Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024

 Στο… σφυρί το αεροδρόμιο

Δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων καθώς εγκρίθηκε από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Μάλιστα, όπως ανακοινώθηκε, η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα καθοριστεί μετά την έγκριση της σύμβασης από το Δημόσιο. Η είδηση προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση των φορέων των Χανίων. Για «εκχώρηση και όχι παραχώρηση του αεροδρομίου, το οποίο έχει καθαρά έσοδα δέκα εκατομμύρια ευρώ ετησίως» κάνουν λόγο σε δηλώσεις τους στα “Χ.Ν.” οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας Χανίων διά του προέδρου του Συλλόγου τους Μανώλη Αρμουτάκη. Σκληρή γλώσσα και από τον πρόεδρο του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανιων Γιάννη Μαργαρώνη, ο οποίος τονίζει πως το «ξεπούλημα» του αεροδρομίου θα είναι η «καταστροφή της τοπικής οικονομίας». Στάση αναμονής από την Ενωση Ξενοδόχων Χανίων που περιμένει «να δει» τις δεσμεύσεις των νέων επενδυτών. Κάλεσμα σε όλους τους φορείς προκειμένου να οργανώσουν τις αντιδράσεις τους απευθύνει ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης.

OI EΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

«Η θέση του Συλλόγου μας είναι πάγια και έχουμε κάνει αγώνες γι’ αυτήν. Είμαστε κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Χανίων. Θεωρούμε ότι δεν είναι παραχώρηση, αλλά είναι εκχώρηση. Δηλαδή ξεπουλάνε, χαρίζουνε το αεροδρόμιο επειδή έτσι το επιτάσσουν κάποιοι», ανέφερε στα “Χ.Ν.” ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) Χανίων κ. Μανώλης Αρμουτάκης. «Το αεροδρόμιο των Χανίων έχει δέκα εκατομμύρια καθαρά έσοδα τον χρόνο, ενώ η επέκτασή του θα το καταστήσει ένα πολύ σύγχρονο αεροδρόμιο. Ποιος ο λόγος λοιπόν να μπει ιδιώτης; Ας βγει κάποιος από τους υπέρμαχους των ιδιωτικοποιήσεων να μας πει τι παραπάνω θα φέρει ο ιδιώτης στο αεροδρόμιο των Χανίων. Γι’ αυτό το ερώτημα καμία απάντηση δεν έχει δοθεί», επεσήμανε ο κ. Αρμουτάκης και πρόσθεσε: «Εμείς θεωρούμε ότι ο ιδιώτης δεν μπορεί να φέρει τίποτα παραπάνω στο αεροδρόμιο, θα τα βρει όλα έτοιμα και ουσιαστικά θα επενδύσει σε μια κερδοφόρα επιχείρηση». «Αν το αεροδρόμιο θα ιδιωτικοποιηθεί, αυτός που θα χάσει είναι ο κάθε πολίτης των Χανίων, ο κάθε καταστηματάρχης και επαγγελματίας. Διότι η ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει αύξηση των εισιτηρίων. Αυτό είναι δεδομένο. Ο ιδιώτης θα μπει για να κερδίσει, δεν θα μπει για να αποδώσει κάτι καλύτερο. Αυτό το γνωρίζουν όλοι πολύ καλά», τόνισε ο κ. Αρμουτάκης, ο οποίος προανήγγειλε πως θα υπάρξουν αντιδράσεις σε συνεννόηση με την Ομοσπονδία Εργαζομένων στην Υ.Π.Α. και όλους τους τοπικούς φορείς.

Ο ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ
Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης, μιλώντας στα “Χ.Ν.”, έκανε λόγο για μια «πολύ αρνητική εξέλιξη» τονίζοντας την ανάγκη να συναντηθούν ξανά όλοι οι φορείς των Χανίων προκειμένου να αποφασίσουν για τους τρόπους αντίδρασης στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων καθώς όπως ανέφερε: «Ολοι έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους και στι παρελθόν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Ελπίζω να μην έχουν αλλάξει γνώμη».

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Ε.Β.Ε.Χ.

«Εμείς δεν είμαστε κατά των ιδιωτικοποίησεων, αλλά σε καμία περίπτωση με τον τρόπο που γίνεται αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο. Δηλαδή ξεπουλιέται το αεροδρόμιο των Χανίων σε ένα “πακέτο” μαζί με υπόλοιπα αεροδρόμια, τα οποία μπορεί να είναι προβληματικά, όμως το δικό μας έχει πολύ καλό αποτέλεσμα όσον αφορά την κερδοφορία του ανά έτος», ανέφερε ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Χ. Γιάννης Μαργαρώνης. «Θα θέλαμε να ξέρουμε ξεκάθαρα κι αυτό θα περιμέναμε από την κυβέρνηση, πώς ένα αεροδρόμιο, όπως των Χανίων, που αφήνει έσοδα κάθε χρόνο δέκα εκατομμύρια ευρώ, παραχωρείται σε τέτοια τιμή; Διότι, εάν το “έβγαζε στο σφυρί” και το ιδιωτικοποιούσε μια τιμή εκκίνησης τουλάχιστον πεντακόσια εκατομμύρια, τότε ο ιδιώτης θα προσπαθούσε να βγάλει περισσότερα έσοδα για να μπορέσει να έχει ίδιον όφελος», επεσήμανε ο κ. Μαργαρώνης και πρόσθεσε: «Τώρα εάν το αεροδρόμιο ιδιωτικοποιηθεί με αυτά τα αστεία ποσά που ακούμε για τριάντα χρόνια, σε καμία περίπτωση ο ιδιώτης δεν θα ενδιαφερθεί να αυξήσει την επιβατική κίνηση, κάτι το οποίο για μας θα είναι κόλαση, όταν παλεύουμε κάθε χρόνο να φέρουμε περισσότερους τουρίστες και να βελτιώσουμε την οικονομία του τόπου μας. Αυτό μπορεί να είναι και η καταστροφή. Οσο για τις χαμηλού κόστους εταιρίες, εάν ακριβύνουν τα τέλη του αεροδρομίου έστω κι ένα ευρώ θα φύγουν. Εάν η τιμή εκκίνησης είναι στα τρία ή τέσσερα ή πέντε εκατομμύρια, μπορούμε να το πάρουμε και εμείς», κατέληξε ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Χ.

ΟΙ ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ

«Είχαμε πει ότι εμείς δεν είμαστε κατά των ιδιωτικοποιήσεων. Ομως θα θέλαμε να δούμε ποιες είναι οι δεσμεύσεις των νέων επενδυτών. Γνωρίζω ότι είχε γίνει μια συζήτηση ότι πριν προχωρήσουν σε κάποια αναδιαμόρφωση των τιμολογίων πρέπει να έχουν γίνει συγκεκριμένες επενδύσεις. Γνωρίζω επίσης καλά ότι έχουν πάρει συγκεκριμένες χρεώσεις περιφερειακών αεροδρομίων σε όλη τη Μεσόγειο προκειμένου να κινηθούν σε αυτό το πλαίσιο. Σε πρώτη φάση, εάν γίνουν όλα υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις, νομίζω πως είναι μια εξέλιξη που ήταν επόμενο να συμβεί», ανέφερε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χανίων Μ. Γιαννούλης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα