Σε χαμηλά επίπεδα κινείται για μια ακόμα χρονιά η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, λόγω οικονομικής κρίσης αλλά και αβεβαιότητας για τα τέλη κυκλοφορίας. Tα μεταχειρισμένα κερδίζουν έδαφος πάντως, με τη… μερίδα του λέοντος να κατέχουν τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και τα αγροτικά. Αυτά επεσήμαναν υπεύθυνοι αντιπροσωπιών καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της πόλης μας, που μίλησαν στα “Χ.Ν.”.
Μιχάλης Μαυριδάκης: «Τέλη κυκλοφορίας στα ίδια επίπεδα»
«Η στάση αναμονής που κρατάει ο κόσμος, οφείλεται στο θέμα των τελών κυκλοφορίας, εξαιτίας της κυβέρνησης που για μια ακόμα χρονιά ταλαντεύεται και δεν έχει αποφασίσει ποιες θα είναι οι τιμές των τελών για φέτος. Απ’ ό,τι φαίνεται όμως θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα. Θα υπάρξει μια μικρή αύξηση των τελών στα καινούργια αυτοκίνητα, της τάξεως 5 με 10% καθώς και σε μοντέλα καινούργια αντιρυπογόνα euro 6 κατασκευής 2015, 2016,τα οποία όμως δεν έχουν κάνει ακόμα την εμφάνισή τους στη χώρα μας. Πιθανόν να μείνουν σταθερά τα τέλη στα παλαιά μεγάλου κυβισμού 2500 και 3000 κ.εκ.». Ο κ. Μαυριδάκης επεσήμανε επίσης ότι «στα ίδια επίπεδα με πέρσι θα μείνουν τα τέλη κυκλοφορίας στα τετράπορτα αγροτικά. Θα φορολογηθούν μόνο τα τετράπορτα αγροτικά τα οποία έχουν ταξινομηθεί σε εταιρείες, τα πάσης φύσεως επαγγελματικά δηλαδή. Η ζήτηση που υπάρχει το τελευταίο διάστημα είναι στα αγροτικά, λόγω εποχής και αγροτικών εργασιών, ενώ τα μικρά κυβισμού αυτοκίνητα έχουν μια σταθερή ζήτηση όλο το χρόνο».
Μανώλης Ροδουσάκης: «Παλιά αυτοκίνητα ακόμα σε κυκλοφορία»
«Ο καταναλωτής όταν χρειάζεται αυτοκίνητο θα το αγοράσει, ανεξάρτητα το τι θα κάνει η εκάστοτε κυβέρνηση όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας που κάθε χρόνο προσπαθεί να αλλάξει. Οι πωλήσεις των καινούργιων έχουν υποστεί καθίζηση, όχι γιατί ο κόσμος δεν θέλει το καινούργιο αυτοκίνητο, αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης, τη βαριά φορολογία και τις πολύ μεγάλες υποχρεώσεις σε λογαριασμούς που πρέπει να καλύψει, αναβάλει την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου. Ετσι βλέπουμε πολλά παλιά δεκαετίας και πάνω αυτοκίνητα, να κυκλοφορούν ακόμα στους δρόμους».
Κωνσταντίνος Στουπάκης: «Στροφή του κόσμου στους βενζινοκινητήρες»
«Αν και δεν έχουμε καμία τελεσίδικη απόφαση από το Υπουργείο Οικονομικών, θεωρούμε ότι τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων θα παραμείνουν και φέτος στα ίδια επίπεδα με πέρσι και σε ορισμένες περιπτώσεις θα υπάρξουν και μειώσεις. Αναφορικά με τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων ο κ. Στουπάκης σημείωσε ότι «δεν επηρεάζονται μόνο από τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και από πολλούς παράγοντες, με κύριο βέβαια την έλλειψη ρευστού στον κόσμο εξαιτίας της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης. Οι όποιες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων εστιάζονται σε μικρού κυβισμού μέχρι 1400 κ.εκ. και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τις τιμές πώλησής τους, αλλά λόγω των χαμηλών τελών που έχουν και τη λιγότερη κατανάλωση καυσίμου, σε σχέση με τα μεγαλύτερα σε κυβισμό αυτοκίνητα» σημειώνει ο ίδιος και προσθέτει ότι «τον τελευταίο χρόνο παρατηρείται μια αυξημένη ζήτηση αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης. Αυτό οφείλεται στο ότι ένας μικρού κυβισμού κινητήρας βενζίνης, είναι πιο αξιόπιστος από ένα πετρελαίου. Στο άμεσο μέλλον κινητήρες πετρελαίου θα τοποθετούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως σε αυτοκίνητα 2000 κ.εκ. και πάνω», κατέληξε ο κ. Στουπάκης
Γιώργος Φραντζεσκάκης: «Σταθερά πρώτα σε πωλήσεις τα μικρού κυβισμού»
«Περιμένουμε να δούμε τι θα αποφασίσει το αρμόδιο Υπουργείο σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε καμία σίγουρη πληροφόρηση για το τι μέλλει γενέσθαι. Πάντως ό,τι είναι θα ανακοινωθεί μέσα στον Νοέμβριο, ώστε να ξέρει ο κόσμος τι θα πληρώσει, αν τον συμφέρει να κρατήσει το αυτοκίνητό του ή θα αρχίσουν πάλι οι ουρές στην εφορία για κατάθεση πινακίδων».
Ο κ. Φραντζεσκάκης υπογράμμισε ότι «πωλήσεις σε καινούργια αυτοκίνητα είχαμε μόνο σε μικρού κυβισμού, ενώ “ανάσα” πήραν αρκετές αντιπροσωπίες που διέθεσαν αρκετά αυτοκίνητα σε εταιρείες ενοικιάσεων και σε Leasing. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μέχρι στιγμής έχει κινηθεί αρκετά ικανοποιητικά, με τον κόσμο βέβαια να προτιμάει αυτοκίνητα μικρά και οικονομικά μέχρι 5000 ευρώ».