Στον “αέρα” βρίσκεται η λειτουργία των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ) καθώς αυτή τη στιγμή υπηρετούν λιγότεροι από τους μισούς εκπαιδευτικούς που προβλέπει η νομοθεσία, ενώ η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση των Κέντρων έχει λήξει από τον περασμένο Αύγουστο και το μέλλον τους διαγράφεται αβέβαιο.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με το συγκεκριμένο αντικείμενο επισημαίνουν την ανάγκη συστηματικότερης υποστήριξης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τόσο από την κεντρική εξουσία όσο κι από τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα παραπάνω αναδείχθηκαν, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια του εισαγωγικού σεμιναρίου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
Το σεμινάριο διοργάνωναν το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ) Βάμου, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
Στο πλαίσιο του σεμιναρίου παρουσιάστηκαν δράσεις και σχολικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν από σχολεία των Χανίων καθώς και ο σχεδιασμός προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, από την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ/βάθμιας Εκπ/σης Ν. Χανίων Αρετή Μαρματάκη, ενώ διοργανώθηκε και εργαστήριο δημιουργικής γραφής με θέμα “Η Ελευθερία της Αυτοδιάθεσης”, με την καθοδήγηση της αρχαιολόγου και συγγραφέως Ειρήνης Γαβριλάκη.
Μιλώντας στα “Χ.ν.” ο υπεύθυνος του ΚΕΠΕΑ Βάμου, Φώτης Ποντικάκης, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι παρότι έχουν σημειωθεί κάποια βήματα μέσα από τις δυνατότητες που δίνουν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και ΕΠΑΛ, διαπιστώνεται ένα σοβαρό κενό στο να βρεθεί χώρος και χρόνος στα γενικά λύκεια που η εκπαίδευση είναι πλήρως προσαρμοσμένη στις ανάγκες των πανελλαδικών εξετάσεων.
“Πέρα από τις εξετάσεις θα πρέπει να υπάρχουν στο σχολικό πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και δράσεις που να απαντούν σε σύγχρονες ανάγκες και προβληματισμούς, όπως η κλιματική κρίση”, επεσήμανε ο κ. Ποντικάκης και πρόσθεσε ότι σήμερα όσα προγράμματα υλοποιούνται γίνονται εκτός ωραρίου.
Συνεχίζοντας ο κ. Ποντικάκης αναφέρθηκε και στο πρόβλημα της έλλειψης συστηματικής και σταθερής χρηματοδότησης των ΚΕΠΕΑ: “Δεν αρκεί, όπως σωστά κάνει το υπουργείο Παιδείας, να καλούμε τα σχολεία να υλοποιούν προγράμματα υιοθεσίας ακτών, δασών, πάρκων κλπ. Πρέπει αυτά να στηρίζονται από την Πολιτεία, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως προβλέπεται από το 2012 αλλά δεν έχει εφαρμοστεί, και από ευρωπαϊκά κονδύλια”.
Σημείωσε, μάλιστα, ο κ. Ποντικάκης ότι η λειτουργία των ΚΕΠΕΑ βρίσκεται στον “αέρα” καθώς σε αυτά υπηρετούν αυτή τη στιγμή λιγότεροι από τους μισούς εκπαιδευτικούς που προβλέπει η νομοθεσία ενώ η ευρωπαϊκή χρηματοδότησή τους έχει λήξει από τον περασμένο Αύγουστο. “Υπάρχουν διαβεβαιώσεις αλλά όχι κάτι συγκεκριμένο μέχρι στιγμής γι’ αυτή τησχολικήχρονιά ότι θα χρηματοδοτηθεί η λειτουργία τους”, δήλωσε ο κ. Ποντικάκης και υπογράμμισε ότι Υπουργείο, Περιφέρειες και Δήμοι πρέπει να στηρίξουν έμπρακτα το έργο των ΚΕΠΕΑ.