Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Στα χνάρια της παλιάς πόλης

Ένα απολαυστικό «ταξίδι» είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι μικροί μας φίλοι στο ενετικό λιμάνι της πόλης μας. Πρόκειται για τους μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Νεροκούρου οι οποίοι συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους Εύη Φουντουλάκη, Ειρήνη Χατζηδάκη και Έλσα Πραματευτάκη, περιηγήθηκαν το παλιό λιμάνι της πόλης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής τους επίσκεψης στο Ναυτικό Μουσείο.
Ένα λιμάνι, μια ιστορία, ένας θρύλος, πολλές εικόνες, πολλές εμπειρίες, πολλά χαμόγελα κι όλα αυτά μέσα σε μια πανδαισία χρωμάτων και αρωμάτων όπως αυτά αναδύονται μέσα από τα στενά και τα σοκάκια, αλλά και από την αύρα της θάλασσας!
Από το φρούριο Φιρκά και τον ιστό της ελληνικής σημαίας – σύμβολο των 100 χρόνων ελευθερίας της Κρήτης, μέχρι το Νεώριο του Μόρο, είναι αποτυπωμένη η ιστορία της πόλης, σε κάθε πέτρα σε κάθε  χαλίκι, σε κάθε πατημασιά!
Ο Φάρος σήμα «κατατεθέν»  της πόλης, ο  «βλεπάτορας» του λιμανιού, ακοίμητος φρουρός της πόλης, ανοιγοκλείνει το μάτι του στα παιδιά καλωσορίζοντάς τα, δίνοντας το έναυσμα για μια ξεχωριστή βόλτα!
Τα παιδιά γνώρισαν τα πιο σημαντικά μνημεία της παλιάς πόλης αφήνοντας για επόμενη επίσκεψη και τα υπόλοιπα.
Το ναυάγιο του πλοίου «Ηράκλειον» που ναυάγησε στη Φαλκονέρα το 1966, το φρούριο Φιρκά που είχε χρησιμοποιηθεί ως πολεμικό ορμητήριο των Ενετών και των Τούρκων, ως φυλακή για να προστατεύσει ΤΟΝ άμαχο πληθυσμό της πόλης από τις επιθέσεις των εχθρών, το φωτοδότη φάρο, το Γιαλί Τζαμισί του Κιουτσούκ Χασάν, το μεγάλο Αρσενάλι με τη σημερινή αποκατάστασή του που λειτουργεί ως Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου (ΚΑΜ), τα εναπομείναντα Νεώρια που είχαν ως χρήση τον ελλιμενισμό των γαλέρων των Ενετών, το παλιό τελωνείο που τώρα αναπαλαιώνεται για να γίνει χώρος θεάτρου κ.ά. Εκείνη τη μέρα είχαν στηθεί διάφορα δρώμενα για την επέτειο των 100 χρόνων της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα και το λιμάνι σπαρταρούσε από ζωντάνια και παιδικές φωνές. Με αυτές «έσμιξαν» και οι φωνές των μαθητών μας και όλοι μαζί έστειλαν το μήνυμα πως το λιμάνι, όπως και ολόκληρη η παλιά πόλη, είναι χώρος  ιερός και άξιος του σεβασμού της ιστορίας του!
Πιο ανάγλυφα θα το παρουσιάσουν παρακάτω οι ίδιοι οι μαθητές με τον δικό τους μοναδικό τρόπο.
Απολαύστε τους!

“Γράφω τις εντυπώσεις μου από την εκδρομή στο παλιό λιμάνι και την επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο”
Οταν επισκεφτήκαμε το Ναυτικό Μουσείο μου άρεσε πολύ έτσι όπως ένωναν τα σανίδια για να μην μπαίνει νερό αλλά και πως αυτό το καράβι ήταν τόσο βαθύ για να βάζουν εμπορεύματα.
Στο λιμάνι μου άρεσε το Γιαλί Τζαμισί, η παράσταση που μας έκαναν τα παιδιά, το μουσείο Βυζαντινής τέχνης, το χέρι, η Δυτική τάφρος και όταν είδαμε τα σπίτια χωρίς μπαλκόνια.
Ο κύριος Δημήτρης, ο διευθυντής του σχολείου μας, ανέλαβε να μας ξεναγήσει, ήταν καταπληκτικός ξεναγός και μας τα εξήγησε όλα πολύ καλά. π.χ. Μόλις φτάσαμε στο χέρι μας είπε ότι μια φορά ένα πλοίο που λεγόταν “Ηράκλειον” όταν έπεσε σε δυνατή φουρτούνα, όλοι οι επιβάτες έπεσαν στη θάλασσα ένας τους σήκωσε το χέρι του γι’ αυτό στήσαν μια παράξενη φιγούρα να σηκώνει το χέρι της.
Θέλω να ξαναεπισκεφτώ το λιμάνι για να ξεναγήσω τους γονείς μου, τον αδελφό μου και να πάμε στο αρχαιολογικό μουσείο, αυτή η εκδρομή θα μου μείνει αξέχαστη».
Αλιφέρη Κατερίνα

Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου εγώ και η τάξη μου πήγαμε στο Ναυτικό Μουσείο. Περάσαμε πολύ ωραία.
Είδαμε τον πόλεμο με τους Πέρσες και τους Ελληνες. Μετά από αυτό παίξαμε πολλά παιχνίδια. Ηταν φανταστικά. Μακάρι να ξαναέρθουμε στο Ναυτικό Μουσείο.
Ιωάννα Λυβιάκη

Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου πήγαμε στο Ναυτικό και Αρχαιολογικό Μουσείο. Εμάς μας άρεσε ο χώρος του Ναυτικού! Στο Ναυτικό Μουσείο ήταν πολύ ωραία. Το Αρχαιολογικό Μουσείο ήταν πολύ ενδιαφέρον. Η εκδρομή μας ήταν υπέροχη και μας άρεσε πολύ!
Ελπίζουμε την άλλη φορά που θα πάμε να έχουν πιο πολλά ωραία πράγματα!
Κατερίνα και Ζώση

Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013 πήγαμε στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στο Ναυτικό. Στο αρχαιολογικό μουσείο είχε πολλά αγάλματα και ψηφιδωτά. Το Ναυτικό Μουσείο βρίσκεται δίπλα στο κάστρο Φιρκά. Παίζαμε παιχνίδια, είδαμε κοχύλια, πολεμικά πλοία και μπήκαμε μέσα σε ένα πλοίο. Μου άρεσε πάρα πολύ.
Δημήτρης Γιαννούδης

Oι πρώτες εντυπώσεις μου πηγαίνοντας με το λεωφορείο στο Ναυτικό Μουσείο δεν ήταν και τόσο εντυπωσιακές.
Οταν φτάσαμε όμως στο Ναυτικό Μουσείο ήταν πολύ ωραία όλα, η φιλοξενία τους, οι ευγενικοί τρόποι κ.ά.
Εκεί μας δείξαν ένα μεγάλο μινωικό καράβι με πολλά κουπιά, μ’ ένα κατάρτι και πάνω του ζωγραφισμένα δύο δελφίνια.
Μετά πήγαμε σε μια έκθεση στο Γιαλί Τζαμί, περπατώντας με την κυρία μπήκαμε σε μια παράσταση, μετά πήγαμε στην πλατεία Τάλως εκεί είδαμε ένα σιντριβάνι με ένα χέρι, προχωρήσαμε και πήγαμε στο μουσείο Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
Αυτή την εκδρομή δεν θα τη ξεχάσω ποτέ.
Γιώργος Μιχαηλάκης

Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου εγώ και η τάξη μου πήγαμε στο Ναυτικό Μουσείο. Περάσαμε πολύ όμορφα και κάναμε πολλά παιχνίδια. Μου άρεσαν πολύ, πιο πολύ όμως μου άρεσε ένα που δεν ξέρω πως το λένε. Πρώτα για να το παίξουμε πρέπει να έχουμε καρτελάκια που να γράφουν πάνω τους κάποιο μέρος ενός πλοίου. Πρέπει ακόμα να έχουμε και μία καρτέλα που θα έχει μια ζωγραφιά από πλοίο. Επειτα βάζουμε κόλλα στα καρτελάκια και τα κολλάμε πάνω στην καρτέλα.
Το Ναυτικό Μουσείο ήταν πολύ όμορφο και είχε πολλά πλοία. Επίσης είχε και ένα εργαστήριο όπου ο υπεύθυνος του Ναυτικού Μουσείου φτιάχνει καράβια. Απέναντι από το εργαστήριο υπάρχει ένας χώρος που έχει το τιμόνι του καπετάνιου.
Εκεί μπορούμε να κάνουμε πως οδηγάμε το πλοίο.
Πέρασμα πολύ όμορφα και θα ήθελα να ξαναπάμε…!
Λύδια Βογιατζάκη

Αυτή η εκδρομή μου άρεσε πολύ. Πήγαμε και είδαμε ένα μικρό θέατρο που το έπαιξε το Δ’. Πήγαμε και είδαμ εένα καράβι αληθινό που είχε μπει στη θάλασσα. Πήγα στο κάστρο και μετά στο χέρι και περιμέναμε την Τετάρτη.
Οταν  ήρθε, ξεκινήσαμε να πάμε με τον κύριο Δημήτρη στο λεωφορείο. Σοτν δρόμο μας ήταν ένα σπιτάκι κάτι σαν μικρό μουσείο. Μπήκαμε μέσα και είδαμε εικόνες με τον Χριστό και τα παλιά πατώματα. Αυτή την εκδρομή δεν θα την ξεχάσω ποτέ.
Ολγα Ναξάκη

Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013 επισκεφθήκαμε το Ναυτικό Μουσείο, το Φρούριο Φιρκά, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Φάρο και το Γιαλί Τζαμί. Πρώτα Επισκευτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο. Μετά κάτσαμε κοντά στον φάρο για να φάμε και κάναμε πικ νικ. Μετά το φαγητό πήγαμε στο Ναυτικό Μουσείο. Είχε πολλά πλοία και δύο αίθουσες με όστρακα και  θαλάσσια ζώα. Μου άρεσε πάρα πολύ και ελπίζω να ξαναπάμε.

Μαρία Ανδρονικάκη

Το Ναυτικό Μουσείο Χανίων
Το Ναυτικό Μουσείο Χανίων βρίσκεται στην είσοδο του ενετικού φρουρίου Φιρκά, στην Ακτή Κουντουριώτη, στην πόλη των Χανίων. Ετος ίδρυσης του είναι το 1973. Αποτελεί το δεύτερο Ναυτικό Μουσείο στην Ελλάδα. Μου αρέσουν τα θέματα του γιατί έχει πολλά πλοία και μια αίθουσα με όστρακα και ψάρια. Το αγαπημένο μου θέμα από το Μουσείο είναι ένα μεγάλο πλοίο που είχαν οι Μινωίτες. Λέγετε Τριήρης. Αυτή την εκδρομή δεν θα την ξεχάσω ποτέ.
Ειρήνη και Τάνια

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία