Στην αθωότητά του επιμένει ο 48χρονος αγρότης από χωριό της Μεσαράς, ο οποίος κατηγορείται για την κλοπή της θαυματουργής εικόνας του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου από τη Μονή Καλυ- βιανής. Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε έξι χρόνια με αναστολή. Το δευτεροβάθμιο δικαστήριο έχει προσδιοριστεί για σήμερα, οπότε και σύμφωνα με την υπεράσπιση θα παρουσιαστούν στοιχεία, τα οποία αποδεικνύουν ότι ο κατηγορούμενος δεν είχε καμία σχέση με την κλοπή.
Σύμφωνα με την εφημερίδα “ΠΑΤΡΙΣ” η εμπλοκή του στην υπόθεση προέκυψε κυρίως από τη μαρτυρία μοναχής, η οποία ουσιαστικά τον υποδείκνυε ως ύποπτο. Ο αγρότης είχε εξεταστεί προανακριτικά στο Αστυνομικό Τμήμα Μοιρών, όμως δεν είχαν προκύψει επιβαρυντικά στοιχεία σε βάρος του. Η διερεύνηση της υπόθεσης «πάγωσε», όμως ο φάκελος άνοιξε ξανά με εντολή του Αρχηγείου της ΕΛ. ΑΣ. κατόπιν των ασφυκτικών πιέσεων που είχαν ασκηθεί ακόμα και από ομογενείς του εξωτερικού, που έφθασαν στο σημείο να αποστείλουν επιστολή στον τότε πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή. Στο πλαίσιο των πιέσεων αυτών, με την υπόθεση ασχολήθηκε το τμήμα Αρχαιοκαπηλίας Αθηνών ενώ αντίγραφο της δικογραφίας είχε ζητήσει και το υπουργείο Πολιτισμού. Τα δεδομένα άλλαξαν όταν ενώπιον της αρμόδιας ανακρίτριας κλήθηκαν μοναχές της Καλυβιανής και κυρίως η καλόγρια που εξαρχής είχε υποδείξει ως ύποπτο τον 48χρονο αγρότη.
Στις συμπληρωματικές καταθέσεις που δόθηκαν, ζητήθηκαν διευκρινίσεις σε σχέση πάντα με τον βασικό ύποπτο. Στην πρώτη κατάθεση που είχε δώσει στην αστυνομία, ο αγρότης είχε υποστηρίξει ότι είχε κάνει τάμα στην Παναγία. Αγόρασε μια λαμπάδα και πήγε στο μοναστήρι για να την αφήσει. Περιγράφει ότι πήγε στην εκκλησία, έβαλε χρήματα στο παγκάρι και στην προσπάθεια του να ανάψει τη λαμπάδα, τον βοήθησε μια καλόγρια. Στη συμπληρωματική κατάθεση που έδωσε ρωτήθηκε εάν γνωρίζεται με την καλόγρια που τον είχε υποδείξει ως ύποπτο. Ο 48χρονος απάντησε ότι τη γνώριζε φυσιογνωμικά. Το ζητούμενο για τις αστυνομικές και δικαστικές αρχές αλλά κυρίως για τους πιστούς είναι πού βρίσκεται η θαυμ τουργή εικόνα. Αυτή είναι η αγωνία όλων, αν και πλέον σήμερα αρκετοί είναι εκείνοι που εκφράζουν φόβους ότι η εικόνα που συνιστά πειστήριο του εγκλήματος, θα έχει τεμαχιστεί και καταστραφεί. Η πιο αισιόδοξη εκδοχή αναφέρει ότι ίσως είναι θαμμένη κάπου ώστε να μην βρεθεί ποτέ.
Ενδιαφέρον για την υπόθεση είχε εκδηλωθεί από την Ιντερπόλ με αφορμή τις πληροφορίες που υπήρξαν ότι την περίοδο της κλοπής, βρίσκονταν στη Μεσαρά Βούλγαροι που έχουν εμπλακεί σε υποθέσεις αρχαιοκαπηλίας. Στο πλαίσιο της προανακριτικής έρευνας υπήρξαν ενδείξεις και για άλλα ύποπτα πρόσωπα, τα οποία όμως δεν κατέστη δυνατόν, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, να ταυτοποιηθούν ώστε να αποκαλυφθεί ο ρόλος τους σε σχέση με την παρουσία τους στη Μονή την ημέρα της κλοπής.
Tην εικόνα της Παναγίας μαζί με τα μεγάλης αξίας αναθήματα είχαν κλέψει, σύμφωνα με τις μοναχές, δύο άνδρες, οι οποίοι επέβαιναν σε ένα μαύρο 4X4 αγροτικό αυτοκίνητο. Oι δράστες είχαν μπει σαν… κύριοι στο εσωτερικό του ναού, αδιαφορώντας για την παρουσία μοναχών και πιστών στον χώρο. H εικόνα ήταν η παλαιότερη του μοναστηριού, δημιουργήθηκε στα τέλη του 17ου αιώνα, φτιαγμένη με κερί και μαστίχα.