Η δημοσίευση του διαλόγου κατά την είσοδο του Βαγγέλη Μαρινάκη στην εκκλησία στον Γαλατά για την κηδεία του Μίκη, ήταν η αφορμή για να επικοινωνήσουν μαζί μας άνθρωποι από το περιβάλλον του αείμνηστου μουσικοσυνθέτη.
Όπως εξήγησαν, η παρουσία του Έλληνα εφοπλιστή δεν αποτέλεσε έκπληξη για αυτούς, καθώς ο Μαρινάκης με τον Θεοδωράκη είχαν έρθει πολύ κοντά τα τελευταία 12 χρόνια, αναπτύσσοντας στενούς δεσμούς.
Δυστυχώς στην πατρίδα μας πολλές φορές χάνουμε το μέτρο για τα αυτονόητα και κρίνουμε η εκφράζουμε άποψη για πράγματα που δεν γνωρίζουμε όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση οι προσωπικές σχέσεις των δύο ανδρών. Η σύνεση δεν είναι ίδιον των πολυλογάδων. ” Μην προσπαθείς να παραβγαίνεις στα λόγια με τους λογάδες.Ο λόγος είναι των πολλών η φρόνηση των λίγων” (Διονύσιος Κάτων).
Έτσι ήτανε πάντα , οι εκάστοτε ισχυροί προβεβλημένοι με κάθε εκδοχή που υπάρχουν επωνύμως αναφερόμενοι.. προηγούνται και συμμετέχουν και εκάστοτε χαιρετίζουν.
Και πάντα θα υπάρχει ,ηχανισμός παραγωγής ισχυρών επωνύμων προβεβλήμενων , μέσω πολιτικής , επιστήμης, χρήματος, γραμμάτων ,αθλητισμού, show , και ότι άλλο ώς μηχανισμός σε κάθε εποχή.
Αυτό γινόνταν, γίνεται, και θα γίνεται.
Όχι ότι η φρόνηση είναι των λίγων και ο λόγος των πολλών . Οι πολλοί έχουν την ίδια φρόνηση με τους λίγους.
Απλά οι πολλοί είναι ανώνυμοι ( έχουν όνομα και επώνυμο), και πάλι απλά δεν είναι προβεβλημένοι.
Το γιατί υπάρχει ο μηχανισμός προβολής και γιατί υπάρχουν οι επώνυμοι προβεβλημένοι, και δεν προβάλλεται ένας ψαράς ή ένας αγρότης ή ένας μπιστικός ( τσοπάνης ) είναι μπερδεμένο θέμα.
Αξιότιμε κύριε η κυρία , θεωρώ σωστό ένα μέρος των παρατηρήσεων σας,εκτός από το θέμα της φρόνησης, όπου επιτρέψτε μου να παραμείνω σύμφωνος με τον Κάτωνα. Τα σχόλια σας έχουν ένα αντικειμενικό πρόβλημα είναι εκτός θέματος.Αν κάνετε το κόπο να ξαναδιαβάσετε το άρθρο θα αντιληφθείτε ότι δημιουργήθηκε θέμα εκ του μη όντος,δεδομένου ότι οι δύο άνδρες είχαν μία φιλία και βεβαίως δεν έχει καμία σημασία αν ο κ.Μαρινάκης είναι επιχειρηματίας,μπακάλης η κωδωνοκρούστης.Δεν πιστεύω να υπάρχει κάποιος παράφρων που θα ήθελε να λογοκρίνει τον αείμνηστο Μ.Θεοδωράκη για τις επιλογές των φίλων του!!!!!!!Με εκτίμηση
Η Καθημερινότητα είναι απρόσωπη θεσμικά, και πρέπει να λειτουργεί σαν καλοκουρτισμένο ρολίο’ι’.
Μέσα απ την φρόνηση των πολλών ώς προυπόθεση εμφανίζεται το σόλο του ένός, υπό προυποθέσεις πάντα.
Και είναι οι πολλοί που σπρώχνουν την ιστορία την διεκδικούν και την κατορθώνουν, χωρίς την πιθανότητα ( τονίζω πιθανότητα )υστεροβουλίας του ενός, ή και εξουδετερώνουν την υστερόβουλη πιθανή φρόνηση ( αν στέκει ο όρος) του ενός εκάστοτε.
Στο σύστημα αναφοράς που οι θεσμοί προηγούνται των ικανότερων, η κατά Κάτωνα άποψη πάσχει απ την αρχή.
Στο σύστημα αναφοράς που οι ικανότεροι πρωτοκαθεδρούν ( και σε αυτό το πλαίσιο Ρωμα’ι΄κής κοινωνικής αντίληψης για την ηγεμονία όμως εκφράστηκε η άποψη).
Η ύπαρξη όμως εξ ορισμού – και ώς προυπόθεση του κάθε συστήματος αναφοράς -ώς αυταξία των πολλών απαιτεί την επίλυση του κοινωνικού με βάσει τηνν θεσμικότητα που προηγείται των ικανοτέρων.
Aξιότιμε ανώνυμε, πολύ ενδιαφέροντα τα επιχειρήματα σας τα οποία βεβαίως είναι σεβαστά ως άποψη.Ούτως η άλλως ο πλουραλισμός των απόψεων είναι ότι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει ένα ελεύθερο δημοκρατικό πολίτευμα.΄Εχω την άποψη ότι θεσμικότητα ορίζει το πλαίσιο λειτουργίας του κράτους και δεν κατοχυρώνει την ατομική φρόνηση.Ο αείμνηστος Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουάζ Μιττεράν το διατύπωσε πολύ γλαφυρά:” Δημοκρατία είναι επίσης το θεσμικό δικαίωμα να λες ανοησίες” ….Με εκτίμηση
Aξιότιμε ανώνυμε, πολύ ενδιαφέροντα τα επιχειρήματα σας τα οποία βεβαίως είναι σεβαστά ως άποψη.Ούτως η άλλως ο πλουραλισμός των απόψεων είναι ότι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει ένα ελεύθερο δημοκρατικό πολίτευμα.΄Εχω την άποψη ότι θεσμικότητα ορίζει το πλαίσιο λειτουργίας του κράτους και δεν κατοχυρώνει την ατομική φρόνηση.Ο αείμνηστος Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουάζ Μιττεράν το διατύπωσε πολύ γλαφυρά:” Δημοκρατία είναι επίσης το θεσμικό δικαίωμα να λες ανοησίες” ….Με εκτίμηση