Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Τα Χανιά “κομπάρσος” ή… φασουλής, στο έργο της τουριστικής ανάπτυξης

Παρουσία του υπουργού Τουρισμού στήθηκε στο κρατικό αεροδρόμιο Ηρακλείου μια μεγάλη γιορτή για την “TUI”, αεροπλάνο της οποίας ονομάστηκε “Ηράκλειο”, άγνωστο έναντι ποιου αντιτίμου.

Στη σχετική ομιλία του ο περιφερειάρχης ευχαρίστησε πολλές φορές την TUI, τονίζοντας πως «ο τουρισμός για την Κρήτη είναι η ατμομηχανή της ανάπτυξης», στέλνοντας μήνυμα καλής συνεργασίας.

Σωστές όλες οι αναφορές του κ. Αρναουτάκη, αρκεί να μην είναι επιλεκτική η ευαισθησία που δείχνει για τον τουρισμό και ανισόρροπη η τουριστική ανάπτυξη στην Κρήτη· και εξηγούμαστε:

Από τις 27 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου έχουν αποβιβαστεί στο αεροδρόμιο Χανίων 14.327 επιβάτες με διεθνείς πτήσεις.

• 238 με την British Airways
• 849 με τη Norwegian
• 11.096 με τη Ryanair
• 2.144 με την Easy Jet

Πού ήταν λοιπόν (και φέτος) η Περιφέρεια, ο Δήμος, ο Ε.Ο.Τ. με τον Χανιώτη γ.γ. κ. Φραγκάκη, κατά τις πρώτες αυτές αφίξεις στα Χανιά, να οργανώσουν έστω μια τυπική εκδήλωση;

Επιλεκτική λοιπόν ευαισθησία με έναν συγκεκριμένο tour operator, ο οποίος κατά… διαβολική σύμπτωση, έχει ως “μέτοχο ελέγχου” τον Ρώσο ολιγάρχη Alexei Mordashov, ο οποίος κατέχει το 34% των δικαιωμάτων ψήφου στην TUI, οι μετοχές τις οποίες είναι εισηγμένες τόσο στο γερμανικό όσο και στο Βρετανικό χρηματιστήριο. Είναι κι αυτό ένα σημείο προβληματισμού· το γιατί “επενδύει” η Περιφέρεια και το Υπουργείο Τουρισμού σε μια συνεργασία με μια εταιρεία που εμπλέκεται στο εποπτικό συμβούλιό της ένας συνεργάτης του Πούτιν, στους οποίους η Ευρώπη έχει εξαπολύσει οικονομικό “πόλεμο”.

Τι κάνουν λοιπόν ο αντιπεριφερειάρχης κ. Καλογερής, ο δήμαρχος Χανίων κ. Σημανδηράκης,
ο γ.γ. του Ε.Ο.Τ. κ. Φραγκάκης για όλα αυτά;

Συνυπολογίστε στα παραπάνω, τις κατά καιρούς δηλώσεις – καταγγελίες στα “Χ.ν.” και σε άλλα ΜΜΕ, από κορυφαία στελέχη της Ryanair για αδιαφορία τοπικών ή άλλων Αρχών απέναντι στην ιρλανδική εταιρεία που πέρυσι έφερε πάνω από 6 εκατομμύρια ταξιδιώτες στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες των “Χ.ν.” μέχρι την Παρασκευή το βράδυ δεν είχε απαντηθεί καμία από τις επιστολές – αιτήματα της Ryanair προς τον υπουργό κ. Κικίλια και την ελληνική κυβέρνηση. Θυμίζουμε, δεν ζητούν… δανεικά. Περισσότερους επιβάτες θέλουν να φέρουν και καταθέτουν προτάσεις επ’ αυτού, αλλά απάντηση δεν λαμβάνουν.

Κι εδώ θα μπορούσε να βοηθήσει την κατάσταση εκείνη η περιβόητη κοινή επιστολή που ετοίμαζαν οι Δήμοι του νομού Χανίων προς την κυβέρνηση για το θέμα των τελών στο αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”. Συνεδρίαζαν οι κατά τόπους τουριστικές επιτροπές και αναμενόταν η κοινή επιστολή των δημάρχων. Πού “κολλάει” ο Μητροπολιτικός Δήμος Χανίων, ο οποίος πλέον έχει και αρμόδιο αντιδήμαρχο τουρισμού και δεν μπορεί να συντονίσει αυτή την πρωτοβουλία; Εκτός κι αν δεν θέλει. Γιατί όσο δεν πράττει, αυτό θα είναι το συμπέρασμα. Ότι αδιαφορεί εσκεμμένα.

Με λίγα λόγια, τα Χανιά συνεχίζουν να είναι δέσμια μιας στρεβλής κατάστασης που δείχνει ότι όλο το τουριστικό “παιχνίδι” παίζεται στην ανατολική Κρήτη και με συγκεκριμένους τουρ οπερέιτορς, προς όφελος συγκεκριμένων τουριστικών επενδύσεων. Και οι θεσμικοί των Χανίων; Αφαντοι, θεατές εξελίξεων και προκλητικά αδιάφοροι απέναντι στο ζήτημα της προσέλκυσης περισσότερων αεροπορικών εταιρειών στο αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης.

Εύλογα τέλος, τίθεται το ερώτημα αν όλες αυτές οι εξελίξεις που αφορούν άμεσα τα Χανιά, είναι σε γνώση του Χανιώτη πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη.

 

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα