο του ΒΟΑΚ, αλλά ενδιαφέρεται να γίνει ο Βόρειος Οδικός άξονας από τη Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία”, τόνισε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως για το λόγο αυτό ζητά να δημοπρατηθεί η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, “να ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες που υπάρχουν μέχρι σήμερα και να διατυπωθούν οι προτάσεις για τον τρόπο που θα γίνουν τα έργα από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο κι από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία, ενώ πρέπει να δούμε και τους κάθετους άξονες, πέρα από τα έργα που προκηρύσσονται τώρα και αποτελούν πολύ θετική εξέλιξη”.
Παράλληλα ο κ. Αρναουτάκης ξεκαθάρισε πως δεν μπορεί να υπάρξει νέα χάραξη σε ποσοστό μεγαλύτερο από εκείνο που έχουν ζητήσει από κοινού η Περιφέρεια Κρήτης και ο ΟΑΚ, με δεδομένο το χωροταξικό σχεδιασμό του νησιού και τον κίνδυνο να υπάρξει ένα τεράστιο κόστος που θα είναι απαγορευτικό. “Δεν επιθυμούμε δηλαδή μια νέα χάραξη που θα κάνει το έργο να κοστίζει, για παράδειγμα, 5 δις ευρώ και να είναι μη υλοποιήσιμο”, διευκρίνισε.
Ο κ. Αρναουτάκης χαρακτήρισε ως ιδιαίτερα θετικό στοιχείο το γεγονός ότι έγινε αποδεκτή η πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης τόσο για την ρήτρα διαθεσιμότητας όσο και για να μην πληρώνουν οι κρητικοί διόδια, όπως είχε ζητήσει τον Ιούνιο του 2016, τονίζοντας πως υιοθετήθηκαν από το Υπουργείο.
Να σημειωθεί τέλος πως ο Περιφερειάρχης ζήτησε από τον Υπουργό να προχωρήσει το σημαντικό έργο της οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ, ύψους 25 εκ. ευρώ που θα βελτιώσει το δρόμο μέχρι την εξέλιξη των νέων εργολαβιών, υπενθυμίζοντας πως τα χρήματα είναι διαθέσιμα στο ΕΣΠΑ. “Να μην υπάρξει καθυστέρηση και να δημοπρατηθούν τα έργα μέχρι τέλος του έτους, έτσι ώστε από τυχόν εκπτώσεις να γίνουν κι άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ που θα αναβαθμίσουν τον υπάρχοντα δρόμο μέχρι να υλοποιηθεί ο ΒΟΑΚ όπως προγραμματίζεται”, σημείωσε.
Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ
Χτες το μεσημέρι στο ΒΟΑΚ στο ύψος του Γαζίου ανετράπη φορτηγό που μετέφερε σανό γεμίζοντας το οδόστρωμα και κλείνοντας το δρόμο. Λέτε να έχει κάποια σχέση με τις δηλώσεις;