Η χανιώτικη ομάδα ρομποτικής SMART BRICKS με τους Ίωνα Γιαννουδάκη (ΣΤ’ 8ου Δημοτικού), Σαβίνα Μαυροειδή (ΣΤ’ 9ου Δημοτικού) και Ζωή Χατζηδάκη (Α’ 3ου Γυμανσίου) και προπονητή τον Δημήτρη Μαυροειδή συμμετείχε το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2024 στον Περιφερειακό Προκριματικό Διαγωνισμό Κρήτης του FIRST® LEGO® League (FLL) που έλαβε χώρα στην Πανεπιστημιούπολη Βουτών Ηρακλείου, και προκρίθηκε στον Πανελλήνιο Τελικό που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη 9 & 10 Μαρτίου 2024.
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση «η Ομάδα SMART BRICKS διαγωνίστηκε μεταξύ 15 ομάδων στην κατηγορία Challenge για ηλικίες 9-16 ετών και εκτός από την πρόκριση στον Τελικό, έλαβε το βραβείο Breakthough Award «για την αυτοπεποίθηση και την ικανότητά της τόσο στο Robot Game όσο και στο Έργο Καινοτομίας και επειδή αποτέλεσε ένα φωτεινό παράδειγμα εξαιρετικών Βασικών Αξιών του FLL» (αλληλοσεβασμός και αποδοχή της διαφορετικότητας, ανακάλυψη νέων ταλέντων και ιδεών, εργασία δημιουργική και με επιμονή, εφαρμογή και βελτίωση της αποκληθείσας γνώσης, συνδυασμός ομαδικής εργασίας και διασκέδασης στη δουλειά).
Στον Περιφεριακό Διαγωνισμό Challenge FLL έλαβαν μέρος 15 ομάδες με πάνω από 120 παιδιά από όλη την Κρήτη με την SMART BRICKS να συγκεντρώνει τη 2η μεγαλύτερη βαθμολογία στην ενότητα Robot Game. Επισημαίνεται ότι ήταν η πρώτη συμμετοχή της Ομάδας σε διαγωνισμό ρομποτικής, γεγονός που δίνει ιδιαίτερη αξία στις παραπάνω διακρίσεις και υπογραμμίζει την άριστη συνεργασία των μελών της και την επί 7 μήνες συστηματική και επίμονη εργασία κάτω από την εξαιρετική καθοδήγηση του προπονητή τους Δημήτρη Μαυροειδή.
Ο Αγώνας FIRST LEGO League είναι από το 1998 μια διεθνής διοργάνωση για μαθητές η οποία ήρθε και στην Ελλάδα το 2009 και είναι ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους και απαιτητικούς μαθητικούς διαγωνισμούς ρομποτικής, στον οποίο κάθε χρόνο λαμβάνουν μέρος περισσότερα από 6.000 παιδιά συνολικά. Ξεκινώντας κάθε χρόνο τον Αύγουστο, οι ομάδες του FIRST LEGO League εισέρχονται σε μια επιστημονική και πραγματική πρόκληση, με σκοπό να επικεντρωθούν στην έρευνα και στην ανάπτυξη λύσεων σε δύο βασικές ενότητες: το Robot Game με την κατασκευή ρομπότ το οποίο καλείται να εκπληρώσει αριθμό αποστολών γύρω από διαφορετική κάθε φορά θεματολογία και στο Έργο Καινοτομίας για να αναπτύξουν ένα καινοτόμο project συναφές με το κεντρικό θέμα του κάθε ετήσιου διαγωνισμού»