“Βούλιαξε” το νησί από τουρίστες. Περπατούν στους δρόμους, χαζεύουν στις βιτρίνες, μπαίνουν μερικοί στα μαγαζιά, ψάχνουν τις ετικέτες στα εμπορεύματα και αν δεν αγοράσουν κάτι, απομακρύνονται. Γκρινιάζουν οι καταστηματάρχες, ενώ τους παρακολουθούν απ’ το κοντρόλ γιατί υπάρχουν οι κλεπτομανείς και οι εξ επαγγέλματος κλέφτες.
Παντού έχει “πέσει” η δουλειά, ακόμα και στα φαγάδικα. Ο λόγος το ημιδιατροφικό πακέτο που προσφέρεται απ’ τα ξενοδοχεία με το “βραχιολάκι”. Το πολύ να καθίσουν για ένα χυμό κάτω από κάποιον ίσκιο, να παραγγείλουν μια “γκρικ σάλατ” για βραδινό, να χαζέψουν τους περαστικούς, να πάνε και στην τουαλέτα.
Αυτές οι αρνητικές εντυπώσεις για τους ξένους τουρίστες. Για τους Έλληνες τα πράγματα είναι διαφορετικά. Κάθε χρόνο ανοίγονται νέα μικρά καταστήματα. Ο κόσμος είναι ο ίδιος, μοιράζεται και το πρόβλημα παραμένει πώς θα τα βγάλουν πέρα με τα έξοδα σε ενοίκια, σε ηλεκτρικό, σε Εφορία, σε δημοτικά τέλη, μισθούς προσωπικού κ.ά. Για τα μεγάλα καταστήματα δε γίνεται λόγος. Δουλεύουν καλά.
Το θέμα, όμως, της ανασφάλειας στις μετακινήσεις των πολιτών στο οδικό δίκτυο είναι από απογοητευτικό έως εγκληματικό, κυρίως στον αιματοβαμμένο Β.Ο.Α.Κ. Προκαλεί αυτός ο “εθνικός δρόμος” του νησιού τον φόβο, ιδίως μεταξύ Ρεθύμνου – Ηρακλείου σε ντόπιους και σε επισκέπτες, Έλληνες και ξένους, οι οποίοι καταγράφουν τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν και τις ημέρες και τις νύχτες. Ενώ οι πάντες δηλώνουν άρτια εξυπηρέτηση από τουριστικούς πράκτορες, από εκδηλώσεις φιλοξενίας και δείχνουν μεγάλη ευχαρίστηση από επάρκεια εγχώριων προϊόντων, νιώθουν αίσθημα αβεβαιότητος και άγχους για όσα συμβαίνουν στους δρόμους, στους οποίους δεν τηρείται από τους οδηγούς ο Κ.Ο.Κ. και η οδική σήμανση. Αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες με το ένα χέρι στο τιμόνι και στ’ άλλο το κινητό, ενώ βάζουν στη διαπασών τα ηχεία του αυτοκινήτου.
Από την αρχή του έτους έχουν χαθεί πάνω από 45 ζωές στους δρόμους του νησιού. Οι αρμόδιοι πολιτικοί παράγοντες αρκούνται σε μεγαλοστομίες για την κατασκευή του “νέου Β.Ο.Α.Κ.”, αυτού του σύνθετου και περίπλοκου προβλήματος, να σταματήσει η άδικη αιματοχυσία στην άσφαλτο. Δύο διαγωνισμοί για τα τμήματα Χανιά – Ηράκλειο και Χερσόνησος – Λασίθι ακυρώνονται και θα επαναπροκηρυχθούν, για να υπάρξει “ακριβής χάραξη” και συστηματικός σχεδιασμός με συμφέροντες όρους!!! Τούτο προμηνύει και άλλες καθυστερήσεις. Έτσι αυτό το οδικό δίκτυο θα παραμένει το ίδιο και η κατάσταση θα πηγαίνει απ’ το κακό στο χειρότερο. Και δεν θα μετριασθεί η ασυνειδησία και η βαρβαρότητα “επίδοξων” οδηγών, που όταν κάθονται στο τιμόνι, θεωρούν τον δρόμο δικό τους και δε λογαριάζουν κανέναν.
Εμείς παίρνουμε ζωηρές αισθήσεις απ’ τις παραδοσιακές ομορφιές κάθε ελληνικής πόλης ή χωριού, παραθαλάσσιας ή βουνίσιας, αποκομίζοντας εντυπώσεις, χωρίς να λείπουν εγκωμιαστικά σχόλια για την αγνή φιλοξενία συγγενών και φίλων. Και αυτών, όμως, η παραμονή δε διαρκεί πάνω από ένα πενθήμερο το πολύ, τώρα τον Δεκαπενταύγουστο, λόγω της οικονομικής πιεστικότητας.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.