Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024

Συντήρηση αλιευτικών σκαφών στο Ενετικό Λιμάνι

■ Δύσκολη δουλειά για καλούς τεχνίτες

Xειμώνας, εποχή ανανέωσης και συντήρησης για τα αλιευτικά σκάφη και στο ενετικό λιμάνι των Χανίων. Αυτές τις ημέρες επιλέγουν πολλοί ψαράδες για να τραβήξουν στην ακτή τα σκάφη τους και να κάνουν τις αναγκαίες επισκευές πριν επιστρέψουν στη θάλασσα και στο κυνήγι του μεροκάματου.

Το “Άλμπατρος” των αδελφών Κοπάση είναι τοποθετημένο πάνω σε ξύλινα υποστυλώματα στην προβλήτα μπροστά στα Νεώρια και ο Βαγγέλης και ο Παύλος δουλεύουν στα ύφαλά του.
«Είναι μια δουλειά που έχει το μπελά της αλλά πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο» μας λένε. Το “Άλμπατρος” είναι 30 ετών, ένα πολυστερικό σκαρί, όπως τα περισσότερα σύγχρονα σκάφη. Μπορεί να μην έχει τις ανάγκες ενός ξύλινου σκάφους αλλά θέλει και αυτό την… περιποίησή του.
«Το βγάζουμε στον ήλιο για να δείξει η “όζμωση” (η υγρασία που έχει μέσα από τον πολυεστέρα και έχει αρχίσει να κάνει τη ζημιά στο σκαρί)» μας εξηγεί ο Παύλος που μας δείχνει μια “φούσκα” το σημείο δηλαδή που έχει περάσει η υγρασία μέσα στον πολυεστέρα.
Με ένα εργαλείο ξεκινάει να το “σκάβει” ώστε να φύγει η υγρασία. «Βάζεις τρυπάνι, το τρίβεις, το καθαρίζεις με ασετόν και έπειτα το “μπαλώνεις” με πολυεστερικό στόκο! Πρέπει να μείνει τουλάχιστον 5-6 ημέρες στον ήλιο το σκάφος για να δείξει η υγρασία. Αν αφήσεις τον πολυεστέρα πάνω από 5-6 χρόνια τότε η ζημιά θα είναι ανεπανόρθωτη. Θα πρέπει να το τροχίσεις, να βγάλεις όλο τον παλιό πολυεστέρα και να βάλεις νέο. Για αυτό το λόγο κάθε χρόνο, το πολύ κάθε δύο χρόνια, πρέπει να το βγάλεις στην ξηρά και να κάνεις αυτήν την αναγκαία συντήρηση» τονίζουν οι ψαράδες.

Παράλληλα πρέπει να απομακρυνθούν και τα φύκια που μαζεύονται στην καρίνα του σκάφους και μειώνουν την ταχύτητα του και αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμων.
Στο λιμάνι βρίσκονται και μια σειρά ξύλινα αλιευτικά σκάφη. Αυτά όπως μας λένε οι ψαράδες θέλουν άλλη μεταχείριση. «Το ξύλο πιάνει το “σκουλήκι” που σημαίνει ότι πρέπει να κάψεις το σημείο που βρίσκεται με καμινέτο και μετά να το τρίψεις. Μια δύσκολη δουλειά που θέλει καλούς μάστορες, οι παλιοί το θυμούνται. Το ξύλινο σκάφος βέβαια “κάθεται” καλύτερα στο νερό, δεν το πιάνει τόσο καλά ο αέρας, αλλά δεν έχει την ανθεκτικότητα του πολυεστέρα» μας λένε.
Πιο πέρα πίσω από τα Νεώρια Moro ένα άλλο πολυεστερικό σκάφος επίσης βρίσκεται στη διαδικασία της συντήρησης. Το ίδιο θα επαναληφθεί και τις επόμενες ημέρες και με άλλα σκαριά. Χειμώνας, εποχή που οι ψαράδες δεν δουλεύουν στη θάλασσα αλλά στην στεριά…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα