Συνέδριο µε θέµα «Αρχιτεκτονική Εκπαίδευση και Πράξη: οι διεθνείς προκλήσεις και η Ελλάδα», διοργανώνουν στις 11 και 12 Νοεµβρίου στο Μεγάλο Αρσενάλι η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης και το Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου.
Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «το Συνέδριο αποτελεί ένα βήµα διαλόγου για τις εξελίξεις στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση και την αρχιτεκτονική πράξη, για τα «κενά» που πιθανόν να έχουν δηµιουργηθεί µεταξύ τους, καθώς και τις νέες κατευθύνσεις και αναδυόµενες τάσεις στη σχέση αυτή.
Απευθύνεται σε µέλη της ακαδηµαϊκής κοινότητας, µεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, καθώς και σε επαγγελµατίες και ενδιαφερόµενους φορείς για το δοµηµένο περιβάλλον.
Οι θεµατικοί άξονες του συνεδρίου είναι οι εξής:
Α. Η διδασκαλία του αρχιτεκτονικού σχεδιασµού
1. Εισαγωγή στις αρχιτεκτονικές σπουδές
2. Η συµβολή του εργαστηριακού σχεδιασµού στην παραγωγή της αρχιτεκτονικής γνώσης
3. Αρχιτεκτονική παιδεία και διεπιστηµονικότητα για τη διαχείριση κρίσεων
4. Ο ρόλος της θεωρητικής κριτικής σκέψης στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση.
Β. Τεχνολογία στην αρχιτεκτονική παιδεία
1. Νέες τεχνολογίες στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση (ψηφιακός – αναλογικός σχεδιασµός)
2. Προηγµένα, βιώσιµα και τεκτονικά υλικά για την αρχιτεκτονική.
3. Η κατασκευαστική διαδικασία στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση.
4. Σχεδιάζοντας από τον δηµόσιο χώρο στη δηµόσια – ψηφιακή – σφαίρα.
Γ. Πρόγραµµα σπουδών και σύγχρονες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις
1. Άτυπη και επίσηµη εκπαίδευση – κατευθύνσεις και προτεραιότητες του προγράµµατος σπουδών
2. Σχέση µεταξύ της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης και της εφαρµοσµένης πρακτικής.
3. Η λειτουργία των διεθνών πιστοποιήσεων στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση
4. Σύγχρονη έρευνα και εκπαίδευση.