20.1 C
Chania
Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025

Στην 44η θέση η Ελλάδα στον Δείκτη Επίδοσης Logistics το 2014

Την πεποίθηση ότι η νομοθεσία για την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα ουδόλως στηρίζει, ως έχει, την ανάπτυξη, παρά μόνο “χαρίζει τις ελληνικές υποδομές σε μεγάλες αλυσίδες logistics, χωρίς να κερδίζει η χώρα μας τίποτα”, εκφράζει ο Γιάννης Σιαμάς, μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και ομιλητής, αύριο, σε εκδήλωση της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος, στο πλαίσιο του χρηματοοικονομικού πολυσυνεδρίου Money Show, στη Θεσσαλονίκη.

“Η ανάπτυξη έρχεται με εξαγωγές και όχι με διερχόμενα φορτία. Από αυτά θα είχαμε όφελος μόνο αν κάποια από τα εμπορεύματα εκτελωνίζονταν ως ευρωπαϊκά στην Ελλάδα ή μεταποιούνταν, έστω σε έναν ελάχιστο βαθμό, π.χ., με κάποια αλλαγή στη συσκευασία τους, για να εισπράττουμε τον ΦΠΑ. Όπως γίνεται σήμερα η διαδικασία, η Ελλάδα δεν κερδίζει τίποτα”, ισχυρίζεται ο κ.Σιαμάς, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ενόψει της αυριανής εκδήλωσης.

Κατά τον ίδιο, παρότι μέχρι σήμερα έγιναν πολλές προσπάθειες για την εξέλιξη της αγοράς εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα, ουδέν πραγματοποιήθηκε σε συστημική βάση και έτσι η όλη διαδικασία αναλώθηκε σε επίπεδο μικρο-παρεμβάσεων σε συγκεκριμένους τομείς. “Έτσι όμως δεν αναπτύσσεται μια αγορά”, σημειώνει.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι οι εξελίξεις στον κλάδο οδηγούνται από τις επιταγές του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), ενώ προσθέτει ότι, παρότι η νέα νομοθεσία δημιουργεί δυνατότητες για την ανάπτυξη του επιχειρείν στον κλάδο, ωστόσο η έλλειψη αξιοπιστίας του κράτους απέναντι στις επιχειρήσεις, η κακή ψυχολογία και η αμφιβολία ως προς τη σταθερότητα των ρυθμίσεων, δυναμιτίζει την όποια προοπτική.

Βελτιωμένη η θέση της Ελλάδας στον δείκτη LPI της Παγκόσμιας Τράπεζας
Πάντως, βελτιωμένη εμφανίζεται η θέση της Ελλάδας στον Δείκτη Επιδόσεων Logistics (Logistic Performance Index-LPI) της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2014. “Στη φετινή έκθεση η Ελλάδα κατατάσσεται 44η μεταξύ 160 χωρών, ενώ, μεσοσταθμικά, στις εκθέσεις των ετών 2007, 2010, 2012 και 2014, η χώρα βρίσκεται στην 50η θέση. Αυτό σημαίνει ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί. Η έκθεση αυτή εστιάζει στις υποδομές, αλλά και στην ελεύθερη διακίνηση των φορτίων, εξετάζοντας παράγοντες όπως οι τελωνειακές διατυπώσεις, οι ημέρες καθυστερήσεων στη διακίνηση ενός φορτίου κτλ. Υπήρξαν πολλές βελτιώσεις σε επίπεδο γραφειοκρατίας και τεχνολογιών πληροφορικής, πχ, μέσω του ηλεκτρονικού τελωνείου (e-customs) ή της ηλεκτρονικής εφορίας, αλλά το κομμάτι στο οποίο υστερούμε είναι αυτό των ναυλώσεων’, καταλήγει ο κ.Σιαμάς.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα