Σε δεύτερη μοίρα παρά τις προδιαγραφές που ορίζει η νομοθεσία φαίνεται να μπήκαν για μία ακόμα φορά τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα σε ένα καινούριο και σημαντικό έργο για τα Χανιά.
O λόγος για την ανάπλαση της παραλίας της Νέας Χώρας στην οποία φαίνεται πως τα όσα ορίζει ο νόμος για τις θέσεις στάθμευσης αναπήρων δεν τηρήθηκαν επί της ουσίας, καθιστώντας τα συγκεκριμένα πάρκινγκ μη λειτουργικά και ασφαλή για τους χρήστες τους.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε επιστολή του στα “Χ.ν.” ο αστυνομικός και εθελοντής προπονητής ΑμεΑ Κωνσταντίνος Νικολαντωνάκης οι θέσεις πάρκινγκ για ΑμεΑ στο έργο της Νέας Χώρας παρουσιάζουν για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα σοβαρές αδυναμίες.
Κι αυτό διότι οι διαστάσεις των θέσεων που προβλέπονται στην περιοχή δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που πρέπει, αφού σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία οι χώροι στάθμευσης ΑμεΑ πρέπει να έχουν καθαρές διαστάσεις 3,30×5,00m για συνηθισμένα αυτοκίνητα και 4,80×6,00m για αυτοκίνητα που μεταφέρουν ΑμεΑ σε τροχοκάθισμα. Ο λόγος που ο χώρος στάθμευσης στη δεύτερη περίπτωση είναι κατά 1 μέτρο πλατύτερος είναι για να επιτρέπει στον χρήστη τροχοκαθίσματος να συναρμολογεί το τροχοκάθισμά του και να μεταφέρεται σ’ αυτό με ασφάλεια. Ωστόσο, όπως προκύπτει και από τις φωτογραφίες που ο κ. Νικολαντωνάκης απέστειλε στην εφημερίδα, οι διαστάσεις που προβλέπονται για ΑμεΑ με τροχοκάθισμα, δεν φαίνεται να ικανοποιούνται.
Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι μια από τις θέσεις αναπήρων που έχει δημιουργηθεί, ουσιαστικά κόβει στα δύο τη διάβαση τυφλών! Κι αν αυτό αποτελεί συνηθισμένη πρακτική για ασυνείδητους οδηγούς που αρέσκονται να παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμια, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό όταν μιλάμε για ένα καινούριο έργο βασισμένο σε μελέτες και σύγχρονες προδιαγραφές. Κατόπιν όλων αυτών εύλογα είναι τα ερωτήματα που θέτει ο κ. Νικολαντωνάκης σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο έργο: «Τηρείται η νομοθεσία σε ένα έργο που έχουν γίνει μελέτες; Πάρκινγκ σε ανηφόρα – κατηφόρα; Δηλαδή ένα ΑμεΑ αυτόνομο στην ανηφόρα – κατηφόρα θα μπορεί να μπαινοβγαίνει εύκολα στο αμάξι του ή εάν είναι συνεπιβάτης; Πάρκινγκ ΑμεΑ στη Νέα Χώρα και να διακόπτει τη διάβαση τυφλών; Αρα η μελέτη είναι σωστή; Οι διαστάσεις είναι σωστές και σύμφωνα με τον νόμο ή μας κοροϊδεύουν μπροστά στα μάτια μας; Γιατί κάποιοι θα κάνουν εγκαίνια σε ένα έργο με μελέτες και θα ανοίξουν σαμπάνιες (σε προεκλογική χρονιά άλλωστε βρισκόμαστε) για μια ευρωπαϊκή πόλη πολλών “αστέρων”, τη “Βενετία” της Μεσογείου…».
Είναι αλήθεια ότι τις περισσότερες φορές φτιάχνονται κάποια έργα που αρχικά φαίνονται εύκολα, που γίνονται βιαστικά και όχι σωστά με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούν το σκοπό για τον οποίο φτιάχτηκαν. Σε κάτι τέτοια έργα λοιπόν χρειάζεται να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των πιστοποιημένων ειδικών σαν σύμβουλοι που ίσως να μην υπάρχουν τέτοιοι στις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου. Μπορεί όμως ακόμα και αν δεν υπάρχουν, να τους προσκαλεί ο υπεύθυνος του έργου για την παροχή εξειδικευμένων οδηγιών έτσι ώστε να πληρούνται κάτι τέτοιες προδιαγραφές που ομολογουμένως δεν περίμενα ότι υπάρχουν. Μετά από αυτό, πιστεύω ότι ΟΛΕΣ οι θέσεις στάθμευσης ΑμΕΑ στην πόλη πιθανών να χρειάζονται ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ έτσι ώστε να καλύπτονται οι προδιαγραφές αλλά προπάντων να είναι ΧΡΗΣΙΜΕΣ.