Πριν µερικές δεκαετίες, το 1992, είχε επιχειρηθεί από την τότε κυβέρνηση η απροκάλυπτη αποκρατικοποίηση της Εταιρείας Αστικών Συγκοινωνιών (Ε.Α.Σ.), όταν οι γραµµές και τα λεωφορεία εδίδοντο σε ιδιώτες, πράγµα που προκάλεσε χάος στο λεκανοπέδιο µε τους ‘‘Κολλάδες’’ εναντίον κάθε ιδιωτικοποίησης.
Είχε συνταχθεί σχέδιο που θα κατέληγε σε νοµοθέτηµα, όπου προβλέπετο η εκκαθάριση και το κλείσιµο της Ε.Α.Σ., η απόλυση των εργαζοµένων, η τακτοποίηση των χρεών και η δηµιουργία µιας νέας συγκοινωνιακής εταιρείας µε παραχώρηση όλων των λεωφορείων που εκινούντο στην Ε.Α.Σ. Προτεραιότητα είχαν οι εργαζόµενοι οδηγοί να υποβάλουν αιτήσεις για παραχώρηση οχήµατος, οι οποίοι υπέστησαν αθέµιτο εξευτελισµό δηµοσίως. Το χάος που είχε δηµιουργηθεί τότε στην Αττική µε την απεργία που κήρυξε ο πρόεδρος των εργαζόµενων Ανδρέας Κολλάς, κάλυψαν για πολλές ηµέρες στους δρόµους της Αθήνας στρατιωτικά ΡΕΟ και ιδιωτικά φορτηγά.
Επειδή το συγκοινωνιακό όραµα του επίτιµου τότε συνετρίβη, η σηµερινή κυβέρνηση της Ν.∆. µας θυµίζει την αποτυχηµένη αυτή µεταρρύθµιση, επαναφέροντας το θέµα. Νοµοθετεί τη δυνατότητα ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών. Έτσι ψηφίστηκε µε συνοπτικές διαδικασίες στο τελευταίο νοµοσχέδιο, πριν κλείσει η Βουλή, ότι µπορεί οι συγκοινωνιακοί οργανισµοί που ανήκουν στο Υπερταµείο, να ιδιωτικοποιηθούν περαιτέρω και το ∆ηµόσιο να απαλλαγεί απ’ τις υποχρεώσεις του.
Τα κρατικά λεωφορεία απαξιώνονται και ρηµάζουν, ένα έπιασε φωτιά, όλο και λιγότερα οχήµατα διατίθενται, τα δροµολόγια λιγοστεύουν και δηµιουργούνται οι προϋποθέσεις να καταργηθεί η Ε.Α.Σ.
Ιδρύθηκε νέα εταιρεία “Συγκοινωνίες Α.Ε.” µε έδρα την Κόρινθο, που έχει αναλάβει, κατόπιν διαγωνισµού, δροµολόγια σε ΚΤΕΛ Αττικής και άλλων γειτονικών πόλεων. Οι συµβάσεις που έχουν υπογραφεί, προβλέπουν να τεθούν σε κυκλοφορία 210 περίπου πετρελαιοκίνητα λεωφορεία νέας τεχνολογίας. Η µία σύµβαση αφορά την Ανατολική Αττική µε 38 γραµµές.
Ωστόσο οι κρατικές ενισχύσεις παρόµοιων εταιρειών έχουν ξεπεράσει τα όρια που έχουν καθιερωθεί από την Ε.Ε. και η χώρα µας είναι εκτεθειµένη να κατηγορηθεί για παράνοµες επιδοτήσεις.
Εκείνο όµως που ιδιαίτερα µας “χαροποιεί”(!) είναι ότι οι παραγγελίες για την αγορά αυτών των λεωφορείων έγιναν στο εργοστάσιο της MAN στην Τουρκία(!).