Στο προσκήνιο έρχεται για μια ακόμη φορά η πρόταση για τραίνο στην Κρήτη
Το θέμα θα συζητηθεί αυτή τη φορά στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Χανίων την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα.
Είναι το τρίτο θέμα της ημερήσιας διάταξης με εισηγητή τον Τάσο Βάμβουκα, στο πλαίσιο, όπως εξηγεί ο ίδιος των αποφάσεων που ήδη έχουν λάβει όλα τα Δημοτικά Συμβούλια των μεγάλων δήμων του νησιού. Ο κ. Βάμβουκας χαρακτηρίζει, το μέσο σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, ως «κρίσιμη επένδυση για την Κρήτη του μέλλοντος». Στην εισήγησή του ο κ. Βάμβουκας σημειώνει ότι «η κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ δίνει μοναδική ευκαιρία παράλληλης χάραξης σιδηροδρομικής γραμμής όπου αυτό κριθεί εφικτό. Αυτή, λοιπόν, η χρονική
στιγμή κατά την οποία οι ανάγκες συνυπάρχουν με τις ευκαιρίες θα πρέπει να αξιοποιηθεί χωρίς χρονοτριβή για να προωθηθεί η ιδέα της κατασκευής ενός δικτύου σταθερής τροχιάς που θα ενώνει τις πόλεις της βόρειας Κρήτης που φιλοξενεί το 20% των επισκεπτών της χώρας μας».
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι «η Ευρώπη σταμάτησε εδώ και χρόνια να «επιδοτεί» την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων στις περιφέρειες με τελευταία αυτών την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Οι ενισχύσεις στρέφεται πλέον αποκλειστικά σε επενδύσεις μέσων
σταθερής τροχιάς που περιορίζουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση, την ατμοσφαιρική ρύπανση, τον θόρυβο και βελτιώνουν τη δημόσια υγεία, το περιβάλλον, την οδική ασφάλεια. Το έργο επομένως της σιδηροδρομικής σύνδεσης των πόλεων της Κρήτης βρίσκεται από τη φύση του στο επίκεντρο των χρηματοδοτικών προτεραιοτήτων της Ε.Ε. στον κάδο των μεταφορών και θα πρέπει αυτό να το αξιοποιήσουμε». Σύμφωνα με τον κ. Βάμβουκα, στην προοπτική σιδηροδρόμου στην Κρήτη δεν υπάρχει κάτι παράδοξο, καθώς έχουμε τα επιτυχημένα παραδείγματα άλλων μεγάλων νησιών της Μεσογείου, της Σικελίας, της Σαρδηνίας και της Κορσικής ακόμη και της μικρής Μαγιόρκας.
Ο ίδιος τονίζει ότι «μια υπερσύγχρονη γραμμή τρένου πράσινης τεχνολογίας είναι η απαραίτητη υποδομή ώστε η Κρήτη “να μη χάσει το τρένο” και να μπει στην ευρωπαϊκή πρωτοπορία των μεταφορών του 21ου αιώνα» και καταλήγοντας καλεί το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων να συνταχθεί «σε αυτό τον αγώνα» και να ενώσει την φωνή του «για την οδική ασφάλεια και την βιώσιμη ανάπτυξη στο νησί μας».
ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αλλα θέματα της συνεδρίασης είναι, μεταξύ άλλων:
•Ορισμός εκπροσώπου στην γνωμοδοτική επιτροπή για θέματα ανέλκυσης, απομάκρυνσης ή εξουδετέρωσης ναυαγίων.
•Τροποποίηση τεχνικού προγράμματος – Αναμόρφωση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 του Δήμου Χανίων.
• Αναμόρφωση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 του ΔΟΚΟΙΠΠ.
• Αναμόρφωση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων.
• Μεταβολές σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025.
• Έγκριση επιχειρησιακού προγράμματος δράσεων για τη διαχείριση αδέσποτων ζώων συντροφιάς έτους 2024.
• Απομάκρυνση κενωθέντος περιπτέρου οδού Αποκορώνου και Περίδου γωνία.
Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΧΑΝΙΩΝ
Στο μεταξύ, συνεδρίαση του Συμβουλίου της Κοινότητας Χανίων, θα διεξαχθεί στην Αίθουσα
Τύπου, στο Δημαρχείο Χανίων την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου στις 12 το μεσημέρι.
Πολύ σημαντική η πρωτοβουλία του κυρίου Βάμβουκα. Χρειάζεται όμως και την υποστήριξη ημών των υπολοίπων. Είναι απαραίτητη η πίστη στο όραμα για ένα καλύτερο αύριο για τις ζωές μας και τον τόπο μας.
Πολυ σωστος ο Βαμβουκας !!!!!! το χρειαζεται η Κρητη αυτο !!!!!! 250 χμ. γραμες !!!!! θα πηγενω στον Αγιο και επιστροφη για βολτα !!!!!! μακαρι να γινει !!!!!!
Τα Τεμπη απεδειξαν ότι θα πρεπει να γίνει μια προσεκτικη μελέτη. Ειμαι υπερ του τραινου που θα διευκολύνει την κίνηση απο την μια ακρη της Κρήτης στην αλλη. Ελπιζω η ΕΕ να κατανοησει το θεμα αυτο.
Εδώ ο πρώην Δήμαρχος δεν μπόρεσε να κάνει καμία ασφαλτόστρωση σε κανένα δρόμο ξεκινησε τον κόμβο των Μουρνιων και ούτε και αυτόν έκανε τίποτα.
Τώρα θέλει τρένο.Εντάξει ας γίνει πρώτα ο ΒΟΑΚ και τα λέμε σε 200-300 χρόνια για τρένο.