Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024

Συζήτηση για Β.Ο.Α.Κ. και ΔΕΥΑΒΑ στο Δημοτικό Συμβούλιο Πλατανιά

» Ενστάσεις για το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων

Ικανοποίηση ως προς την πρωθυπουργική διαβεβαίωση ότι ο Β.Ο.Α.Κ. θα μελετηθεί και στο τμήμα Χανιά – Πλατανιάς – Κίσσαμος, αλλά και προβληματισμός αναφορικά με το σχέδιο επιβολής διοδίων στο χθεσινοβραδυνό Δ.Σ. Πλατανιά.

Το σώμα ενημέρωσε ο δήμαρχος κ. Γιάννης Μαλανδράκης αναφορικά με τις επαφές του με τον πρωθυπουργό και κυβερνητικά στελέχη στην πρόσφατη κάθοδο τους στα Χανιά, ενώ υπήρξε και απάντηση σε ερώτηση της “Λαϊκής Συσπείρωσης” για το ποια είναι η θέση του Δήμου στις διακηρύξεις της κυβέρνησης για επιβολή διοδίων.
«Επιμέναμε ότι το κομμάτι Χανιά – Πλατανιάς – Κισσάμος δεν μπορεί να μείνει εκτός του νέου ΒΟΑΚ γιατί α) δώσαμε στοιχεία της μελέτης του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης που έλεγε ότι ο κόμβος του Πλατανιά ήταν ο τρίτος σε κίνηση σε όλη την Κρήτη (πίσω από τους κόμβους του αεροδρομίου Καζαντζάκη και αυτού των Ανωγείων που είναι τεσσάρων ίχνων, όταν ο δικός μας είναι με δύο ίχνη) και β) σύμφωνα πάντα με την ίδια μελέτη το κόστος υλοποίησης στο τμήμα αυτό είναι πολύ μικρότερο. Δηλαδή, το χιλιόμετρο στο Χανιά – Πλατανιάς – Κίσσαμος κοστίζει 4,5-5 εκ. όταν το χιλιόμετρο στο υπόλοιπο τμήμα του ΒΟΑΚ είναι δύο φορές πιο υψηλό γιατί απαιτεί νέες χαράξεις, τούνελ κα. Στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού ήταν ότι ο Β.Ο.Α.Κ. θα ξεκινάει από την Κίσσαμο και θα καταλήγει στη Σητεία» τόνισε ο κ. Μαλανδράκης στην τοποθέτηση του.
Για τα διόδια για τα οποία μίλησε ο πρωθυπουργός κ. Μαλανδράκης παρατήρησε πως θα πρέπει να εξαντληθεί η συζήτηση κατά πόσο μπορεί να γίνει ο Β.Ο.Α.Κ. με δημόσιου πόρους, ΕΣΠΑ, επιστροφές ομολόγων καθώς το δικαιούται η Κρήτη από τη στιγμή που μαζί με τη Δυτ. Πελοπόνησο (Πάτρα – Πύργος) είναι από τις λίγες περιοχές που δεν έχουν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.
«Για να βάλεις διόδια όμως σε ένα δρόμο θα πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε παράλληλος δρόμος στον οποίο θα έχει δικαίωμα ο δημότης, ο επισκέπτης κ.λπ.
Είναι μια προϋπόθεση για να γίνει μια τέτοια συζήτηση γιατί μιλάμε για ένα στενόμακρο δρόμο. Επίσης υπάρχει κοινοτική οδηγία πως όταν σε ένα δρόμο δεν υπάρχουν παράλληλα δίκτυα δεν μπορείς να επιβάλεις διόδια» ανέφερε ο κ. Μαλανδράκης που άφησε αιχμές σε βάρος του επικεφαλή της “Λαϊκής Συσπείρωσης” για “μικροπολιτική” στο θέμα αυτό αναφορικά με δηλώσεις του σε βάρος της δημοτικής αρχής ότι «εξυπηρετεί επιχειρηματικά συμφέροντα» καλώντας τον να τα ονοματίσει.
Ιδιαίτερα επικριτικός σε ότι αφορά τα διόδια αλλά και τη στάση των τοπικών αρχών ο Δημήτρης Ανθούσης. «Δεν νομίζω ότι ακούστηκε κάποια κάθετη διαφωνία σας στην επιβολή ενός ακόμα χαρατσιού. Οι Κρητικοί έχουν πληρώσει πολύ ακριβά, με τα τέλη κυκλοφορία, την έμμεση και άμεση φορολογία, το Β.Ο.Α.Κ. Ακούσαμε από εσάς κ. δήμαρχε μια τεχνοκρατική αντιμετώπιση. Τον έχουμε πληρώσει 100 φορές και σε χρήματα και σε αίμα δυστυχώς τον Β.Ο.Α.Κ. Και η νυν και η πρώην κυβέρνηση αρνούνται να μιλήσουν για δημόσια χρηματοδότηση και οι τοπικοί άρχοντες δεν τοποθετούνται ξεκάθαρα. Εμείς ζητάμε ένα σύγχρονο Β.Ο.Α.Κ. μέχρι το Καστέλι χωρίς διόδια. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε;» είπε μεταξύ άλλων.

Η ΔΕΥΑΒΑ
Ξεχωριστή συζήτηση έγινε για τη ΔΕΥΑΒΑ. «Είναι ντροπή για οφειλές πάνω από 300 ευρώ να αφαιρεί ρολόγια η ΔΕΥΑΒΑ. Φυσικά να αποδώσουν αυτά που πρέπει οι στρατηγικοί κακοπληρωτές και οι μεγαλοοφειλέτες αλλά θα περίμενες να υπάρξει ένα κοινωνικό τιμολόγιο. Αν πρέπει να αφαιρέσετε ρολόγια ξεκινήστε από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές και τους μεγαλοφειλέτες και από κάποιους δημοτικούς συμβούλους που δεν πληρώνουν. Γιατί η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει να είναι και τίμια» ήταν το σχόλιο του κ. Ανθούση
Απαντώντας ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΒΑ κ. Μαυρογένης επισήμανε πως «έχουμε πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να πάρει ένας δημοτικός, δημόσιος οργανισμός. Αν κάποιοι έχουν την αίσθηση ότι δεν πρέπει να πληρώνει κανένας το νερό και από την άλλη να παρέχουμε τις υπηρεσίες να βγει να το πει. Δεν μπορεί να λέγεται ότι ξεκινήσαμε την αφαίρεση ρολογιών από τα 300 ευρώ, είναι παραπληροφόρηση. Ξεκινήσαμε με ενημέρωση, όπου καλείται ο κάθε δημότης να ρυθμίσει το χρέος του με 18 δόσεις ανάλογα την κατηγορία του, σε όλους όσους ανταποκρίνονται ανταποκρινόμαστε. Αλλά όταν κάποιοι δεν πλησιάζουν τη ΔΕΥΑΒΑ και χρωστάνε 1 χρόνο, τότε ελάτε Ανθούση να διοικήσετε ένα οργανισμό χωρίς έσοδα».
Για το ίδιο θέμα ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Μανώλης Ντουντουλάκης σημείωσε πως «δεν γίνεται να μην εισπράττει η ΔΕΥΑΒΑ. Είναι ο μισός δήμος, οι εργασίες που κάνει είναι πολύ σημαντικές για το δημότη.
Γίνονται προσπάθειες από τη διοίκηση, εμείς στηρίζουμε όπου πρέπει και καταψηφίζουμε όπου δεν συμφωνούμε όπως ο προϋπολογισμός».

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα