Στον “αέρα” βρίσκεται και πάλι ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης, στον οποίο αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.
«Kρίσιμος παράγοντας για να ξεπεράσουμε την κρίση είναι ένα ισορροπημένο πρόγραμμα πποδομών, δημόσιο και ιδιωτικό. Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον. Το συμφέρον όλων, όχι των λίγων», δήλωσε ο κ. Καραμανλής. Παράλληλα άσκησε έντονη κριτική κατά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας την ότι με τη μέθοδο των κατατμήσεων οδήγησε σε κουφάρια και τεράστιες καθυστερήσεις μεγάλα έργα, τα οποία πληρώνονται τρεις φορές πάνω από την αξία τους. Ο ίδιος εξήγησε πως «τα μεγάλα έργα για εμάς, δεν είναι εργαλεία υφαρπαγής ψήφων, ούτε εντυπωσιασμού και λαϊκισμού. Είναι εργαλεία ανάπτυξης και δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Μία από τις βασικότερες δεσμεύσεις της κυβέρνησής μας είναι αυτή ακριβώς, να δημιουργήσουμε νέες δουλειές και μακροπρόθεσμα να αναπτυχθούν και να αναβαθμιστούν ολόκληρες περιοχές», ανέφερε. «Το μοντέλο “μεγάλες εκπτώσεις” καταλήγει να πληρώνουμε πιο ακριβά τα έργα και να τα κάνουμε σε διπλάσιο και τριπλάσιο χρόνο», πρόσθεσε και έφερε ως παράδειγμα τρία μεγάλα έργα «που είναι παράδειγμα προς αποφυγή και χρειάζονται ριζικές λύσεις».
ΠΡΟΒΛΗΜΑ Ο Β.Ο.Α.Κ.
Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ΒΟΑΚ, έργο για το οποίο επισήμανε πως «η αλήθεια είναι ότι αυτό που δημοπρατήθηκε όπως ισχυριζόταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν μία ιδέα με κάτι σκίτσα» και διαβεβαίωσε ότι σύντομα θα ξεκινήσει η δημοπράτησή του. «Όπως έχει σχεδιαστεί, δεν πρόκειται να ξεκινήσει. Γιατί μιλάμε για 3 επιμέρους έργα με 3 διαφορετικούς τρόπους δημοπράτησης, χωρίς μελέτες και χωρίς περιβαλλοντική έγκριση», υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Εμείς σχεδιάζουμε να εξετάσουμε την αλλόκοτη αυτή “αρχιτεκτονική” του έργου, να ξεκινήσουμε όσες μελέτες υπολείπονται και να ολοκληρώσουμε όσες εκκρεμούν. Να αδειοδοτήσουμε το έργο περιβαλλοντικά. Εμείς όχι απλώς θα ενεργοποιήσουμε ξανά τον ΟΑΚ, αλλά θα τον ενισχύσουμε ουσιαστικά». Όπως είπε ο κ. Καραμανλής, στον προγραμματισμό της κυβέρνησης, μεταξύ άλλων, είναι να λυθούν οι εκκρεμότητες για να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.
Στήριξη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης
Ως ένα ζήτημα της Κρήτης, «το οποίο ξεπερνά πλέον την τοπική διάσταση, για αυτό και βρήκε το δρόμο του στο εθνικό πρόγραμμα υποδομών της Ν.Δ.», χαρακτήρισε τον ΒΟΑΚ ο βουλευτής Χανίων Μανούσος Βολουδάκης (φωτ.) κατά την ομιλία του στη Βουλή. Ο κ. Βολουδάκης, τόνισε πως «η Κρήτη είναι πλέον η τελευταία Περιφέρεια της χώρας η οποία δε διαθέτει ένα αυτοκινητόδρομο της προκοπής. Στις τελευταίες εβδομάδες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, οι Κρητικοί ακούσαμε μια ακόμα σειρά από παραμύθια που προσπαθούσαν να δώσουν την εντύπωση περίπου ότι αύριο μεθαύριο θα έχουμε το νέο ΒΟΑΚ. Κι αυτό χωρίς να έχει γίνει βέβαια η απαραίτητη προεργασία, χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες μελέτες». Ο κ. Βολουδάκης συμφώνησε με τον υπουργό Υποδομών πως «έκαναν εξαγγελίες βάσει μιας ιδέας και ενός σκίτσου». Ο Χανιώτης βουλευτής υποστήριξε ότι «ο Υπουργός των Υποδομών έχει άριστη αντίληψη του ζητήματος και πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην ολοκλήρωση των μελετών και την προκήρυξη των έργων. Πρέπει να γίνει σαφές ότι στο ζήτημα αυτό δεν υπάρχει δυνατότητα απώλειας ούτε μιας ημέρας». Ο κ. Βολουδάκης χαιρέτισε την αναφορά του Υπουργού Υποδομών στην ανάγκη ενίσχυσης του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, τονίζοντας ότι «το έργο του ΒΟΑΚ είναι συνυφασμένο με την επαναφορά στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης όλων των αρμοδιοτήτων που του δώσαμε κατά την ίδρυσή του το 2013, όπως δεσμευθήκαμε και προεκλογικά».
Φτιαξαετς το ΒΟΑΚ επιτέλους όχι λογια πράξεις