Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Στα Χανιά σήμερα ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης

Στα Χανιά αναμένεται σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο περιοδείας στην Κρήτη.
Πρώτος σταθμός του πρωθυπουργού θα είναι το Ηράκλειο, στο αεροδρόμιο του οποίου αναμένεται η πτήση του σήμερα στις 10:30 το πρωί.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφτεί το Καστέλλι Ηρακλείου, όπου θα γίνει η επίσημη τελετή έναρξης των εργασιών κατασκευής του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Ανατολικής Κρήτης.
Στην τελετή στο Καστέλι, θα είναι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, άλλοι υπουργοί, βουλευτές, δήμαρχοι, εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, και φυσικά εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας ΤΕΡ- ΝΑGMR.
Στη συνέχεια, συνοδευόμενος από τον υπουργό Υποδομών, τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον γ.γ. Γιώργο Καραγιάννη, ο κ. Μητσοτάκης θα μεταβεί στο Ρέθυμνο όπου θα συναντήσει αυτοδιοικητικούς, ενώ στα Χανιά αναμένεται σήμερα το απόγευμα με την πρώτη του προγραμματισμένη επίσκεψη να είναι στην 115 Πτέρυγα Μάχης. Ακολούθως, θα επισκεφθεί τον αντιπεριφερειάρχη Νίκο Καλογερή και τον δήμαρχο Χανίων Παναγιώτη Σημανδηράκη.
Ψηλά στην “ατζέντα” της επίσκεψης Μητσοτάκη, θα βρίσκεται προφανώς το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στο αν θα σχολιάσει ο πρωθυπουργός της τοπικές αντιδράσεις για το μέλλον της έκτασης στην οποία βρίσκεται σήμερα το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”. Δεδομένης της παρουσίας του υπουργού Υποδομών στο νησί, εκτιμάται ότι θα γίνει αναφορά και στις εξελίξεις γύρω από τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ενώ σημειωτέον η επίσκεψη πραγματοποιείται μια μόλις μέρα μετά της επίσημη ανακοίνωση της νέας διοίκησης του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης.
Στο ζήτημα του ΒΟΑΚ και της χρηματοδότησής του στέκεται εξάλλου και ο Μανούσος Βουλουδάκης με άρθρο του στο “Capital”.
Ο Χανιώτης βουλευτής ήταν ο εμπνευστής της ιδέας χρηματοδότησης του έργου από SMPs και ANFAs, δηλαδή από την επιστροφή στην Ελλάδα των κερδών που κατέγραψαν η Ευρω- παϊκής Κεντρική Τράπεζα και Κεντρικές Τράπεζες κρατών-μελών της ζώνης του ευρώ, διακρατώντας ομόλογα του ελληνικού δημοσίου που αγορά- στηκαν σε πολύ χαμηλές τιμές, εξαιρέθηκανόμως από το PSI.
Αυτό το ενδεχόμενο άφησε ανοιχτό ο πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη συζήτηση του Κρατικού Προϋπολογισμού του 2020 στη Βουλή.
«Έχουμε λαμβάνειν ακόμη 4,2 δισ. περίπου ως το 2023 από την πηγή αυτή, τα οποία υπό τον όρο της τελικής έγκρισης από το Eurogroup του Ιουνίου, θα κατευθυνθούν σε δημόσιες επενδύσεις και ενίσχυση ιδιωτικών επενδύσεων μέσω χρη- ματοδότησης φοροαπαλλαγών», αναφέρει ο κ. Βολουδάκης και εξηγεί γιατί ο ΒΟΑΚ ξεχωρίζει ως πεδίο προτεραιότητας για χρηματοδότηση: «Κατ’ αρχήν και μόνο το γεγονός ότι η Κρήτη είναι σήμερα η μόνη Περιφέρεια της χώρας
χωρίς πραγματικό αυτοκινητόδρομο, θα ήταν επαρκής αιτιολόγηση. Όμως υπάρχει και άλλος λόγος, που θα πρέπει να πείσει και τους μη Κρη- τικούς: ο ΒΟΑΚ ως έργο έχει τα χαρακτηριστικά αυτά που θα επιτρέψουν να εγκριθεί τελικά από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς η εκταμίευση και αποτελεσματική απορρόφηση των πόρων. Το να επιχειρηθεί διασπορά των πόρων σε έργα μι- κρότερης κλίμακας και σημασίας ανά την Επικράτεια, θα μειώσει τις πιθανότητες εγκρίσεως του σχεδίου αξιοποίησης των SMPs και ANFAs συνολικά».
Ο ίδιος τονίζει πως «πρέπει να υποβληθούν προτάσεις έργων ώριμων, μεγάλης κλίμακας,
με ουσιώδη συμβολή στην ανάπτυξη της πε- ριοχής στην οποία θα υλοποιηθούν. Δύσκολα μπορεί να βρει κανείς στην Ελλάδα άλλα υπο- ψήφια προς δημόσια χρηματοδότηση έργα, τα οποία να συγκρίνονται με το ΒΟΑΚ στο συν- δυασμό αυτών των σημείων (μέγεθος, ωρι- μότητα, αναπτυξιακές επιπτώσεις)».
Ο Χανιώτης βουλευτής προ- τείνει λύση για το εμπόδιο μιας άλλης προϋπόθεσης: «Οι “Θεσμοί” θέτουν άλλη μια προϋπόθεση για την έγκριση των επενδύσεων: πρέπει η εκταμίευση να εί-
ναι δημοσιονομικά ουδέ- τερη, ήτοι οι επενδυτικές δαπάνες να αποπληρώ- νονται μέσα στο ίδιο έτος που εισρέουν τα SMPs και ANFAs. Αυτό μοι-
άζει πολύ δύσκολο εμπόδιο: Όμως για ένα έργο της κλίμακας του ΒΟΑΚ υπάρχει λύση την οποία έχει ήδη προτείνει (ανεπισήμως) ο υφυπουργός Οικονομικών Θ.Σκυλακάκης: μπορεί να δημι- ουργηθεί μια εταιρεία – όχημα ειδικού σκοπού για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, στην οποία θα
μεταφέρονται τα SMPs και ANFAs ως μετοχικό κε- φάλαιο. Η εταιρεία μετά θα δαπανά στα- διακά το κεφάλαιο καθώς θα εξελίσ- σονται τα έργα. Αυτό λύνει τη δη- μοσιονομική σπα- ζοκεφαλιά – για το ΒΟΑΚ, όχι για έργα και εργάκια εδώ και εκεί!».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα