Την άνοιξη του 1929 ένας ξεχωριστός θεατρικός θίασος κάνει αισθητή την παρουσία του στην πόλη. Οι παραστάσεις του στο «Ιδαίον Άντρο» γεµίζουν κόσµο και οι κριτικές είναι εξαιρετικές. Οι Χανιώτες ενθουσιάζονται µε την οπερέτα, το µουσικο-θεατρικό είδος που άκµασε στην Ελλάδα από το 1914 ως και το 1930 µε κύριους εκπροσώπους τον Θεόφραστο Σακελλαρίδη («Ο βαφτιστικός»), τον Νίκο Χατζηαποστόλου («Μοντέρνα καµριέρα»), τον Στάθη Μάστορα («Η Ριρίκα µας»), κ.ά. Στα Χανιά είχε έρθει ο θίασος της Έλλης Αφεντάκης και της Ειρήνης Βασιλάκης και ο δηµοσιογράφος της εφηµερίδας «Παρατηρητής» αφιερώνει πρωτοσέλιδο εγκωµιαστικό άρθρο για τον θίασο και τις παραστάσεις του.
Ο αρθρογράφος εξηγεί ότι είναι δύσκολο να τραγουδάς και να είσαι και ηθοποιός, γι’ αυτό και αναλύει τα προσόντα κάθε πρωταγωνιστή του θιάσου χωριστά. Οι δύο θιασάρχες και πρωταγωνίστριες σοπράνοι Έλλη Αφεντάκη και Ειρήνη Βασιλάκη κυριαρχούν στη σκηνή µε τη µελωδικότητά τους, την εκφραστικότητα των χειρονοµιών τους και την ηθοποιΐα τους. Μαζί µε αυτές η καρατερίστα του θιάσου η παλαίµαχη ηθοποιός Κατερίνα Τριχιά. Όσον αφορά στους ανδρικούς ρόλους πρώτος απ’ όλους ξεχωρίζει ο τενόρος Νίκος Αφεντάκης, ο οποίος έχει τα απαραίτητα φωνητικά προσόντα και την ανάλογη εµφάνιση στην σκηνή, είναι τέλειος για τον ρόλο του. Είναι ένας από τους λίγους κορυφαίους που διαθέτει η ελληνική µουσική σκηνή. Ο βαρύτονος Βασίλης Αφεντάκης µε την επιβλητική παρουσία του και τη βροντώδη φωνή του γεµίζει τη σκηνή και είναι ο πρώτος πραγµατικός µπάσος που εµφανίζεται στα Χανιά. Ο κωµικός ηθοποιός Στυλιανόπουλος µε τις γκριµάτσες κατακτά αµέσως το κοινό, ενώ εξίσου αξιόλογοι είναι και οι υπόλοιποι ηθοποιοί, όπως ο Βασιλάκης, ο Κωσταντινίδης και ο Ρούσος, παρά τη µικρή τους σκηνική παρουσία. Η ζωντανή ορχήστρα µε τον εξαιρετικό µαέστρο Μαστρακίνη συµβάλει στην άρτια παρουσίαση της οπερέτας. («Παρατηρητής», «Από το θέατρον» 13/4/1929)
*Ο κ. Αγησίλαος Κ. Αλιγιζάκης είναι ιατρός ορθοπεδικός, πολιτισµολόγος
Παρασκευάς Περάκης και Μιχαήλ Λαμπαθάκης κάνουν… uboxing την επικαιρότητα