To WhatsApp ανακοίνωσε αλλαγές στους όρους παροχής των υπηρεσιών του, για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια, γεγονός που σηματοδοτεί την πλήρη ενσωμάτωσή του με την οικογένεια εταιρειών του Facebook. Προτάσεις φίλων, προσφορές και διαφημίσεις στο Facebook θα προκύπτουν συνυπογίζοντας οτιδήποτε είναι σε θέση να γνωρίζει η εταιρεία από τη χρήση του WhatsApp -κυρίως τον αριθμό του κινητού σας και των επαφών σας-, εκτός εάν ο χρήστης το απαγορεύσει εντός 30 ημερών.
Η ενημέρωση των σχετικών όρων με ημερομηνία 25 Αυγούστου 2016, αφορά κυρίως τους τρόπους τους οποίους δοκιμάζει η υπηρεσία για την επικοινωνία των χρηστών του με επιχειρήσεις, το γεγονός ότι αποτελεί μέρος του γιγαντιαίου πλέον Facebook, ότι η επικοινωνία γίνεται με κρυπτογράφηση από ένα άκρο ως το άλλο, τη δυνατότητα WhatsApp Calling και εργαλεία για την αξιοποίηση της εφαρμογής από τον browser και το desktop.
Σύμφωνα με την ανανεωμένη έκδοση της σελίδας των νομικών πληροφοριών, το WhatsApp που ανήκει από το 2014 στον όμιλο εταιρειών του Facebook, θα μοιράζεται πληροφορίες με και από το Facebook «για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες και τις προσφορές μας, π.χ. καταπολεμώντας τα spam στις διάφορες εφαρμογές, κάνοντας προτάσεις και προβάλλοντας σχετικές προσφορές και διαφημίσεις στο Facebook».
Τονίζεται ότι «το περιεχόμενο που κοινοποιείτε στο WhatsApp, συμπεριλαμβανομένων των μηνυμάτων, φωτογραφιών και πληροφοριών του λογαριασμού σας, δεν δημοσιεύεται στο Facebook ή σε οποιαδήποτε από τις άλλες εφαρμογές μας και δεν είναι ορατό σε άλλους , και το περιεχόμενο που δημοσιεύετε σε αυτές τις εφαρμογές δεν κοινοποιείται στο WhatsApp και δεν είναι ορατό σε άλλους.»
Έτσι, με βάση στοιχεία που απορρέουν από τη χρήση του WhatsApp μπορούν στο εξής να γίνονται από το Facebook προτάσεις φίλων, σελίδων ή «περιεχομένου με ενδιαφέρον» καθώς και η προβολή αντίστοιχων προσφορών και διαφημίσεων.
Δυνατότητα υπαναχώρησης
Οι νέοι χρήστες θα πρέπει να δώσουν ρητά την συναίνεσή τους για την κοινοποίηση πληροφοριών στο Facebook κατά τη δημιουργία του λογαριασμού τους.
Αν είστε ήδη χρήστης, μπορείτε να επιλέξετε να μην κοινοποιούνται οι πληροφορίες του λογαριασμού WhatsApp στο Facebook, συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων και των προτάσεων για τη βελτίωση της εμπειρίας σας στο Facebook. Οι υπάρχοντες χρήστες που αποδέχονται την ενημερωμένη έκδοση των όρων και της πολιτικής απορρήτου θα έχουν 30 επιπλέον ημέρες στη διάθεσή τους για να ενεργοποιήσουν αυτή την επιλογή επιλέγοντας Ρυθμίσεις > Λογαριασμός.
Σε κάθε περίπτωση, το WhatsApp θα κοινοποιεί στο Facebook και τις άλλες εταιρείες του ομίλου πληροφορίες για το λογαριασμό σας στο WhatsApp όχι όμως για να σας προβάλλει διαφημίσεις ή άλλες προτάσεις. Άλλοι σκοποί όπως η βελτίωση της υποδομής και μετάδοσης, της μελέτης της χρήσης των δύο υπηρεσιών, την θωράκιση των συστημάτων τους και την μάχη εναντίον των ανεπίκλητων διαφημιστικών μηνυμάτων, την κατάχρηση ή την παραβίαση των όρων παροχής των υπηρεσιών τους. Έτσι, ο χρήστης δεν αποκλείεται από το (παρεχόμενο χωρίς χρέωση) WhatsApp, αλλά περιορίζει την εκμετάλλευση των δεδομένων του (από την οποία εισπράττει έσοδα).
Σε ότι αφορά στις διαφημίσεις στο WhatsApp, οι νέοι όροι περιλαμβάνουν νέους τρόπους χρήσης του WhatsApp:
«Δεν θέλουμε spam στις υπηρεσίες μας. Θα συνεχίσουμε να διερευνούμε τρόπους για να μπορείτε να αλληλεπιδράτε με επιχειρήσεις μέσω του WhatsApp, π.χ. με μηνύματα για πληροφορίες παραγγελιών, συναλλαγών και ραντεβού, ειδοποιήσεις παράδοσης και αποστολής, καθώς και ενημερώσεις σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες. Για παράδειγμα, μπορείτε να λάβετε πληροφορίες για μια προσεχή πτήση, την απόδειξη για κάποια αγορά σας ή μια ειδοποίηση για την ημερομηνία κάποιας παράδοσης.
Τα μηνύματα που πιθανώς να έχετε λάβει με διαφημιστικό περιεχόμενο μπορεί να είναι σχετικά με κάτι που σας ενδιαφέρει. Δε θέλουμε να έχετε μια άσχημη εμπειρία με spam. Όπως και με όλα τα μηνύματά σας, εσείς διαχειρίζεστε τις δυνατότητες επικοινωνίας και εμείς σεβόμαστε τις επιλογές σας.»
ΠΗΓΗ: in.gr